מדריך להעלמת נזקי הקיץ

אם ניצלת את העונה החמה עד תום - הפנים, הגוף והשיער שלך בטח צועקים עכשיו "הצילו". קבלי את המדריך השלם לשיקום נזקי הקיץ

88 שיתופים | 132 צפיות

רוב הסיכויים שחגגת כל הקיץ – רצת ממקום למקום, רבצת בים או בבריכה, שחית, בילית במסיבות ובטח השקעת גם בשיזוף או בשיזוף מלאכותי. אבל גם אם השתמשת במקדמי הגנה (ב-ר-ו-ר!) הפנים, הגוף והשיער שלך ניזוקו במידה מסוימת מקרני השמש.

השתמשי בפילינג גוף בעל מרקם עדין על בסיס שמנים טבעיים. כך תוכלי גם להסיר את התאים המתים וגם להחדיר לחות לעור

אחרי חודשי הקיץ החמים את מגלה לפתע את כתמי השמש, הנמשים, שכבות העור היבש והשיער השרוף.

תקופת החגים ועונת הסתיו מסמלות התחלות חדשות – עם החזרה ללימודים או לשגרת העבודה. השתמשי במדריך שלנו כדי לפתוח את התקופה הזאת ברגל ימין ולהיראות מטופחת וזוהרת כתמיד. והבונוס הגדול: רוב ההצעות לא דורשות קביעת תור אצל הקוסמטיקאית או הספא אלא דוגלות בשיטת "עשי זאת בעצמך".

עקבי אחר העצות האלו כדי לשקם את עור פנייך מנזקי השמש ולהכין אותו למזג האוויר הסגרירי:

פילינג עדין
אולי את חושבת שפילינג מהיר של עור הפנים יעזור לך להסיר את כתמי השמש ואת שאריות השיזוף, אבל עלייך לזכור שהטיפול בעור העדין אמור להיות איטי וזהיר ולא מיידי ומהיר. כך תנהגי:

  • בחרי בנוסחה עדינה השתמשי בקרם או סבון פילינג המכיל גרגרים קטנטנים, חומצות אלפא-הידרוקסיות או אנזימים של פירות המסירים את תאי העור המתים.
  • עשי זאת לפני השינה חומצה גליקולית וחומצות אלפה ובטה-הידרוקסיות אחרות יכולות להפוך את העור שלך לרגיש יותר לשמש, ולכן מומלץ להשתמש בהן בלילה, ובכל מקרה להשתמש בקרם הגנה מהשמש במשך היום.
  • השתמשי על עור יבש יבשי את עור הפנים לאחר ניקויו ורק אז השתמשי בקרם או סבון הפילינג, תוך הקפדה על תנועות איטיות, עדינות וסיבוביות.

מקור: ד"ר מרשה גורדון, רופאת עור מניו יורק

את חושפת יותר חלקים מגופך לשמש בקיץ, ולמרות שזה ממש לוהט, זה מייבש את העור. כך תחזירי לו את הלחות והחיוניות

הסרת עור יבש
חשוב מאוד להיפתר מהעור המת שהצטבר במהלך הקיץ ולהספיג את העור בלחות מחודשת.

העלימי את כתמי השמש

כתמי השמש יכולים להיות ממש מעצבנים, כמו כתם של יין אדום על הג'ינס הלבנים והשווים שלך, אבל הם לא מקרה אבוד. נסי את שני השלבים הבאים להסרתם:

  • שמש השתמשי בסרום המכיל ויטמין סי או חומצה קוג'ית שעוזרים בהבהרת הפיגמנטציה.
  • ירח מרחי תכשיר המסייע לטיפול בכתמי השמש ומכיל מרכיבים מבהירים.

-מקור: ד"ר מרי לופו, מנהלת מרכז לבריאות העור בניו אורלינס

1 התחילי בהסרה מהירה
השתמשי בזוג כפפות מיוחדות לשפשוף העור ועסי אותו באמצעותן בזמן המקלחת. הקפידי על תנועות נמרצות לכל אורך גופך. "זה יעזור לך להיפתר מהשכבה העליונה של תאי העור המתים ויקל על חדירת שאר המרכיבים לעור", מסבירה קימיי רוקמור, מנהלת ספא מפלורידה.

2 הפכי את הפילינג גוף לרב תכליתי
השתמשי בפילינג גוף בעל מרקם עדין על בסיס שמנים טבעיים. כך תוכלי גם להסיר את התאים המתים וגם להחדיר לחות לעור. הקדישי לשימוש בפילינג הגוף לפחות חמש דקות והקפידי לשפשף אותו על כל הגוף.

3 מרחי קרם לפני שאת מתייבשת לגמרי
השתמשי בקרם גוף עשיר וסמיך ומרחי אותו על עור לח. מכיוון שמרקם הקרם כבד יותר מהשמן שבפילינג הגוף הוא יבטיח שהלחות של הפילינג תחדור לעור ויקנה לך תחושה רכה וחלקה במיוחד.

השמש הצליחה לייבש גם את השיער שלך. העניקי לו קצת TLC כדי להחזיר לו את הברק שאבד

 

אם העור שלך נהיה מגורה הפחיתי את השימוש בפילינג

אם העור שלך נהיה מגורה הפחיתי את השימוש בפילינג

פילינג גם בראש
חשיפה ממושכת לקרני השמש ושימוש יתר במוצרים לשיער גורמת לעור הקרקפת שלך להתייבש. כך תיפטרי ממנו:

מסכה ביתית

טרפי שני חלמוני ביצה, הוסיפי כמה כפיות שמן זית ומרחי על קבוצות השיער. המתיני חצי שעה ושטפי. החלמונים מרככים את השיער ושמן הזית מוסיף ברק.

-מקור: דניס לני, אחראי בחברת מוצרי טיפוח לשיער

שלב 1 סרקי את השיער בעדינות. עכשיו החזיקי קבוצת שיער והברישי אותה מהקצה כלפי מעלה. "הפעולה עוזרת להסיר את תאי העור המתים שעל הקרקפת ולהכין אותם להמשך הטיפול", מסביר מעצב השיער אוסקר בלנדי.

שלב 2 מרחי קרם פילינג על שיער יבש ואז הברישי אותו בניגוד לכיוון השעון. כשאת מורחת את הקרם על החלק השמאלי של ראשך הזיזי את כל השיער לצד ימין, ולהיפך.

שלב 3 הברישי את כל השיער כלפי מטה. "לחצי קלות על המברשת כשאת עושה זאת כדי לסייע בהסרת כל התאים המתים", מסביר בלנדי. זה יעזור גם להחדרת החומרים המזינים שבקרם הפילינג לשורשי השיער. שטפי היטב.

טיפ מרכך
השיער שלך זקוק לתוספת הלחות, אך שורשי השיער זקוקים לה הרבה פחות. לכן כדאי שתמרחי את המסכה או המרכך שלך על שני השלישים התחתונים של השיער, המתיני 10 דקות ואז מרחי גם על השורשים ושטפי הכל כעבור חמש דקות. כך תמנעי שמנוניות יתר.