לקטוף את הפירות (היבשים)

מהטבע לפנים | צלם: fotolia
מהטבע לפנים | צלם: fotolia

לרגל ט"ו בשבט, הכירו את הפירות בשירות הטיפוח והיופי. מהם סגולותיהם הרפואיות של הפירות היבשים, איך הם תורמים לשיפור מראה העור, וגם מתכונים למסכות יופי ביתיות

88 שיתופים | 132 צפיות

"במקום שוקולד תאכלי חרובים זה עוזר לריכוז ולזיכרון", אמא הייתה אומרת לי לפני תקופת הבחינות. ובאמת הרפואה העממית מעודדת צריכה של פירות יבשים ואף מייחסת להם תכונות מרפאות. לרגל החג של הטבע, ט"ו בשבט, בחרנו לבחון את סוגיית השימוש בפירות יבשים במוצרי קוסמטיקה; היתרונות, ההסברים ומדוע כדאי להשתמש במוצרים מבוססי פירות.

מה כל-כך בריא בפירות יבשים?

פירות יבשים עשירים בויטמינים ובמינרלים, מכילים כמות גדולה של סידן, ברזל ואבץ. שילוב יומיומי של פירות יבשים בתזונה יעיל במניעת וטיפול באנמיה, נשירת שיער, ציפורניים חלשות ועור בריא. האבץ שבהם תורם לחיוניות השיער, העור והציפורניים. הם אינם מכילים כולסטרול, דלים בנתרן ועשירים מאוד באשלגן, ולכן גם יעילים בשמירה על לחץ דם תקין.

הסיבים התזונתיים שבהם, תורמים להתייעלות פעילות הקיבה, מונעים עצירויות ומזרזים את חילוף החומרים בגוף. הסיבים התזונתיים תורמים גם להפחתת הכולסטרול הרע ומפחיתים סיכון של סרטן המעי הגס בגיל המבוגר.

הם עשירים בנוגדי חמצון (אנטיאוקסידנטים) ולכן מספקים גם הגנה מפני מחלות לב וכלי דם, סוגים שונים של סרטן ומאטים את תהליך ההזדקנות.

רשמו בפניכם: אכילת שתי פירות יבשים ביום, לאורך השנה, תתרום רבות למראה העור, השיער והציפורניים.


פירות יבשים עשירים בויטמינים, מינרלים, אבץ, סידן ונוגדי חמצון, התורמים למראה העור, חיזוק השיער והציפורניים

מהטבע לפנים

הפירות היבשים המומלצים ביותר הם דבלים (תאנים מיובשות), שזיפים, תמרים וחרובים.

חרובים: סידן, אשלגן וויטמינים

בחרובים יש ריכוז גבוה של מינרלים חיוניים, כגון: סידן, זרחן, אשלגן וויטמין A, B ו-C . הוא מכיל כמות גדולה של טנינים, בעל כמות סוכר טבעי גדולה יחסית ולכן מעניק אנרגיה ותורם לשיפור הריכוז והזיכרון (כמה שצדקה אמא).

ולענייני טיפוח, ניתן להכין מהם פילינג עדין שיגרום לחידוש העור, יחדיר את הויטמינים שבפרי אל העור ויגרום לו להראות חלק ומבריק. מומלץ במיוחד כטיפול אינסטנט לפני יציאה או פגישה חשובה.

* מתכון לפילינג ביתי מחרובים: קוצצים דק חרובים חיים ללא גרעינים ומוסיפים שמן זית, עד שהעיסה כולה נעשית סמיכה במרקם קרמי. מורחים על הפנים תוך עיסוי קל ושוטפים מיד. על הפנים הנקיות מורחים דבש נקי ומשהים למשך 15 דקות. שוטפים היטב. טיפ: נגמרו החרובים בסופר? תוכלי להכין מאגוזים, שקדים ועוד.

לטיפול אינסטנט יותר, ניתן לשלב בתערובת גורם מתוק כמו ממרח תמרים ולמרוח ישירות על הפנים. השילוב של הסוכרים הטבעיים בפיליניג יבריק את העור וישלים את המראה.


מערבבים פירות יבשים, כמו: חרובים, אגוזים או שקדים, מורחים על הפנים תוך עיסוי קל ושוטפים. צילום באדיבות כריסטינה


בננה: כתמי עור, אלסטיות וזוהר הפנים

הבננות הן מהפירות המזינים ביותר. הן מכילות כמויות גדולות של מגנזיום, ברזל והן עשירות בויטמינים A ו-B כולל חומצה פולית, ויטמין E וכמובן ויטמין F (חומצות שומן חיוניות אשר עוזרות בשמירת הלחות). הויטמין C מעניק את הזוהר והחיוניות לעור ויודע לטפל גם בכתמי עור. בנוסף, מכילה הבננה ויטמין E, הדואג לאלסטיות ולגמישות של עור הפנים. אם לא די בכך, קיימת בבננה חומצה מבהירה, שגם כן מסייעת בהענקת מראה זוהר לעור.

* מסיכת בננות: מערבבים יחד לתערובת אחידה וסמיכה: בננה אחת קטנה, 2 כפות יוגורט , 1 כף דבש,1 כף קמח שיבולת שועל ומוסיפים כ- 300 מ"ל מים מינרלים (1 בקבוק קטן). מורחים את התערובת על הפנים ומסירים לאחר כרבע שעה.

תאנה וחיטה: פילינג וריפוי

ענפי התאנה מכילים מיץ חלב העוזר בקילוף תאי עור מתים ובניית תאי עור חדשים. החיטה מועשרת בויטמין B, יעילה בבעיות עור שונות מפצעים ועד לכוויות.

* מסיכה מחיטה ותאנה: לטחון כף חיטה עם 2 תאנים מיובשות, לערבב היטב עם חצי כוס מים פושרים ולמרוח על הפנים. החיטה הופכת אבקתית ומתפיחה את העור בין קמטי ההבעה ומעניקה לעור מראה זוהר וחלק כמו משי. גרגירי התאנה משמשים כגרגירי פילינג עדינים. שוטפים במים פושרים.

* פילינג תאנים פשוט: להשרות תאנה יבשה בכוס מים חמים כ- 30 שניות, לפרוס את התאנה לחצי ולהעביר על הפנים בשפשוף עדין כשלוש דקות. מצוין להסרת התאים המתים והחלקת מרקם העור.

* פילינג תאנים מורכב: טוחנים בבלנדר 7 תאנים מיובשות יחד עם ביצה אחת שלמה ומורחים את התערובת על הפנים או באזור הצוואר-מחשוף תוך כדי תנועות סיבוביות. הגרגירים עושים פילינג לעור ונוזל הביצה מותח את העור ומעניק לו ברק.

משמש: הרגעה וריפוי העור

משמשים עשירים בברזל ובמינרלים חיוניים לעור. בזרע המשמש משתמשים כדי לחלץ נפט ובקוסמטיקה משתמשים בו להפקת שמני מסאז'. רכיבים מסוימים הופכים לפעילים עם חשיפתם לחמצן, ומשמשים להרגעה ולריפוי העור.

* מסיכת משמשים: מבשלים על אש קטנה 15 משמשים מיובשים עם מעט מים ומניחים להתקרר. את התערובת הנוזלית מורחים על הפנים למשך 20 דקות ושוטפים במים פושרים.

* מסיכת משמשים למיצוק הפנים: 5-6 משמשים יבשים מרוסקים בבלנדר, 1 כף אבקת חרובים, 1 כף דבש, חצי כפית לימון,1 חלמון ביצה,1 כפית שמן נבט חיטה, לערבב הכול ולמרוח על הפנים למשך 20 עד 30 דקות ולשטוף.


המשמש עשיר במינרליים חיוניים לעור

ענבים: אנטי אייג'ינג

הענבים נכללים ברשימת 10 הגדולים מבין הפירות והירקות למניעת הזדקנות העור, וזאת הודות לכמות רבה של אנטי- אוקסידנטים (נוגדי חמצון) אשר נמצאים גם בקליפה וגם בגרעינים . הענבים האדומים אף עדיפים על הירוקים, מפני שהם מכילים יותר נוגדי חמצון. בנוסף, הענבים ידועים ביכולתם לסייע בנושאים רפואיים רבים: חיזוק פעולות המח, מניעת של דלקות בדרכי שתן, ריפוי של דלקות גרון, הם מצוינים לריפוי מחלות הקשורות למערכת העיכול, מונעים עצירות, ואפילו טובים למיגרנות. ולא תאמינו – למניעת ורידים. שמן זרעי הענבים מעשיר את העור בנוגדי חימצון טבעיים, העוזרים באיזון רמת החומציות של העור. מיצוי זרעי הענבים מכיל נוגדי חימצון רבי עוצמה המשמשים גם כמרכיבים פעילים בשימושים רפואיים.

ייעוץ מקצועי:
אלונה שכטר, מנכ"לית "שכטר וד"ר ריסין – פתרונות ברפואה"
גלי פלטינוב, קוסמטיקאית מחברת "כריסטינה"
ד"ר קובי שמיר, הטכנולוג הראשי במעבדות תפוח טכנולוגיות טבעיות
אורלי עוז שמואל, מדריכה ראשית בקלרינס ישראל
הדר ממה, מנהלת מותג סופט טאץ'