אופנה יומית: קניה פאקינג ווסט פותח את הפה

קים קרדשיאן וקניה ווסט | צילום: GettyImages
קים קרדשיאן וקניה ווסט | צילום: GettyImages

הטריילר לסרטו של טום פורד עושה לנו חשק, מארק ג'ייקובס מואשם בגזענות ותערוכת האופנה שאסור לפספס. כל מה שצריך לדעת על אופנה היום

88 שיתופים | 132 צפיות

 

1. זוכרות שסיפרנו לכן על סרט חדש בבימויו של טום פורד? לאור העובדה שהסרט הקודם שלו,  'A Single Man', שיצא לפני כשבע שנים – היה מוצלח כל כך, מצאנו את עצמנו סקרניות מאוד לגבי היצירה הקולנועית הנוכחית, שנקראת 'Nocturnal Animals'. טריילר ראשון עלה בסוף השבוע והותיר עלינו רושם שיש למה לצפות. הסרט צפוי לצאת לאקרנים בתחילת נובמבר.

2. תערוכת אופנה חדשה בשם "ארון הבגדים הגברי" מאיישת את מוזיאון פרסלר התל אביבי. התערוכה שאצר אפי אליסי כוללת איורי אופנה של מיטב מעצבי אופנת הגברים בארץ, ביניהם לא מעט מועמדים בטקס פרסי האופנה שלנו: יוסי קצב, אלירן נרגסי, מעוז דאהן וטל שטרן לבאמוס סקוור. התערוכה מוצגת כחלק משבוע האיור שמתקיים במסגרת אירועי ״אוהבים אמנות. עושים איור״ של המחלקה לאמנויות בעיריית תל אביב-יפו.

וולפסון 54, תל אביב

טל שטרן לבאמוס סקוור
טל שטרן לבאמוס סקוור
ירון מינקובסקי
ירון מינקובסקי

 

3. בדיוק כשתהינו מתי יפסיק קניה ווסט להשתלט על הכותרות, ובהתאם על מדור זה, נתקלנו בראיון מרתק שלו שהתקיים ביוני ופורסם במגזין W בסוף השבוע (הרי תזמון זה הכל בחיים),  בו הוא משתלח בתעשיית האופנה באגרסיביות כאילו אין מחר ואין מחרתיים. הנה מספר ציטוטים נבחרים, בהם הוא מתייחס לאלה המכנים אותו ילד עשיר שמתעסק באופנה כתחביב: "יש לי פאקניג דוקטורט באמנות, אתם יודעים את זה?", "תסתמו את הפאקינג פה שלכם", ולקינוח: "אני פאקינג ארסס אתכם עם עיני לייזר של חייזרים ואפוצץ את הפאקינג ראש שלכם". פאקינג לא נגענו.

4. כידוע – עידן המדיה החברתית מאפשר ומצית הבעת ביקורת, לעיתים מיותרת וטרחנית למדי, כמו למשל במקרה של תצוגת מארק ג'ייקובס שחתמה את שבוע האופנה בניו יורק. ג'ייקובס בחר להצעיד דוגמניות שצבע עורן לבן עם ראסטות צבעוניות (מעוטרות סוכריות גומי אם אתן סקרניות לדעת), ועורר זעם על שימוש בסממן תרבותי של שחורים. ג'ייקובס לא נשאר חייב וכתב באינסטגרם: "מצחיק שאתם לא מבקרים נשים שחורות שמחליקות את השיער. אני מכבד ומקבל השראה מאנשים שונים ואיך שהם נראים. אני לא רואה צבע או גזע – אני רואה אנשים… הערכה לכולם והשראה מכולם זה דבר יפה. תחשבו על זה". כשהוא צודק הוא צודק.

מתוך תצוגת מארק ג'ייקובס, שבוע האופנה בניו יורק | צילום: GettyImages
מתוך תצוגת מארק ג'ייקובס, שבוע האופנה בניו יורק | צילום: GettyImages

@kdhwillems Shake it off! ?❤️

A video posted by Marc Jacobs (@themarcjacobs) on