אלון ליבנה וורסצ׳ה בנשימה אחת

ורסצ'ה משיקים את קולקציית הריזורט שלהם ומצליחים פעם נוספת להביא לתהייה האם מקורות ההשראה שלהם נעוצים עמוק בסטודיו של המעצב הישראלי אלון ליבנה?

88 שיתופים | 132 צפיות

קולקציית הקפסולה שעיצב אלון ליבנה לרשת קסטרו ושיצאה במאי האחרון קצרה תגובות אוהדות בקרב הקהל הישראלי, ומסתבר שיש מי שאוהד את הקו העיצובי גם מעבר לים. לפני כשלושה שבועות הוצגה קולקציית ריזורט 2016 של בית האופנה ורסצ'ה ובה דגם אחד בעל דמיון רב, אולי רב מדי – לאחד מדגמי אותה קולקציה של ליבנה לקסטרו. מדובר בשמלה שחורה בעלת מחשוף וי עמוק ומשחקי שקיפות – אלמנט המופיע תדיר בעיצוביו של ליבנה. לכאורה, זהו פריט שיכל להופיע בוורסיה כזו או אחרת בקולקציות של לא מעט מעצבים או בתי אופנה, אך השוואה מהירה בין אותה שמלה לבין חולצה שעיצב ליבנה לקסטרו – מעוררת תהיה באופן מיידי. "אפילו החתך המיוחד שעשיתי בשרוול נמצא שם. זה ממש נראה כאילו מי שעיצב את השמלה הזו ראה את החולצה שלי", טוען ליבנה. את הדגם של ורסצ'ה הוא ראה באתר style.com, לאחר שאחת האסיסטנטיות שלו הבחינה בו במהלך שיטוט אינטרנטי.

ליבנה, אחד המעצבים המצליחים שידעה זירת האופנה הישראלית בעשור האחרון, למוד ניסיון מנושא ההעתקות. את לימודיו בשנקר הוא לא זכה לסיים מאחר והודח בתום השנה השניה בגין השראת יתר. הוא הודה במעשה ולקח עליו אחריות. כידוע, מעידה זו לא מנעה ממנו להצליח בגדול, להלביש את מיטב הסלבריטאיות על השטיח האדום ולזכות להכרה בינלאומית. "אם היו אומרים לי לפני חמש שנים שהעתיקו ממני הייתי מאוד מופתע, אבל היום זה אחרת. בעידן הנוכחי המדיה רחבה והעושר הוא אינסופי. ברור שכולם לוקחים השראה מכולם. בסופו של דבר יושבים בורסצ'ה מעצבים שמחפשים השראה כמו כולם ואוספים אינפורמציה מהרשת. ואם מחפשים השראה – סביר שלא יקחו אותה מגוצ'י אלא ממישהו מוכר פחות", הוא אומר.

זו אינה הפעם הראשונה בה דגם של ורסצ'ה מעורר את חשדו של המעצב. בקולקציית האטלייה האחרונה של בית האופנה נכללה שמלה שגרמה גם היא ללא מעט גבות להתרומם: "השמלה שהוצגה בעבר מאוד מזכירה עיצובים שלי אבל היא לא נראית מועתקת כמו החולצה. בכל מקרה, אין בכוונתי לעשות עם המקרה הנוכחי שום דבר כי זה פשוט לא מספיק חשוב. אם כבר, זה אומר שמה שעבדתי עליו לפני שנה מאוד רלוונטי גם לקיץ 2016 וזה נחמד לדעת. בנות ישראל יכולות לקנות את החולצה שעיצבתי לקסטרו במחיר שווה לכל נפש ולהתפאר בכך שורסצ'ה עשו משהו דומה", הוא אומר.

מתוך הקולקציה של אלון ליבנה לקסטרו | צילום: דודי חסון
מתוך הקולקציה של אלון ליבנה לקסטרו | צילום: דודי חסון
שמלה מתוך קולקציית הריזורט של ורסצ'ה 2016 כפי שהופיעה במגזין style.com
שמלה מתוך קולקציית הריזורט של ורסצ'ה 2016 כפי שהופיעה במגזין style.com
שמלה של אלון ליבנה 2013 | צילום: GettyImages
שמלה של אלון ליבנה 2013 | צילום: GettyImages
ורסצ'ה קיץ 2015 | צילום: GettyImages
ורסצ'ה קיץ 2015 | צילום: GettyImages