מיכל מילר סוגרת

אחרי 10 שנות עיצוב, סוגרת מעצבת הנעליים מיכל מילר את המותג הנושא את שמה ומותירה את קהל הלקוחות הנאמן שלה עם מכתב פרידה נרגש בפייסבוק ותהיות לגבי העתיד

88 שיתופים | 132 צפיות

לאחר תקופה ממושכת של לבטים והתבשלות, החליטה המעצבת מיכל מילר לקחת הפוגה מהמקצוע ולסגור את חנותה ברחוב בזל בתל אביב, שנפתחה לפני כשנתיים וחצי.

מילר, החל לעצב נעליים לפני כעשר שנים, לאחר שהתמחתה בעיצוב בקורס בבית הספר לעיצוב "אקילס", שנסגר מאז. לאחר שהייתה חלק מצוות עיצוב הנעליים של קסטרו, עברה מילר לייצר ליין נעליים הנושא את שמה. היא הפכה לאחת ממעצבות הנעליים המרכזיות הפועלות בשוק המקומי, ופיתחה אימומים בעלי סגנון מובחן. מאז ועד ינואר האחרון היא עיצבה וייצרה את נעליה, המאופיינות בנוחות ובאיכות בבית מלאכה בתל אביב. עד 2012 מכרה את עיצוביה בסטודיו ביפו ובמספר חנויות כמו סטורי, קפסולה, ואצל המעצבים רונן חן וחגית טסה. לפני כשנתיים וחצי, עם פתיחת חנותה החדשה בבזל, החליטה לצמצם משמעותית את המכירה לחנויות בסיטונאות ולמכור את נעליה באופן ישיר ללקוחות.

נעליים של מיכל מילר. צילום: יח"צ
נעליים של מיכל מילר. צילום: יח"צ

קולקציית קיץ 2014, האחרונה שהוציאה מילר, נוצרה בסימן התחדשות: דגמים מהעבר נבראו מחדש במהדורה עדכנית, לצד דגמים חדשים שהגיחו לאוויר העולם ויצרו מעין סינרגיה המהדהדת את ערכי המותג, ביניהם יצירתיות, הרפתקנות ומקוריות.

מילר מספרת שההחלטה לקחת הפוגה מניהול העסק התקבלה לאחר מחשבה מרובה, ובניגוד למצופה המהלך לא נבע מהקשיים איתם מתמודדת תעשיית האופנה בארץ, שבמרכזם מאבק מול מחיריהן האטרקטיביים של הרשתות, אלא דווקא מהשינויים שחלו בחייה האישיים:"לאורך שמונה השנים האחרונות השתנו בחיי דברים רבים – נולדו לי שני ילדים ג׳ינג׳ים חמודים, עברתי אל הכפר, הפכתי לצמחונית והרבה מאורח החיים שלי השתנה מקצה אל קצה. מה שבתחילה חרק קצת, הפך עם הזמן לקושי גדול עבורי – להמשיך לקיים את העסק והחנות בתל אביב מצריך ממני יותר משאני מסוגלת לתת כרגע", היא כותבת ללקוחותיה בעמוד הפייסבוק שלה, ומציינת כי היא אינה יודעת האם מדובר בהפוגה לזמן קצר, לזמן ארוך –  או האם תשוב לתחום בכלל.