כל מה שצריך לדעת על טרנד הבליאז'

בליאז'. מרענן את הגוונים הרגילים. צילום: שאטרסטוק
בליאז'. מרענן את הגוונים הרגילים. צילום: שאטרסטוק

גווני שיער בטכניקת בליאז' מציעים שורה ארוכה של יתרונות ומסעירים את עולם האופנה והטיפוח. אבל מה עומד מאחורי הטכניקה הזו, איזה יתרונות יש לה בהשוואה לגוונים הרגילים ומאיפה הכל התחיל? הנה המדריך המלא

88 שיתופים | 132 צפיות

תוכן שיווקי

בליאז', שמשמעותה בצרפתית "לטאטא" או "לצייר", היא טכניקה לעיצוב גוונים בשיער. למרות שגוונים מאז ומעולם היו חלק בלתי נפרד מרשימת הבקשות של נשים במכוני עיצוב, בשבועות האחרונים היא זוכה לטוויסט מרענן שהתחיל על במות האופנה באירופה, המשיך לשטיח האדום בארצות הברית ונחת כאן אצלנו בארץ הקודש.

טרנד הגוונים הבא. צילום: שאטרסטוק
טרנד הגוונים הבא. צילום: שאטרסטוק

את טרנד הבליאז' פגשנו בתחילת 2017 יחד עם המראה המטופח של ג'סיקה אלבה, אווה מנדז וג'ניפר לורנס. אחת ההערכות בענף האופנה היא שמדובר על טרנד שמתכתב עם הפופולאריות הגואה של אבן "עין הנמר", שגם מופיעה ביותר ויותר ותכשיטים. כידוע, לאבן עין הנמר יש בדיוק את אותם גוונים בהירים ועדינים כמו לעיצוב השיער בליאז' ומכאן החיבור בין האלמנטים.

[tmwdfpad]

מה הסוד של הטרנד ואיך משיגים את המראה הכובש?

הטרנד העולמי זוכה להצלחה בגלל כמה סיבות אסתטיות ברורות. ראשית, הוא מתאים לגווני חום עשיר וגווני זהב ואפשר לשלב בו גוונים של קרמל יחד עם בסיס חום ושוקולדי. התוצאה מרהיבה מקרוב ומרחוק והיא לא דורשת שום סוג של מאמץ או תחזוקה.

שנית, את השורשים עצמם לא חייבים לצבוע במסגרת טרנד הבליאז'. ניתן כמובן להחליט האם לצבוע אותם חלקית או בהדרגה, אך בכל מקרה אפשר להמשיך לגדל את השיער בלי לבקר במספרה כל יום בשביל תיקונים.

"הדגש הוא על גוונים בנראות טבעית". צילום: שאטרסטוק
"הדגש הוא על גוונים בנראות טבעית". צילום: שאטרסטוק

מבחינה טכנית, בליאז' היא טכניקה שבעזרתה יוצרים גווני שמש עשירים בשיער. הדגש הוא על גוונים בנראות טבעית לחלוטין ועל עדינות, רכות ובהירות. הרעיון העיקרי הוא להשיג מראה מודרני בסגנון less is more ולהתכתב עם טרנדים נוספים בענף האופנה.

בנוסף, שיטת המריחה בליאז' נעשית בצורה חופשית ולא בנייר כסף או בכובע פסים. זו גם הסיבה לכך שהגוונים עצמם נראים אחרת אצל כל אישה והופכים לחלק בלתי נפרד מהאישיות שלה.

כך תנצלי את הטרנד לריענון של הלוק הכללי

הצבעים בגווני בליאז' לא נחשבים נועזים אבל קשה להתעלם מההשפעה הדרמטית שלהם על השיער. מצד אחד הגוונים לכאורה נחבאים אל הכלים והם הרבה פחות בולטים לעומת גווני הירוק, הכחול והאדום של החורף שעבר, אך מצד שני הם מוסיפים טקסטורה ועומק. כמו כן, בעזרת הגוונים ניתן לרענן את השעמום שמלווה את הצבע הברונטי ולהעניק זוהר של שמש לעור הפנים.

מיותר לציין את הערך המוסף של טרנד הבליאז' במדינה עם אקלים חם וים תיכוני כמו ישראל. אמנם לא חייבים לרוץ לעבור קורס עיצוב שיער אם רוצים לנצל אותו, אבל בהחלט כדאי להביא בחשבון את היתרונות שלו לריענון הלוק הכללי.