מתבגרת

היא הסעירה את הטוקבקיסטים הישראלים עם התבטאויות שנויות במחלוקת במהלך צוק איתן, אבל מיהרה לשחרר התנצלות ולחזור לתפקיד המאמי. פנלופה קרוז, ההשראה של פדרו אלמודובר וכעת גם הדוברת של לנקום, כבר לא מנסה להיות מי שהיא לא

88 שיתופים | 132 צפיות

פנלופה קרוז הצליחה לאחרונה להיקלע לעין הסערה הישראלית ואף לעורר עליה את זעמם של מאות ישראלים אוהבי קולנוע ספרדי, כשבמהלך המבצע האחרון בעזה חתמה לצד בעלה, השחקן חוויאר ברדם, על מכתב חריף שבו נטען שישראל מבצעת רצח עם. המכתב הפומבי, שחתמו עליו גם הבמאי פדרו אלמודובר ואנשי קולנוע ספרדים נוספים, עורר סערה בעולם ובעיקר העלה טענות על כך שהשניים נוקטים עמדה חד צדדית. יומיים לאחר מכן הלחץ עשה את שלו, והשחקנית הספרדייה מיהרה לפרסם הודעת הסבר: "אני לא רוצה להיות לא מובנת כשזה נוגע לנושא כל כך חשוב אינני מומחית בעניין ואני מודעת לבעייתיות ולמורכבות שלו. התקווה והכוונה שלי בחתימה על המכתב הקבוצתי הייתה לפעול לשלום בישראל ובעזה". עוד הוסיפה קרוז כי היא מלאת תקווה שהצדדים "יגיעו להפסקת אש ושלא יהיו נפגעים חפים מפשע, משני צדי הגבול".

את מכתב ההבהרה שלה חתמה קרוז בהבעת תקווה לאחדות ושלום. "אני מאמינה בתרבות וביכולת שלה ליצור עולם שבו בני אדם יוכלו לחיות זה לצד זה", סיכמה. הודעת ההבהרה, אגב, יצאה מטעם השחקנית בלבד, ללא קשר לבעלה ברדם, לבמאי אלמודובר או לאמנים אחרים שחתמו על המכתב.

נראה שהמהלך הזה מתאים למי שהמקום הטבעי שלה הוא בלב המיינסטרים. קרוז, 40, בתם של סוחר וספרית מפאתי מדריד, הפכה בשנים האחרונות לאחת הנשים הבולטות על המסך. הפרסונה הקולנועית שלה אינה מושתתת על רעיונות פוליטיים אלא על אידיאלים של נשיות ויופי. מי שהתחילה את דרכה במשחק בגיל 15 ונודעה כמוזה של הבמאי הספרדי פדרו אלמודובר, פרצה את גבולות ספרד וביססה את מעמדה כאחת הנשים היפות והמשפיעות בעולם. היא בודהיסטית, ומשנת 2000 הפכה לצמחונית בעקבות משחקה בסרט "כל הסוסים היפים". ב־2009 זכתה באוסקר לשחקנית המשנה הטובה ביותר על השתתפותה בסרטו של וודי אלן "ויקי כריסטינה ברצלונה". ב־2010 הייתה מועמדת בפעם השנייה לפרס אוסקר לשחקנית המשנה הטובה ביותר על תפקידה בסרט "Nine". בשל חיבתם הידועה של מותגי הקוסמטיקה לזוכות אוסקר הפכה לאחרונה להיות הפנים של מותג האיפור לנקום והדוברת שלו.

 פנלופה קרוז- ראיון

האם את צופה בסרטים שלך? קשה לך לראות את עצמך על המסך?

"אני צופה בהם כדי שאוכל להמשיך לצמוח ולהשתפר, כדי לראות מה הייתי יכולה לעשות אחרת וממה אני מרוצה. אני אוהבת לשחק, ובעצם יותר מהתוצאה חשובים לי החקר המתמשך, הקסם שבתהליך וחוסר השליטה שמגיע עם זה. במקצוע הזה כל הזמן לומדים, ואני אוהבת את זה".

לאיזה תפקיד התחברת במיוחד במהלך הקריירה שלך?

"בין השאר לריימונדה בסרט 'לחזור', למקרנה בסרט 'הפיתוי היפה של חיי', למריה אלנה ב'ויקי כריסטינה ברצלונה' ולאיטליה בסרט 'לא לזוז', ותפקידים רבים נוספים קרובים ללבי".

איזו דמות היית רוצה לגלם?

"אני רוצה לעשות יותר קומדיות והייתי מאוד רוצה לשחק יותר בצרפתית".

על מה את עובדת עכשיו?

"אני מצטלמת לסרט 'Ma Ma' עם חוליו מדם. אני מפיקה את הסרט הזה ומאוד מעורבת בכל היבט כי אני באמת מאמינה בו. זה אחד התפקידים הטובים ביותר שהיו לי. אני משחקת חולת סרטן, אבל הסיפור משדר הרבה אור ואהבה".

האם אי פעם חשבת לעבור לצדה השני של המצלמה?

"כן. לאחרונה ביימתי את הסרט הקצר השני שלי עבור ליין הבגדים שלי ושל אחותי – אייג'נט פרובוקטור. אני מתכננת לביים עוד פעמים רבות, אבל בינתיים רק פרסומות ווידיאו קליפים".

אם "אייג'נט פרובוקטור" נשמע לכם סנסציוני – אתם לא טועים. הקמפיין של קו מוצרי ההלבשה התחתונה שלה יצא לדרך בקיץ האחרון עם סרטון פרסומת פרובוקטיבי שבו קבוצה של דוגמניות נוסעות למדבר באדיבותה של הנהגת, הבמאית והתסריטאית קרוז, ובהגיען הן מתפשטות ומתחילות באימון כושר שכולו סטריפטיז נועז.

פנלופה קרוז- ראיון

איך את מרגישה כשאת רואה את עצמך בתמונות הפרסום או בתשדירי הפרסומת של לנקום?

"התמזל מזלי לעבוד עם אמנים כמו מרט ומרקוס, מריו טסטינו ורוב מארשל הנפלא. אני מאוד מרוצה מהתוצאות של כל הדברים שעשינו יחדיו. כילדה הקסימו אותי הקמפיינים שפיטר לינדברג עשה עם איזבלה רוסליני".

מהי שגרת האיפור שלך? את מתאפרת כל יום או בעיקר לקראת אירועי שטיח אדום?

"בימים שאני לא עובדת בהם אני משתמשת רק בסומק, במסקרה ובשפתון בצבע בהיר. אני מאפרת את העיניים או את השפתיים שלי בצבעים עזים יותר אם אני יוצאת או אם יש לי אירוע של הצגת בכורה או כל אירוע אחר. אני משתדלת תמיד לטפח את העור שלי עם קרם לחות טוב, ביום ובלילה".

כשאת מתאפרת, את אוהבת להתחבר לדמות אלילת המסך עם שפתיים אדומות?

"כל אחת רוצה לשחק את הדמות הזו מדי פעם. אני חושבת שכולנו מגלמות אותה. זה רק איפור, אבל איפור יכול להשפיע על מצב הרוח שלנו, בדיוק כמו תספורת חדשה או שמלה חדשה".

עם המזג הספרדי הלוהט שלך, איך את מתחברת אל האישה הצרפתייה?

"יש כל כך הרבה נשים צרפתיות שבעיניי הן יפהפיות ואלגנטיות להדהים. אנוק איימה, ג'יין בירקין, ז'ולייט בינוש, ז'אן מורו, קתרין דנב, מריון קוטיאר. יש להן משהו משותף שהוא באמת קשה להגדרה, סוג מסוים של חופש, של עצמאות ושל חוסר מעצורים. לנשים הצרפתיות יש תחכום מדהים שנראה כאילו הושג ללא כל מאמץ".

את ידועה כשחקנית שיכולה להביע אינספור רגשות בעיניים.

"אני חושבת שכולנו מביעים רגשות באמצעות העיניים. העיניים יכולות להביע תחושות ורגשות במקום שבו המילים אינן מסוגלות".

האם את מרגישה לפעמים שאנשים יכולים לקרוא בקלות רבה מדי את מחשבותייך? היית רוצה להיות פחות אקספרסיבית?

"כן, לא קל לי להסתיר את רגשותיי, אבל אני לא מנסה להילחם בזה. ככל שאני מתבגרת אני מרגישה יותר נוח עם עצמי ופחות מתיימרת להיות משהו שאני לא".

 פנלופה קרוז- ראיון

הכי טוב בבית

לנוח מהמחשבות, לטייל ולרקוד. 

שאלון מהיר

 

 

מהו הספר שהכי אהבת לאחרונה?

"הספר 'Within' של ד"ר חביב סדֶגי. הספר הזה הוא יצירת מופת ויכול לעזור להרבה אנשים. קריאת הספר הזה יכולה להיות חוויה משנת חיים; אני יודעת שאלו הן מילים גדולות אבל זה מה שאני מרגישה".

מהו הסרט האחרון שאהבת?

"'כחול הוא הצבע החם ביותר'".

מה חלמת להיות כשהיית ילדה?

"רקדנית".

מה גרם לך לרצות להיות שחקנית?

"הרצון לעבוד עם אלמודובר ועם מריל סטריפ".

למה את מייחלת לחמש השנים הבאות?

"בריאות ואושר".

מהו המקום שבו את אוהבת לשקוע במחשבות?

"אני תמיד שקועה במחשבות. אני מחפשת מקום שבו אני יכולה לנוח מהמחשבות".

מה מניע אותך?

"משפחתי וילדיי".

מה כובש את לבך?

"שאלות של ילדים".

לאן היית רוצה לנסוע?

"לפולינזיה הצרפתית. לגלפגוס. לקניה".

מהן התכונות שהכי מושכות אותך בגבר?

"הומור, אינטליגנציה".

מהו מקום המפלט המועדף עלייך?

"הבית שלי".

מה את עושה כדי להירגע?

"קוראת, צופה בסרט".

 פנלופה קרוז- ראיון