עשר מכות הטיפוח

כולנו עושות טעויות, גם בטיפוח | צלם: shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב
כולנו עושות טעויות, גם בטיפוח | צלם: shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב

גם את הולכת לישון עם איפור, חולקת מוצרים עם חברות או אוגרת תכשירים? לכבוד פסח, קבלי את רשימת עשר מכות הטיפוח שצריך לחסל - ומהר

88 שיתופים | 132 צפיות

1. תמיד טוב שיהיה

כמו כל בת יהודייה שאוגרת לעת הצורך ו"למקרה שיחסר", אנחנו נוטות לשמור תכשירי טיפוח לאורך זמן על אף שרצוי ומומלץ לעשות סדר במוצרים אחת לחצי שנה. שימי לב שכיום יש חוק המחייב את חברות הקוסמטיקה לציין את תאריך התפוגה ואת תוחלת חיי המדף של המוצר מרגע פתיחתו, מה שיכול להקל על הארגון.

2. מלח על הפצעים

צמחו לך פצעונים באזור הפנים? לא נעים. אך זכרי שחצ'קונים הם "מחלה בריאה" ומרביתם נעלמים אחרי כמה ימים. כל מה שצריך לעשות זה להתאזר בסבלנות, לשמור על ניקיון העור ולהשתדל להימנע מחיטוט. אם את לא מצליחה להיגמל מאובססיית הוצאת השחורים, לפחות עשי זאת עם ידיים וטישו נקיים.

צמח לך פצעון? התאזרי בסבלנות ואל תחטטי! לא מצליחה להימנע מהאובססיה? לפחות עשי זאת עם ידיים וטישו נקיים. אילוסטרציה: ingimage

3. סינדרום הגבה הדקה

עיצוב הגבות בקרב נשים כבר נחשב לאובססיה. אבל שימי לב שעם כל שערה בודדת שאת תולשת את מוציאה עוד אלפי אחרות, ובסופו של דבר את עלולה להישאר עם גבות לא זהות, דקות ולא מעוצבות. כדאי לדעת ששיער הגבות לא צומח במהירות (אם בכלל), ולכן לא תמיד חוזר למצבו הטבעי. כדי שלא תצטרכי להתחיל לצייר, תני לפינצטה כמה ימי מנוחה.

זכרי שכל שיערה שנתלשת מהגבה מצמיחה אלפי אחרות. תני מנוחה לפינצטה. אילוסטרציה: ingimage

4. נאמנות גבוהה. מדי

שוק מוצרי הטיפוח מתחלף בקצב מסחרר וכדאי שתהיי פתוחה לשינויים. כאשר העור משתנה ומתבגר יש להתאים לו את המוצרים הנכונים ולא לדבוק במוצר אחד לאורך זמן ובטח שלא לאורך שנים. כמובן שאם שימוש במוצר מסוים מיטיב עם עורך ומשתלב טוב עם שאר מוצרי הטיפוח אין צורך להחליפו. התאימי אותו לקצב הזדקנות העור ולשינויי מזג האוויר.

5. מה בא קודם?

הפסיקי להניח קונסילר על גבי המייק אפ או מייק אפ מעל הפריימר או הפודרה. לכל מוצר איפור יש זמן וסדר: שטיפת פנים > סרום > קרם לחות ועיניים > פריימר (לשעות הערב) > קונסילר > מייק אפ > פודרה > סומק

6. אורות וצללים

יש נשים שעדיין בטוחות שגם אם הן מתאפרות בתאורה עמומה וגם אם הן יוצאות לאור, האיפור שלהן יראה אותו הדבר. אז זהו, שממש לא. יש להתאים את האיפור לתאורה שאליה את מתכוונת להגיע (מועדון? חשוכה, אירוע קוקטייל? בינונית, תערוכה? חזקה). אם החלטת להתאפר בחדר חשוך או באוטו, שאי בתוצאות.

אל תתאפרי בתאורה עמומה. הקפידי להתאים את האיפור לתאורה אליה את מתכוונת להגיע (אילוסטרציה: ingimages)

7. כולנו קורבנות אופנה

נשים אוהבות לקנות מוצרי איפור שנראים טוב, מריחים נפלא או צבעוניים במיוחד. הפסיקי לקנות מוצרים לפי טרנדים אופנתיים או פרסומות – העובדה שהם חדשים ושווים לא הופכת אותם בהכרח למתאימים עבורך. את התכשירים יש להתאים למבנה הפנים, לגוון העור ולצבע השיער, ולא לנהור מיד אחרי כל טרנד.

8. לישון עם האויב

גם אם חזרת מיום ארוך ומתיש ואת רק מייחלת לרגע שבו תיזרקי על המיטה, הקדישי לעורך עוד חמש דקות של ניקיון. במהלך השינה עורנו מפריש שומנים טובים (ומכאן החשיבות גם להימרח בקרם לילה), והאיפור מונע את התהליך וגורם ללכלוך לחדור עמוק יותר.

9. בלי כיבודים

בדרך כלל אנחנו בעד שיתופיות עם חברות ומשפחה, אבל יש כמה עניינים חריגים. את מוצרי ותכשירי האיפור שלך אל תחלקי עם חברות, אחיות ושכנות. אולי זה חברי ומקסים, אבל זו גם דרך קלה להעביר אינפקציות ודלקות (בעיקר כשמדובר במוצרי איפור לעיניים).

אל תחלקי את מוצרי האיפור שלך עם אחרות (אילוסטרציה: ingimages)

10. עבודת שורשים

זה בסדר לגוון מדי פעם, אבל צביעת השיער לעתים קרובות מדי עלולה להחליש אותו ולגרום לו למשבר זהות. נסי להפחית את התדירות למינימום וכדי לצמצם את הנזק ולשמור על צבע אחיד, מומלץ לצבוע רק את השורשים אחת לשישה עד שמונה שבועות. אפשרות נוספת היא לצבוע אותו בגוון הקרוב בדרגה אחת או שתיים לגוון הטבעי שלך, מה שיאפשר לשורשים להתמזג באופן טבעי יחסית עם הצבע.


מומלץ לצבוע רק את השורשים אחת ל-6-8 שבועות (אילוסטרציה: shutterstock)