מדריך לניקוי הפנים

שלבי ניקוי יסודי בשגרת הטיפוח | צלם: ingimage
שלבי ניקוי יסודי בשגרת הטיפוח | צלם: ingimage

מה ההבדל בין חלב פנים לסבון פנים ואיך משתמשים נכון במוצרים? בשביל האחת שאינה יודעת לשאול

88 שיתופים | 132 צפיות

 

כרטיס הביקור שלך

העור הוא האיבר הגדול ביותר בגוף שלך כאשר הפנים הן החשופות ביותר. וכן, הפנים שלנו משמשות ככרטיס הביקור; על-פיהן נקבע לרוב הרושם הראשוני.

השעון הביולוגי וגורמים גנטיים ידועים בהשפעותיהם על עורנו ואין לנו יד ודבר בכך. אך אנחנו כן יכולות להילחם בנזקים הסביבתיים אם נבחר, למשל, להיחשף לשמש בצורה מבוקרת, להימרח תכופות במקדם הגנה, להימנע מעישון וכדומה.

אחד הפתרונות האידיאליים לשמירה על מראה עור בריא, נקי ורענן הוא באמצעות שגרת ניקוי יסודית של העור. "לקוסמטיקה האקסקלוסיבית המתקדמת של היום יש תשובות רבות ומגוונות לשגרת ניקוי הפנים", מציינת המדריכה הראשית בחברת "שיסיידו".

חשיבות ניקוי העור

העור מעיד רבות על רמת הבריאות של האדם, על אורח חייו ועל מצבו הנפשי והרגשי. "ניקוי וטיהור עור הפנים הן פעולות בעלות חשיבות נחוצה ביותר לכל אדם, גם לנשים וגם לגברים, ללא קשר לגיל, לסוג עור ולהסרת איפור".

מה קורה לעור שאינו נקי כהלכה? מצטברים עודפי תאים מתים, פסולת, זיהום ולכלוך על העור, תופעות שגורמות לחוסר חדירה של חומרי הלחות, ההזנה והטיפול של מוצרי הקוסמטיקה.

טיהור וניקוי פנים כשר למהדרין יעניק לעור שלך מראה זוהר, בריא וקורן, השומר על חיוניות נפלאה. בסופו של דבר, ניקוי העור הוא פעולה חיונית בכדי לסייע להאטה משמעותית של גלגלי הזמן בכל מה שקשור להזדקנות העור.

"ניקוי העור זהו הבסיס להרגלי טיפוח נכונים. ניקוי יסודי מסייע להטיב עם העור, לשמור על מראה נפלא בכל מצב, ולמנוע פגיעה של גורמים חיצוניים מזיקים", מדגישה מדריכה בחברת "לנקסטר".

מהי מטרת ניקוי הפנים? הרחקת לכלוכים שונים, כגון: חלקיקי אבק, חול, פיח, שאריות של חומרים קוסמטיים ותכשירי איפור, חלב המופרש דרך קבע מהעור, זיעה, תאים מתים, חיידקים הנמצאים בהמוניהם על פני העור וכדומה.

לבסוף, פעולת הניקוי מאפשרת לעור לנקז ממנו את הרעלים ובו-זמנית לספוג בצורה אפקטיבית יותר רכיבי לחות והזנה.


ניקוי העור הוא הבסיס להרגלי טיפוח נכונים: ניקוי יסודי יבטיח הרחקת לכלכוך, אבק, שאריות איפור ויתרום למראה קורן ובריא

מהם הסוגים של מוצרי הניקוי לפנים ואיך משתמשים נכון?

1. חלב פנים – תכשיר הממיס את עודפי הלכלוך (אבק, פיח, חול ועוד), עודפי הפרשות (שומן וזיעה היוצרים מצע להתפתחות מושבת חיידקים הגורמת לדלקות) ושאריות איפור.

איך משתמשים? חשוב להשתמש בחלב פנים איכותי השומר על שכבת ההגנה הטבעית של העור. מוצר זה אינו מומלץ לבעלי עור שמן. השימוש המומלץ בו הוא מריחת החומר על הפנים ואז עיסוי עדין בתנועות סיבוביות ולהסיר בפיסת צמר גפן לחה. יש להקפיד לא לעסות את העור עמוק מדי ולאורך זמן משום שהתכשיר אינו מיועד לחדור לשכבות העמוקות של העור.

2. מוצר ניקוי הנשטף במים – תכשיר עדין המגיע במרקם ג'ל או מוס המנקה את העור. מומלץ לבחור מוצר ששייך לחברה איכותית משום שהוא מבטיח שמירה על רמת חומציות תקינה של העור. מומלך להימנע משימוש בסבון מוצק המייבש את העור.

איך משתמשים? יש למרוח את המוצר על עור לח, לעסות בתנועות סיבוביות ואז לשטוף במים. יש להשתמש במים פושרים, משום שמים חמים מייבשים את העור.

3. מי פנים – תכשיר נוזלי הכרחי המשלים את פעולת הניקוי. תפקיד מי הפנים הוא ליצור ניקוי יסודי ולהעניק רעננות. בנוסף, מי הפנים אוספים לתוכם את הפסולת והלכלוך, סוגרים ומחטאים את הנקבוביות, מסדירים את פעולת רקמות החיבור ואת גמישות הנקבוביות ומאזנים בחזרה את רמת החומציות המהווה את ההגנה הבסיסית הראשונה של העור.

איך משתמשים? מומלץ להשתמש במי פנים ללא אלכוהול לכל סוגי העור משום שלרוב אלכוהול מייבש את העור. לכן רק לבעלי עור שמן ובעייתי מומלץ להשתמש במי פנים ירוקים המכילים לרוב אלכוהול, שמסייע באיזון העור. את מי הפנים יש להניח על פיסת צמר גפן לח, ולמרוח ממרכז הפנים כלפי חוץ, לאחר השימוש בחלב פנים או בתכשיר הנשטף במים.

4. מסיר איפור מהעיניים – אזור העיניים הוא עדין ורגיש במיוחד ועל כן נדרש טיפול שונה מהאזורים האחרים של הפנים. מומלץ להשתמש במוצר נוזלי שמכיל שתי פאזות: פאזה שומנית ופאזה נוזלית. הפאזה השומנית ממיסה את שאריות האיפור (המסקרה, הקונסילר, הצלליות, העיפרון והאיילינר) ומעשירה את האזור היבש, הדק והפגיע של העיניים בנוחות וברכות. הפאזה הנוזלית אוספת אליה את שאריות האיפור.

איך משתמשים? שופכים מעט מהמוצר על פיסת צמר גפן לח, להניח על העיניים להשהות למשך מספר שניות בכדי שהמוצר יעשה את הפעולה ואז להסיר בתנועות לטיפה עדינות.

5. פילינג – תפקיד הפילינג הוא להעניק ניקוי עמוק ויסודי יותר של העור והנקבוביות, להסרה יעילה ומושלמת של עודפי את התאים המתים אשר מצטברים בנקבוביות. לשיפור החדירה של מוצרי הטיפוח, בפרט בעור שמן בו עודף השומן והתאים המתים יוצרים כעין פקק בנקבוביות. בנוסף הפילינג מעניק החלקה, הבהרה ושיפור מרקם העור ועידוד צמיחת תאי העור וחידושו.

איך משתמשים? אחת לשבוע מורחים מהמוצר על פנים יבשות תוך עיסוי ושוטפים במים פושרים.

6. מסכה – המסכות מעניקות עוצמה לעור באמצעות החדרת לחות, הרגעה רענון, הזנה, כיווץ וספיחת שומן ניקוי וטיהור העור. מסכות מותאמות לכל סוגי העור ומשתמשים בהן בהתאם לצורך העור. המסכות הן תכשירים אשר עם מריחתם על פני העור, העור מבודד לפרקי זמן קצרים מאוויר הסביבה ובו בזמן הוא בא במגע עם מרכיבי המסכות.

איך משתמשים? בניגוד לקרמים, המסכות נמרחות על העור בשכבה עבה יחסית, לפרק זמן מוגדר של כחמש עד עשרים דקות. מומלץ להשתמש פעם עד פעמיים בשבוע, תמיד על עור נקי.

טיפ: רצוי לשלב את הטיפול במסכה אחרי טיפול בפילינג.

 

3 טיפים לניקוי עור הפנים

  • * יש לנקות את העור פעמיים ביום: בבוקר כשמתעוררים ובלילה לפני השינה. רחצה מוגזמת מסירה את השכבה הטבעית הקיימת בעור המעניקה הגנה חשובה לעור.
  • * מגבת ייחודית: מומלץ להשתמש במגבת נפרדת, בעלת סיבים רכים לפנים ומומלץ לשטוף היטב את כלי האיפור – מברשות, ספוגית למייק אפ בכדי למנוע זיהום על פני העור בכל שבוע (יש להחליף ספוגית חדשה למייק אפ כל 3 שבועות).
  • * ציפית מתחלפת: כדאי להחליף את ציפית הכרית באופן תכוף על מנת ליצור סביבה נקייה לעור הפנים, במיוחד בלילה כשעיקר תפקודו הוא להתחדש.

 

ומה עם הגברים?

גברים, לרוב הם בעלי עור שמן באזור ה-T (מצח, אף, סנטר), נקבוביות מורחבות ושחורים. לפיכך, יש להקפיד על שימוש בתכשיר ניקוי הנשטף במים המגיע במרקם ג'ל או מוס.

חשוב לבחור מוצרים שישמרו על רמת חומציות תקינה בעור ולהשתמש במי פנים נטולי אלכוהול. יש להימנע מהריטואל המסורתי, בו מורחים את האפטר שייב על העור וגורמים לתחושת צריבה, משום שהוא מכיל ריכוז גבוה ביותר של אלכוהול המייבש את העור וגורם לרגישות בעור ולריאקציה עם השמש. לכן מומלץ לגברים לא לוותר על כל סוג של קרם לחות כדי למנוע את אותה ההתייבשות.