מראה צעיר לצוואר ולמחשוף

צלם: אילוסטרציה: ingimage
צלם: אילוסטרציה: ingimage

אזור הצוואר והמחשוף הוא הראשון להסגיר את סימני הגיל. מה מיוחד בו כל-כך, איך תוכלי בקלות לשמור על מראה צוואר צעיר ואיך מורחים קרם צוואר נכון?

88 שיתופים | 132 צפיות

עור הצוואר הדק והרגיש שלנו חושף מוקדם יותר את סימני הגיל יחסית לעור הפנים; הוא מתקמט מוקדם יותר, מהר יותר והופך רפוי ונפול קודם. גם אם את נוהגת להשקיע רבות בטיפוח עור הפנים, ייתכן שאת לא מקדישה את תשומת הלב הראויה לעור הצוואר.

צוואר אחד יחיד ומיוחד

הצוואר ואזור המחשוף הם האיברים הראשונים עליהם ניכרים נזקי הגיל והשמש. קמטוטים וכתמי שמש מופיעים באופן בולט מאד באזורים אלה, ולפעמים, אנו נתקלים בנשים צעירות עם אזור המחשוף וצוואר מקומט עם ריבוי של כתמים על העור כתוצאה מחשיפה מרובה לשמש בעיקר בגיל הנעורים.

לעור הצוואר שלנו יש צרכים מיוחדים, השונים מעט מאלו של עור הפנים.

מדוע שונה כל-כך מבנה העור בצוואר מיתר הפנים? הסיבות לכך הן פיזיולוגיות:

  • דק יותר: עור הצוואר בכללותו דק יותר (שכבת השומן התת עורי דלה במיוחד), אך שכבת האפידרמיס שלו – כלומר השכבה החיצונית ביותר – עבה יותר, מכיוון שקצב התחדשות תאי העור בצוואר איטי יותר.
  • מאבד לחות מהר: אזור הצוואר דל בשומן תת-עורי וחסר בלוטות חלב, הדואגות לשימון העור, מה שמגן עליו מפני בריחת לחות ומפני גורמים סביבתיים לא ידידותיים. לכן הוא מאבד לחות מהר יותר ונוטה ליובש במהירות והוא אף פגיע יותר לנזקי הסביבה.
  • מזדקן מהר (מהשמש): בעור הצוואר יש פחות תאי פיגמנט (מלאנוציטים), המייצרים את פיגמנט המלנין ("השיזוף") שתפקידו להגן עלינו מפני נזקי קרינת השמש. לכן אזור זה נוטה להזדקן מוקדם יותר כתוצאה מחשיפה לשמש.
  • מתקמט מהר: אזור הצוואר נמצא בתנועה מתמדת ותחת השפעת כוח הכבידה (גרביטציה), לכן חשוב במיוחד לשמור על האלסטיות והעמידות שלו, כלומר על סיבי האלסטין והקולגן. גם מסיבה זו, עם הידרדרות מצבם של סיבי האלסטין והקולגן העור נוטה "לשקוע" ו"ליפול" והקמטים הופכים מודגשים עוד יותר.

 


עור הצוואר דורש התייחסות מיוחדת כי הוא דק יותר, מזדקן ומתקמט מהר יותר

הקדישי לו תשומת לב

אף פעם לא מוקדם מדי להתחיל להגן על עור הצוואר ולהקדיש לו תשומת לב ראויה. נכון שהיא הופכת להיות צורך אמיתי החל מגיל 25 לערך, כאשר סימני הגיל הראשונים מתחילים לתת בו אותותיהם.

על מנת לשמור על אזורי הצוואר והמחשוף חלקים ויפים יש להתחיל את הטיפול כבר בגיל צעיר ולא לחכות לנזקים שייגרמו. ככלל, הטיפול באזורים אלה מתחלק לשני שלבים: השלב הראשון הוא ניקוי מעמיק של הצוואר והמחשוף והשלב השני – טיפוח.

איך תשמרי על מראה צעיר לצוואר?

  1. ניקוי עדין: הטיפוח היומיומי (בוקר וערב) צריך לכלול גם ניקוי היטב של עור הצוואר (מומלץ בסבון עדין, כמו זה המיועד לעור הפנים). טיפ: מומלץ לשטוף את הצוואר במים קרים (כן, גם בחורף); מים חמים מייבשים את העור.
  2. שימי קרם: רצוי להשתמש ביומיום בתכשיר סרום ובקרם המיועדים לפנים גם על עור הצוואר (זה עדיף מכלום…). יחד עם זאת לעתים רחוקות יותר מומלץ "להתפנק" יותר ולהשקיע בקרם ייעודי לאזור הצוואר.
  3. מה מיוחד כל-כך בקרם צוואר? התכשיר מכיל חומרים המתמקדים במיצוק ושיקום אינטנסיבי של סיבי הקולגן והאלסטין, כמו גם מרכיבי לחות בריכוז גבוה במיוחד ובעלי חדירות גבוהה המבטיחה את פעילותם (שהרי כאמור, האפידרמיס באזור זה עבה יותר ולכן חדיר פחות). ישנם קרמים מיוחדים לצוואר שבהם יש חלבונים ("פפטידים") שתפקידם למצק ולחזק את העור, בניגוד לקרם הפנים שתפקידו "רק" להזין ולהעניק לחות.אין לך קרם צוואר ואת לא מסתפקת בקרם פנים? מרחי על הצוואר קרם עיניים (יקר אך אפשרי) המעניק אלסטיות לעור; עור העיניים והצוואר דומים – שניהם דקים, נטולי בלוטות שומן וזקוקים למרקם עשיר ושמנוני.
  4. מסכת לחות: אחת לשבוע מומלץ להשתמש במסכת לחות או לחות והזנה.אין לך מסכת לחות?היכנסי למטבח ותכיני לעצמך אחת: קחי כף שמן זית עם ביצה אחת לא מבושלת (חיה) ו-2 כפות דבש – ערבבי את הכל ומרחי על אזור הצוואר והמחשוף למשך 10 דקות (כן, קצת מסריח אבל יעיל). לאחר מכן להסיר במים קרים ולמרוח קרם מזין.
  5. פילינג עדין בלבד: למתקדמות עוד יותר, אפשר להשתמש בפילינג באזור הצוואר לצורך השלת התאים המתים וחידוש מרקם העור. שימי לב: יש להשתמש רק בפילינג עדין ולא גרגירים אגרסיבי מדי (ולא לשפשף בחוזקה).
  6. יציבה נכונה: כדאי לדעת כי יציבה נכונה בשעות היום וכרית נכונה בשעות השינה, ישמרו על עור הצוואר מקומט פחות וצעיר יותר, שלא לדבר על פחות "תפוס".
  7. תרגילים לחיזוק שרירי הכתפיים: כדי לשמור על אזור צוואר מתוח מומלץ לזקוף חזה וכתפיים ולמתוח את הידיים אחורה הכי רחוק שאפשר ולהישאר בתנוחה זו למשך כמה שניות. חזרי על התרגיל כמה פעמים ביום ובכל יום. אה כן, חשוב לעבוד על שרירי הכתפיים (שלא תהיינה שמוטות); הן מחזיקות יפה את המחשוף.


לא רוצה לקנות קרם מיוחד לצוואר? השתמשי בקרם עיניים

ועוד כמה הרגלים שכדאי להימנע מהם:

  • פוש-אפ? לא למבוגרות: לנשים בעלות חזה מלא ואזור מחשוף מקומט – מומלץ לוותר על חזיות פוש- אפ; החזיות דוחפות את החזה למעלה וגורמות להדגשת הקמטים עוד יותר באזור החיבור של השדיים.
  • בושם על הצוואר? מומלץ להתיז את הבושם מאחורי תנוך האוזניים ולא ישירות על הצוואר והמחשוף; הבושם מכיל אלכוהול שעלול לגרום להזדקנות מוקדמת של העור בחשיפה לשמש ואף לפיגמנטציה.
  • מורחת קרם הגנה על הפנים? אל תשכחי למרוח גם על הצוואר! הוא רגיש עוד יותר מהפנים לנזקי השמש לכן מומלץ להשתמש בקרם בעל מקדם הגנה 30.
  • מורחת מייק אפ על הצוואר? עדיף להימנע וליצור מראה אחיד וחלק באמצעות שימוש בברונזר באבקה.

ייעוץ מקצועי:
יפה בירנפלד, קוסמטיקאית וייבואנית המותג "סוטיס"
מרים זהבי, מבעלי חברת הקוסמטיקה "כריסטינה"