המתלבשות הטובות והרעות של השבוע

הכוכבות הרשימו בגאלת המלחמה באיידס שנערכה במסגרת פסטיבל קאן, אבל בפרמיירות הסרטים הלך להן קצת פחות טוב. וגם - מי לבשה שמלה שגרמה לנו לדאוג לשלומה? השבוע החולף על השטיח האדום

88 שיתופים | 132 צפיות

הטובות

קרלי קלוס בטום פורד, גאלת המלחמה באיידס מאז שקרלי קלוס החלה להסתובב עם חברתה הטובה טיילור סוויפט, הסטייל שלה השתפר פלאים. ככה זה כשנמצאים בקרבתה של טיילור, דברים טובים קורים. במקרה הזה היא הלכה על שמלה בגזרה פשוטה לכאורה, אך כזה שהמרחק שלה מהגוף מדויק ושתוספת הקולר לא נראית מיותרת, אלא משלימה. השיער, האיפור והתכשיטים מוסיפים לכל המראה נינוחות קולית.

טיילור סוויפט עושה לה טוב. קרלי קלוס בטום פורד | צילום: גטי אימג'ס
טיילור סוויפט עושה לה טוב. קרלי קלוס בטום פורד | צילום: גטי אימג'ס

דאוזן קרוס במרג'יאלה, גאלת המלחמה באיידס קשה לנו להסביר במדויק למה השמלה הזאת גרמה לנו לעצור ולהסדיר את הנשימה. שמלה אדומה עם דיטיילים בצווארון היא לא משהו שלא ראינו, אבל משהו בפשטות של גוף השמלה לעומת הביזאריות הקלה של הפרטים הקטנים יוצר עניין ויופי. צבע העור של קרוס, הקצוות הרכים של התסרוקת והצמיד הממוקם גבוה משתלבים כולם עם השמלה לרגע פואטי.

פואטית. דאוזן קרוס במרג'יאלה | צילום: גטי אימג'ס
פואטית. דאוזן קרוס במרג'יאלה | צילום: גטי אימג'ס

דיאן קרוגר בשאנל, גאלת המלחמה באיידס יכול להיות שעל כוכבת אחרת השמלה הזאת הייתה נראית כמו בדיחה. אבל דיאן קרוגר אוהבת ומבינה אופנה היטב, ויודעת איך לא לקחת את עצמה יותר מדי ברצינות, בעיקר כשמדובר בשמלה לא שגרתית. היא עשתה בחוכמה ולא הוסיפה לשמלה המאתגרת בין כה וכה יותר מסנדלים פשוטים וקלאץ' קטן שנותן זריקת צבע.

למקצועניות בלבד. דיאן קרוגר בשאנל | צילום: גטי אימג'ס
למקצועניות בלבד. דיאן קרוגר בשאנל | צילום: גטי אימג'ס

מליסה ג'ורג' בסקיאפרלי קוטור, גאלת המלחמה באיידס לא מדובר בשמלה שהיא יפהפייה קלאסית, אבל בית האופנה סקיאפרלי מעולם לא עסק בצפוי והמובן מאליו, לא כשעמדה בראשו אלסה סקיאפרלי וגם לא לאחר מותה. כיום אין לבית האופנה מנהל או מנהלת קריאייטיבית, מה שמאפשר למעצבים הצעירים שאמונים על הקולקציות להתנסות. לפעמים יוצא להם אסון ולפעמים, כמו במקרה הזה, רגע אופנתי מרגש בו שמלה באווירה גותית מצליחה להתעלות מעל האפלה ולהיראות זוהרת.

היי פאשן, בייבי. מליסה ג'ורג' בסקיאפרלי קוטור | צילום: גטי אימג'ס
היי פאשן, בייבי. מליסה ג'ורג' בסקיאפרלי קוטור | צילום: גטי אימג'ס

סיינה מילר בראלף לורן, גאלת המלחמה באיידס כבר זמן מה שסיינה מילר היא לא הצעירה האופנתית פורצת הדרך והחיננית שהייתה בעבר. אנחנו לא ממש זוכרות מה הסרט האחרון שהשתתפה בו, וההופעות שלה על השטיח האדום הולכות ומתמעטות. בפסטיבל קאן השנה, היא הצטרפה לפאנל השופטים וניתנה לה הזדמנות להזכיר לעולם כמה היא חובבת אופנה. רוב הזמן האפקט לא היה כמו בימי השיא שלה, אבל דווקא השמלה המנצנצת הזאת, בעלת גזרת הסליפ הפשוטה, הזכירה לנו למה מילר הייתה פעם המתלבשת המועדפת עלינו. למרות הדרמה של השמלה והנצנוץ של השמלה, היא הצליחה להעניק לה וייב מגניב עם תסרוקת מעט מרושלת, איפור לא מוגזם וקלאץ' גיאומטרי גדול מהצפוי.

נזכרנו למה אנחנו אוהבות אותך. סיינה מילר בראלף לורן | צילום: גטי אימג'ס
נזכרנו למה אנחנו אוהבות אותך. סיינה מילר בראלף לורן | צילום: גטי אימג'ס

 

הרעות

לטישיה קסטה בג'יבנשי קוטור, פסטיבל קאן קשה לשכוח את הרגע בו פרצה לחיינו הדוגמנית העסיסית ונוטפת הסקס אפיל. היופי שלה הפנט אותנו מאז ומתמיד, וזה לא השתנה, אבל את גזרות שנות העשרים היא צריכה להשאיר לבחורות אחרות. במקום להיות שובבה וקלילה, השמלה נצמדת אליה במקומות הלא נכונים, הפרנזים בחלק העליון נראים כמו שריון והגדילים מגוחכים. מקרה קלאסי של שמלה מוצלחת, בחורה מוצלחת ושידוך גרוע.

שידוך לא מוצלח. לטישיה קסטה בג'יבנשי קוטור | צילום: גטי אימג'ס
שידוך לא מוצלח. לטישיה קסטה בג'יבנשי קוטור | צילום: גטי אימג'ס

 

מישל רודריגז בוויונה, פסטיבל קאן יש לנו אלרגיה קשה לשמלות ששקפקפות באיזור החזה. הכוונה אינה לשקיפות מהונדסת ומכוונת, אלא לבדים שהופכים שקופים רק כשהם נמתחים, בדיוק באיזור השדיים. כשמדובר בשמלה שחורה הבדלי הגוונים מושכים את תשומת הלב עד כדי כך שקשה להבחין במשהו אחר. בנוסף, לאף שמלת ערב לא צריך להיות צווארון גולף.

צווארון גולף?! מישל רודריגז בוויונה | צילום: גטי אימג'ס
צווארון גולף?! מישל רודריגז בוויונה | צילום: גטי אימג'ס

נומי ראפאס בוויויאן ווסטווד, פסטיבל קאן קשה לנו לרדת על הכוכבת השוודית והקולית, שבכל פעם שאנחנו רואים אותה אנחנו בטוחות שהוא יכולה לכסח לנו את הצורה, וכנראה גם נרשה לה. יחד עם זאת, ויויאן ווסטווד כבר מעייפת. תמיד אותן גזרות, אותן מניפולציות של בד ופרינטים או צבעים לא הרמוניים במכוון. אפשר לזהות שמלה של ווסטווד מקילומטרים, ובעולם האופנה שמתחדש כל הזמן – זו אינה מחמאה.

רוצות להיות חברות שלך, אבל לא עם השמלה הזאת. נומי ראפאס בוויויאן ווסטווד | גטי אימג'ס
רוצות להיות חברות שלך, אבל לא עם השמלה הזאת. נומי ראפאס בוויויאן ווסטווד | גטי אימג'ס

ריטה אורה במרקזה, גאלת המלחמה באיידס ג'ורג'ינה צ'פמן, המעצבת היפהפייה והמתוקה שעומדת מאחורי המותג המצליחה מרקזה, היא לא המעצבת היצירתית ביותר בעולם. ההתמחות שלה היא שמלות ערב מהסוג הקלישאתי, שלעתים נדירות מרשימות (לא נשכח לעולם את שמלת הפרום של בלייר וולדורף) אך לרוב משעממות. השמלה הזאת היא דוגמה טובה למה קורה כשצ'פמן מחליטה לנסות להיות יצירתית – מישהו בסוף לובש את האיברים הפנימיים שלו.

מי דקר את ריטה אורה? הזמרת לובשת מרקזה | צילום: גטי אימג'ס
מי דקר את ריטה אורה? הזמרת לובשת מרקזה | צילום: גטי אימג'ס

אליזבת מוס בקלואה, אירוע צדקה התזמון של ההופעה הזאת גורם לנו לחשוב שלמוס הוצמד במשך שנים מלבישה מטעם "מד מן" שנטשה אותה ברגע שהסדרה הגיעה לסופה. מוס בדרך כלל מתלבשת מצוין ויודעת בדיוק מה עובד בשבילה ומה גורם לה להתבלט על השטיח האדום, אבל הפעם היא בחרה להיעלם, עם שמלה ונעליים בצבע העור שלה שגרמו לה להיראות כמו מתה-מהלכת, עיטורי תחרה חומה ותסרוקת משונה.

בעעעעע. אליזבת מוס בקלואה | צילום: גטי אימג'ס
בעעעעע. אליזבת מוס בקלואה | צילום: גטי אימג'ס