כוהנות הסטייל בעיר

מה אנחנו עושות נכון ואיפה אנחנו לגמרי טועות? טריני וסוזנה, בעלות הפלפל האנגלי והשיק האירופאי, בראיון אופנתי על נשים ישראליות. ויש גם כמה סודות מהארון

88 שיתופים | 132 צפיות

באיחור אופנתי הגיעו אתמול (ד') טריני וודול וסוזנה קונסטנטין למסיבת העיתונאים, כאורחות הכבוד של אירועי ה"ביוטי סיטי" לשנת 2011. סוזנה בשמלה שחורה וסנדל שטוח, טריני הדקיקה עם שמלת הדפסים מתנפנפת בגווני סגול ובז' פלוס נעלי פלטפורמה עם עקבים גבוהים מקש. שתיהן ישובות זקוף, בטן פנימה וחזה מורם, כיאה לכוהנות אופנה.

הכל התחיל עם משהו ללבוש

האנגליות החמות והמפולפלות החלו את דרכן כעיתונאיות אופנה בעלות טור שבועי בשם Ready to Wear ב"דיילי טלגרף" הבריטי. משם הדרך לטלוויזיה הייתה קצרה; בשנת 2000 הן כבשו את מסכי רשת BBC הבריטית עם התכנית "מה לא ללבוש", שזכתה להצלחה מסחררת ושודרה במשך 5 עונות.

תכנית הטלוויזיה הפכה את טריני וסוזנה לאוטוריטות אופנה מבוקשות ולאייקון של סטייל משובח. מאז הן הספיקו לקבל פינה קבועה בתכנית של מלכת הטוק-שואו אופרה ווינפרי, להוציא ספרים (הספר "מה לא ללבוש" תורגם גם לעברית) ואפילו לייסד קו בגדים ולנז'רי. בקיצור, הצמד טריני וסוזנה הפך למותג בינלאומי.

עושות את תל אביב

במסגרת אירועי הביוטי סיטי, טריני וסוזנה ישתפו את הקהל בסודות האופנה שלהן ובהרצאות שונות על סטייל. בנוסף, נשים נבחרות יזכו לעבור מייקאובר בניצוחן של השתיים ויופיעו בכל ערב בתצוגה חגיגית.

מה אתן חושבות על חנויות האופנה בישראל?
"זה מורכב מאוד. מצד אחד, יש רשתות בינלאומיות כמו זארה, h&m וטופשופ, שזה נפלא, אך מצד שני – הקניינות היא אחרת לגמרי. לארץ מייבאים בגדים יותר בסגנון קז'ואל. גם המידות מכעיסות בישראל. כמעט שאי אפשר למצוא מידות מעל 42, ואם כן, אז העיצובים מבוגרים, מיושנים ופחות טרנדים. גם המחירים בישראל גבוהים בהרבה מאשר בלונדון."

ואיך לדעתכם המעצבים המקומיים?
"יש דברים יפים, ואנחנו לא רוצות להזכיר שמות, אבל התאכזבנו מאד מאיכות הבגדים של המעצבים, במיוחד יחסית למחירים".

מה אתן אוהבות במיוחד בישראל?
טריני: "היינו פעם אחת ונהנינו מאוד ולכן חזרנו שוב. האוכל בישראל הוא פנומנלי. אנחנו שואלות כל פעם איפה אוכלים מחר?"
סוזנה: "הגישה בישראל היא חיובית מאד, אפשר להסתובב חופשי ופשוט ליהנות. יש תחושה של התלהבות, אושר."


טריני וסוזנה. צילום: ראובן שניידר

"נשים הן שפה אוניברסאלית"

טריני וסוזנה סבורות שאישה צריכה להוציא מעצמה את הטוב ולא מתוך תחרות עם הסביבה או עם נשים אחרות. "הנה, לי יש רגליים קצרות אך אף פעם לא יראו את הנתון הזה", מתוודה טריני הדקיקה שמטפסת על עקבים בגובה 12 ס"מ לפחות.

"זה מרתק בעינינו להגיע למדינות שונות ולפגוש נשים. אישה לא צריכה לדבר עברית, שוודית או גרמנית, נשים הן שפה אוניברסאלית. אנחנו לא צריכות לשאול או לדבר, הנשים מבטאות את עצמן", סוזנה סוחפת אותנו אחריה. "בכל מדינה יש לנשים אישיו: הן מאבדות את הסקסיות עם הפיכתן לאמהות, נקרעות בין קריירה למשפחה – והפרמטרים הזהים משפיעים על הלבוש והמראה החיצוני".

אז למי בעצם אתן רוצות לעשות מייקאובר?
"לנשים שאיבדו נפשית ופיזית את האפיל, את החוש לאופנה".

איך התרשמתן מהנשים הישראליות?
"הישראליות הן נשים חזקות, דעתניות אך יחד עם זאת הן חסרות ביטחון בנוגע ללבוש. בישראל שמנו לב שמאוד חשוב לאנשים מה האחרים יגידו עליהם, וזה מתבטא גם בלבוש. נתקלנו בנשים רבות שיש להן עכבות והן פשוט לא רוצות להתבלט."

אילו טעויות של סטייל הצלחתן לזהות בקרב הישראליות?
"תלוי מאוד באיזו עיר. התל-אביביות שונות מאד מהחיפאיות או מהקיבוצניקיות. ככלל, אנחנו לא אוהבות את כפכפי האצבע שפופולאריות מאוד בישראל. הן לא מחמיאות לרגליים. אם לא נוח להתהלך בעקבים גבוהים כל היום, אפשר להתפשר על עקבים בינוניים".

וטעויות בתחום הביוטי?
"בטח, הישראליות מתאפרות יותר מדי. הן מדגישות גם עיניים וגם שפתיים וזה יוצא פעמים רבות מוגזם ולא נשי. תעשו לנו טובה, אל תעשו קעקועי איפור. עם השנים הגבה והעפעפיים משתנים ואז האיפור המקועקע ייראה מגוחך."

שאלון אופנה

מהו האקססורי המועדף עלייך?
טריני:
טבעת (על אצבעותיה מתנוססת טבעת ענקית).

סוזנה: עגילים

מהו הפריט שלעולם לא תלבשו?
טריני:
שמלה או חצאית בגזרת גזר (=רחבה באזור המותן וצרה לקראת הסוף)

סוזנה: חולצות או שמלות עם צווארון גולף (יש לי חזה גדול וזה מרים אותו עוד יותר)

מהם 5 פריטי החובה בכל מלתחה נשית?

  • חזייה נכונה
  • מחטב טוב
  • סומק טוב (טריני: כשאת עייפה, שימי קצת סומק וברגע פנייך ישתנו)
  • ג'ינס בגזרה מושלמת לך (סוזנה: אם מצאת כזה, קני לך שניים)
  • ז'קט קצר (טריני: מעל שמלה או ג'ינס)

טיפ מנצח?
"הכל מתחיל ונגמר בהלבשה תחתונה. אם יש לך אגן ירכיים רחב אל תתביישי ללבוש מחטב. זה לא תמיד נוח אבל זה מצר את הגזרה במידה אחת לפחות. ולא פחות חשוב ללבוש חזייה טובה: חזייה כזו שאורזת את החזה ומרימה אותו למקום הטבעי שלו.

מיהו האייקון שמתלבש יפה בעולם לדעתכן?
סוזנה: מרגרט תאצ'ר

טריני: השחקנית האנגליה tilda swinton (מינימליסטית מאוד)

רוצות לראות אותן בלייב? תוכל לזכות בהזדמנות לפגוש אותן, להקשיב להרצאות שלהן (ואפילו לקבל מהן ייעוץ אישי) ב-Beauty Cityשל סופר פארם המתקיים ב-22-24.6.11 בגני התערוכה בת"א