איך מנקים את הפנים?

איך תנקי נכון את עור הפנים? | צלם: shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב
איך תנקי נכון את עור הפנים? | צלם: shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב

החשיבות הגדולה של שמירה על עור פנים נקי כבר ידועה. איך תבחרי תכשיר ניקוי נכון (רמז: התאימי אותו לסוג העור שלך), וגם: טיפים לניקוי הגון ואפקטיבי. ישר לפנים

88 שיתופים | 132 צפיות

האם ידעת שעור הוא האיבר ששטחו הגדול ביותר בגוף? הוא בנוי רקמות ותאים וחשוב לנהוג בו נכון: עור נקי ובריא ייראה קורן וזוהר, בעוד שעור עייף ולא-מטופח ייראה חסר חיים. חשיפה מבוקרת לשמש, תזונה נכונה, הימנעות מעישון (וגם גנים טובים), הם רק חלק מהדרכים לשמור על עור פנים בריא. אך לצד נזקי הסביבה (שלא הולכים לשום מקום) הבלתי תלויים, תוכלי לשמור על עור הפנים אם רק תטפחי אותו באופן נכון.

כלל ברזל: הקפידי לנקות את עור הפנים והצוואר מדי יום בוקר וערב. בלי הנחות ובלי וויתורים (כן, גם כשאת עייפה מאד; העור שלך למחרת לא יאהב את הרעיון).

מומלץ להעניק ניקוי שבועי נוסף בעזרת מסיכת ניקוי או פילינג (טיפ: בחרי לך יום אחד בשבוע לטיפול יסודי). אני בחרתי את שבת, שבה אני מסירה תאים מתים מעור הפנים (ונפרדת משאריות השבוע שחלף) ומתרעננת לקראת השבוע החדש.

ניקוי לפי סוג העור

עור פנים יבש: עור הנוטה ליובש דורש ניקוי עדין יותר ולא אגרסיבי כדי שלא יגזול ממנו את שכבת השומן הטבעית שאמורה להגן עליו. מומלץ ניקוי בשמן הידרופילי, חלב פנים עשיר או קרם ניקוי בעל מרקם מלטף ומלא לחות.

עור פנים שמן: ניקוי שנשטף במים המסיר את עודפי השומן ומנקה את הנקבוביות ביתר יסודיות.

כמו כן, יש להימנע מניקוי המכיל אלכוהול או ספירט, כפי שהיה נהוג בעבר. מחקרים דרמטולוגיים הוכיחו כי האלכוהול מגרה את בלוטות החלב ויוצר ייצור עודף של סבום ושומן.

איך אם כן לחטא את העור?
יש לבחור תכשירים המכילים אסטריגנטים (מחטאים) טבעיים אשר מופקים מצמחים, פרחים ופירות, כמו: סחלבים, תמציות הדר ועוד, אשר יוצרים איזון וחיווי בעור מבלי לגרות אותו.

תכשיר ניקוי מומלץ לפי סוג העור

אופן הניקוי ובחירת התכשיר תלויים בסוג העור, בעונת השנה ובהעדפה האישית שלך. בקיץ למשל, נשים רבות מעדיפות לנקות בעזרת תכשיר נשטף במים המעניק תחושה רעננה יותר, בעוד שבחורף, כשנעשה קריר, יש המעדיפות ניקוי בתחליב לחות או קרם ניקוי אשר אינו דורש שטיפה.

לעור שמן: שטיפה פעמיים ביום בג'ל ניקוי שאינו מכיל סבון אך נשטף במים (כמו מוס ניקוי מסדרת "סיקרה דה פיוריטה" של גרלן). ניקוי שבועי בפילינג (רק במידה ואין פצעונים פתוחים), ניקוי במסכת טיהור או חימר אשר סופחת שומנים ומייבשת פצעונים לפי הצורך (כמו מסכת חימר של סיסלי).

לעור מעורב: ניתן להחליף תכשירי ניקוי לפי עונת השנה וההעדפה האישית, כל עוד התכשיר עדין.

לעור יבש: ניקוי והסרת איפור באמצאות תחליב או תכשיר שומני-קרמי המעשיר ומזין את העור תוך כדי ניקוי.

טיפים שימושיים לניקוי עור הפנים:

  • אזור העיניים: ניקוי אזור העיניים והסרת איפור רק בעזרת מסיר איפור עיניים מיוחד ללא שפשוף!
  • בזמן הסרת איפור עיניים: מומלץ להניח צמר גפן על העין למשך כמה שניות ובמקביל להניח אצבע תומכת מהגבה לעצם הלחי כדי לייצב את העור מסביב לעין. עם היד השנייה מסירים כלפי מטה.
  • מסקרה: במידה ומשתמשים במסקרה עמידה יש לבחור תכשיר מתאים.

  • אין ללכת לישון עם איפור בשום מצב! העור סופג איפור עם הזמן ויש סכנה שתתעוררי בבוקר עם עיניים נפוחות ואדומות (ואת לא רוצה שזה יקרה).
  • אל תתאפרי על עור לא-נקי. האיפור יוצא לא אחיד והמראה שנוצר הוא בעל מראה "בוצי".
  • מתאפרת? רחצי היטב את מברשות האיפור ואת ספוגיות המייק-אפ.
  • מגבת ייחודית לפנים: מומלץ להקפיד על שימוש במגבת נפרדת לעור הפנים.


הקפידי לשטוף פנים וצוואר עם סבון בבוקר ובערב. אילוסטרציה: ingimages

גרסה למהירות

ולא, תירוצי "אני רוצה להיות כבר במיטה ואין לי כוח להוריד איפור", לא יתקבלו. קבלי החלטה שהשנה את לא מוותרת על הטקס הלילי של הורדת האיפור. ובינינו, עם תרגול נכון זה יכול לקחת גם בדיוק 3-4 דקות. האפקטיביות היא כל-כך גדולה יחסית למאמץ הקטן שזה דורש ממך. אז קדימה, עשי מאמץ.

אותן נשים עצלניות לעת ערב (או לילה) יכולות להשתמש במגבונים ייעודיים של חברות קוסמטיקה להסרת איפור מהעיניים או מגבונים לניקוי כללי של עור הפנים.

לניקוי יסודי יותר אך עם זאת זריז יחסית, אפשר להשתמש בג'ל רחצה מסדרת "פיור זון" של לוריאל פריז, המגיע עם מברשת clean pod מסיליקון, שנוחה לשימוש ומגיעה גם לאזורים בעייתיים ביותר ללא מאמץ.

סוגים של תכשירי ניקוי

מוצרים המיועדים לניקוי עור הפנים מלכלוך, איפור, זיעה וזיהום האוויר מתחלקים ל"שני דורות": האחד – הניקוי המסורתי והטוב: חלב פנים ומי פנים. השני – תכשירים מיוחדים, כמו: קצף/מוס לניקוי הפנים, תחליבים ללא שטיפה ותערובות שמנים מיוחדות.

כיום, גובר הביקוש לתכשירים המבוססים על רכיבים טבעיים בלבד. נספחים מיוחדים לניקוי פנים יסודי הם תכשירי הפילינג.

מימין לשמאל ובכיוון השעון: ג'ל ניקוי של קליניק (195 ש"ח), ג'ל ניקוי מטהר של גרנייה (30 ש"ח), תרחיץ פנים לנקסטר אקספקס (99 ש"ח), סבון רימונים של תפוח, ג'ל ניקוי פנים של יונקה פריז (235 ש"ח), ג'ל ניקוי של פאיוט (79 ש"ח) ומוס ניקוי של אוון (130 ש"ח). צילומים: יח"צ
מימין לשמאל ובכיוון השעון: ג'ל ניקוי של קליניק (195 ש"ח), ג'ל ניקוי מטהר של גרנייה (30 ש"ח), תרחיץ פנים לנקסטר אקספקס (99 ש"ח), סבון רימונים של תפוח, ג'ל ניקוי פנים של יונקה פריז (235 ש"ח), ג'ל ניקוי של פאיוט (79 ש"ח) ומוס ניקוי של אוון (130 ש"ח). צילומים: יח"צ

ולסיום זכרי, ניקוי העור לפחות פעמיים ביום חיוני לשמירה על בריאות עור הפנים, במיוחד כאשר את מתאפרת. הניקוי מסיר ביסודיות את הלכלוך ושאריות האיפור מהעור, מאפשר לו לנשום ולהתחדש, מווסת את הפרשות השומן בעור ומונע הופעת פצעונים.

ייעוץ מקצועי:
המדריכה הראשית של רבלון בישראל והמדריכה הראשית של DECLEOR PARIS