משתזפת על בטוח

תכשירים לשיזוף עצמי בבית או מכוני שיזוף מקצועיים, מעמידים אופציה בריאה יותר לקרני השמש היוקדות של הקיץ. מה צריך לעשות כדי להשיג באמצעותם שיזוף אופטימלי ואיך מאפרים נכון עור שחום ליצירת מראה זוהר ואקזוטי

88 שיתופים | 132 צפיות

המודעות לנזקי השמש יצרה תעשייה שלמה המתמקדת במציאת פתרונות מגוונים להשגת גוון עור שזוף. כחלק מהרצון להגשים במהרה את ה"תוצאה המטוגנת", הגיחו אל העולם מכוני שיזוף (בין אם במיטה ובין אם בעמידה), העושים שימוש במנורה עם קרני ה-UVA ו-UVB, ועשויים לגרום להתקמטות ולהזדקנות מוקדמת של העור. אך כיום מוצע במכונים השונים שיזוף בהתזה – שיטה חדשנית יותר הנחשבת לבטוחה יותר מקודמותיה. באופן כללי מדובר בשיזוף זוהר ומבריק הנוצר מסוכר תלת פחמני חסר צבע, אשר במגע עם תאי העור יוצר שינוי בגוון העור. השיזוף מתבצע באמצעות טורבינת אוויר או אקדח שיזוף מיוחד, אשר מעביר לחץ אוויר המאפשר שיזוף אחיד תוך לא יותר מכמה דקות. חומר השיזוף נושק לשכבת העור החיצונית בלבד ולכן אינו נחשב למסוכן.

כך למשל, בסניפי סטודיו עדי, ניתן לעבור שיזוף בהתזה עם חומר טבעי העשוי מקנה סוכר שאינו מזיק לגוף (באישור משרד הבריאות). התוצאנ מיידית והשיזוף אמור להחזיק מעמד עד שבועיים וחצי. משך הטיפול כ-15 דקות ב-145 ש"ח.

שיזוף בהתזה בגרסת בזק, מציע גם מרכז רונית רפאל. שיזוף ללא שמש תוך דקה אחת, נעשה במכשיר אוטוספריי המתיז פורמולה שמכילה ברונזר המופק מקנה סוכר, אלוורה ומטריקסיל (כימיקל הנוכח בעיקר במוצרי אנטי אייג'ינג). השיזוף עמיד עד 6 ימים ואמור לרדת בצורה טבעית וללא כתמים. משך הטיפול כדקה ב-200 ש"ח.

 לצד שיטות השיזוף המקובלות כיום במכונים, המצריכות פינוי לו"ז וקביעת תורים מראש, קיימת האופציה הפשוטה יותר של שיזוף עצמי בעזרת תכשירים הנמכרים ברשתות הפארם מהארץ ומחו"ל, בגרסאות תרסיס, קרם, ג'ל או מוס.

התכשירים המוכרים בשם 'שיזוף עצמי ללא שמש', מהווים תחליף בריא יותר על פני החשיפה לשמש. חלקם כוללים תחליב ומועשרים בוויטמינים (המספקים לחות לעור) ומלווים בריח מצויין. רובם נספגים במהירות, בעלי מרקם נעים במיוחד ומעניקים לעור מראה קיצי וזוהר במהירות ותוך שמירה על העור.

 


אתן לא חייבות לטגן את עצמך תחת קרני השמש. תכשירי שיזוף מהווים חלופה בריאה להשגת גוון העור הנחשק

המוצרים מכילים תרכובת המגבירה את ייצור המלנין – הפיגמנט הצובע את העור – וכשהיא באה במגע עם חלבונים הנמצאים בעור, היא מעניקה גוון חום-שזוף לשכבת העור החיצונית (האפידרמיס). פעולת השיזוף העצמי היא חיצונית בלבד, אין בה כל פגיעה בעור והיא אינה חודרת לגוף.

מוצרים לשיזוף עצמי
מוצרים לשיזוף עצמי

מימין: ספריי משזף טרהקוטה של גרלן 278 ש"ח, קרם לשיזוף מלאכותי של אוון 130 ש"ח, תחליב שיזוף של לנקסטר 99 ש"ח, קרם לשיזוף עצמי של סקארה 29.90 ש"ח ומוס שיזוף סובלים של לוריאל פריז 91 ש"ח

טיפים לשיזוף עצמי מושלם:

  • התאמה נכונה: חשוב לבחור את התכשיר המספק את הצבע הקרוב ביותר לגוון השזוף הטבעי.
  • טסט ראשוני: כדאי לבצע טסט במקום נסתר, כדי לבדוק את הגוון שמתקבל ולהימנע מטעויות.
  • חשיבות הפילינג: לקבלת תוצאות אופטימאליות ומראה שיזוף טבעי ואחיד, מומלץ לעשות פילינג גוף, לילה לפני השימוש, שיסיר את התאים המתים של השכבה החיצונית של העור.
  • מריחה כהלכה: כדי שהמריחה תהיה נוחה יותר, מומלץ למרוח קרם גוף לפני מריחת התכשיר. יש להקפיד למרוח את תכשיר השיזוף בעדינות תוך מריחה אחידה על הגוף, כולל הצד האחורי של הגוף כמובן.
  • לא על הידיים: לאחר המריחה יש לשטוף ידיים היטב. אפשר להשתמש בכפפות על מנת למנוע צביעה של כפות הידיים.
  • אזורים בעייתיים: באזור הברכיים, הקרסול והמרפקים יש להסתפק במריחה קלה בלבד, כיוון שיש נטייה להצטברות חומר באזורים אלה.
  • סבלנות: המראה השזוף יתקבל בתוך שעות ספורות עד יום. שימוש יומיומי במוצרים יבטיח מראה שזוף יותר.

 

איך מאפרים עור שזוף?

  • על מנת להבליט את השיזוף, מומלץ לחזק אותו בעזרת ברונזר ומעליו לפזר סומק ורדרד למראה צעיר ורענן.
  • את השפתיים מומלץ לאפר בגווני קורל, גוונים ורדרדים ובגלוסים.
  • לעור שזוף מתאימים צלליות בגווני טורקיז, אם כי גם גווני אדמה טבעיים יכולים להתאים לקבלת מראה טבעי.
  • בגדים בדומה לאיפור. צבעי אדמה מצד אחד ומצד שני גוונים "רועשים" גווני פפאגיו, כגון: טורקיז, צהוב, ורוד, לבן וכדומה.
מוצרי איפור להשגת מראה שזוף
מוצרי איפור להשגת מראה שזוף

מימין למעלה ובכיוון השעון: פלטת צלליות ג'ייד (129.90 ש"ח), ברונזר טריפל של עופרה (184 ש"ח), שימר מינראלי אפוי של איל מקיאג' (209 ש"ח), איילינר מוזהב של מאק (110 ש"ח), גלוס מנצנץ של מאק (114 ש"ח), פודרה עמידה ל-12 שעות של מאק (147 ש"ח), ברונזר נוזלי של אסתי לאודר (260 ש"ח), פלטת קונטור לטשטוש כהויות של סמאשבוקס (269 ש"ח) ועפרון צללית עמידה של בובי בראון (155 ש"ח)

אלת הברונז על פי אסתי לאודר לקיץ 2015
אלת הברונז על פי אסתי לאודר לקיץ 2015

 איך משיגים מראה עור זוהר?

עור שזוף וזוהר יוצר מראה חושני ומפתה. בין אם הצלחת להשיג מראה שזוף על-ידי חשיפה מבוקרת לשמש ובין אם בעזרת מוצר לשיזוף עצמי, מומלץ להוסיף "פיניש" של רסיסי זוהר לעת ערב. ניתן להשיג מראה זוהר וקורן בעזרת שימר מבריק או אוסף עדין של נצנצים מבריקים, היוצרים אפקט של גלאמר ומתאימים בעיקר לשעות הערב. מומלץ למרוח על אזור המחשוף והזרועות.