כך תאפרי נכון את השפתיים

צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב | David Gilder, Shutterstock
צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב | David Gilder, Shutterstock

איך תגרמי לשפתייך להיראות חושניות לאורך כל היום, איך תגרמי להן להיראות מלאות יותר, איך תהפכי את הגלוס לעמיד ועוד טיפים לאיפור השפתיים עם עיפרון שפתיים

88 שיתופים | 132 צפיות

רוב הנשים מאפרות את השפתיים בבוקר רגע לפני שהן יוצאות מהבית, ומחזיקות אצבעות שהאיפור ישרוד לפחות עד שתגענה למשרד. אבל שתייה, אכילה, דיבור ויתר משימות היום מחריבות לאט-לאט את איפור השפתיים, בין אם נרצה ובין אם לאו.

מוצר חובה: עיפרון שפתיים

הפריט ההכרחי שכל אישה צריכה להכיר הוא עיפרון שפתיים (טוב, לפחות בקרב נשים הנוהגות להתאפר דרך קבע). מדובר במוצר חובה בכל תיק איפור, במיוחד אם את מעוניינת לשמור על גוון השפתיים הצבעוני לאורך זמן.

עפרונות השפתיים "סובלים" מדימוי רע שדבק בהם עם השנים; נשים רבות נהגו למרוח עיפרון כהה מאוד (תוחם), אשר יצר מראה 21לא מחמיא. למרבה המזל השיטה הזו כבר כמעט חלפה מן העולם, וכיום נודעת החשיבות להשתמש בעיפרון שפתיים בתור בסיס טרם מריחת השפתונים, במיוחד אם מדובר בליפסטיקים בגוונים עזים.

נדמה כי כולנו היינו רוצות שהליפסטיק שלנו יחזיק מעמד לאורך כל היום בלי שנצטרך לחדש אותו בכל פעם. למרבה הצער אין פתרונות קסם בתחום; יש כמובן את השפתונים העמידים, שמצליחים לשרוד כמה שעות על השפתיים, אך הם גם מייבשים אותן ומדגישים את החריצים בהן.

איך תשמרי על גוון השפתיים לאורך זמן?

ראשית, היפרדי מהרעיון שעיפרון שפתיים הוא רק תוחם. ניתן ואף רצוי למלא איתו את כל שטח השפתיים. באופן הזה לא תצטרכי להניח את העיפרון באופן מדויק, שכן לאחריו תעברי עליו עם שפתון ותעניקי חיזוק עמיד למוצר שיונח מעליו. אפשר גם לטפוח עם כרית פודרה.

טיפ לפני הכל: לפני שניגש לאפר ולעבות את השפתיים, חשוב לנקות את השפתיים באמצעות צמר גפן מהול במי פנים. כבר בפעולה זו אנחנו מעבים את השפתיים, שלא פעם מיטשטשות בגלל שאריות של מייק אפ המקטין את שטח הפנים של השפתיים", מנדב המאפר יוסי ביטון.

עיפרון שפתיים
עיפרון שפתיים (טוב, אולי לא כמו זה שבתמונה) הוא מוצר חובה בכל תיק איפור. צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב | Refat, Shutterstock

עפרונות או לא להיות

סוגי עפרונות השפתיים הם רבים ומגוונים, ביניהם עפרונות עמידים המכילים סיליקונים שאינם מייבשים את השפתיים, עפרונות במרקם שעווה או במרקם שומני, עפרונות מתחדדים, עפרונות הנשלפים באמצעות סיבוב ועוד.

טיפ: כדי להבטיח מריחה קלה כחמאה, מומלץ להניח בתור בסיס "באלם", מוצר שפתיים (במרקם קרמי) המלחח את אזור השפתיים.

האם להתאים את העיפרון לגוון השפתון?
התשובה אינה חד משמעית. ניתן לבחור גוון דומה עד כדי זהה אם רוצים לשמר את הגוון המדויק של הליפסטיק (כך למשל במקרים של כתום עז או אדום). יחד עם זאת אפשר גם לבחור צבע מעט שונה בתור בסיס וכך באמצעות הנחת הליפסטיק מעל, ליצור שילוב חדש ומלא עניין.

עפרונות שפתיים

עפרונות לאיפור השפתיים

מימין למעלה ובכיוון השעון: עפרונות שפתיים של שיק, איל מקיאג', פופה, רבלון, סיסלי, לוריאל פריז ופופה (צילומים: יח"צ)

איך מאפרים נכון את השפתיים? טיפים שווים

* צרי צורה! אל תמסגרי את השפתיים בעיפרון: יש לשרטט את צורת השפתיים הרצויה, למלא את כל שטח השפתיים עם התוחם ומעליו למרוח שפתון. הפעולה תשפר את עמידות השפתון.

* נשים מבוגרות או מעשנות:
במידה שיש חריצים מסביב לשפתיים חשוב להניח תוחם לפני הנחת השפתון, כך הוא יטשטש את החריצים. הכלל חשוב במיוחד לפני מריחת גלוס.

* לבהירות עור ובהירות שיער: מומלץ להשתמש בגווני אדמה (ברונזה, גוונים כתומים וחמים).

* לכהות עור ושזופות: מומלץ להשתמש בגוונים סגלגלים, ורודים ומטאליים.

* עיפרון שפתיים בגוון דומה לשפתון: אם בחרת תוחם בגוון דומה לשפתון, תחמי את שפתייך וטשטשי פנימה את התוחם ובעזרת האצבע, כדי שייווצר טבעי ולא משורטט מדי כמו "קו" .

* בחרת לשים ליפגלוס? וותרי על עיפרון שפתיים. הרעיון הוא ליצור מראה "פתוח" ולא סגור על-ידי תוחם.

* טריק לעמידות של ליפ גלוס: בחרי גוון צללית או סומק, טפחי עם האצבע קלות על שפתייך, ומיד הוסיפי את הגלוס – המראה שיתקבל הנו מבריק עם פיגמנט טבעי ועמיד.

* למראה של שפתיים מלאות: קחי שפתון גוון שקוף ומרחי מעט מעל השפה העליונה (הרשי לעצמך קצת "לצאת מהקווים"). האור שייפול על האזור יעניק אשליה של שפתיים גדולות ומלאות.

* חושקת במראה מאט לשפתיים?
ניתן לקשקש עם תוחם שפתיים על כל השפה ואז לטפוח קלות עם גוון סומק או צללית.