תופעה: הציפורניים גדלות עכשיו הרבה יותר

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

מה מסמלים פסים לבנים על הציפורן, איך אפשר לחזק ציפורניים בבית ועוד טיפים להשגת כפות ידיים מטופחות עם ציפורניים חזקות. חזקי ואמצי

88 שיתופים | 132 צפיות

גם לכן קרה שבתקופה הזאת הציפורניים גדלות הרבה יותר מהר? זאת תופעה די מדהימה שהסיבות לה לא ממש ברורות, אבל אם להעלות השערות אז אולי זה בגלל שעם כל הסטרס והדאגה, יתכן שבימים אלה אנחנו דווקא פחות כוססות ציפורניים. אולי זה כי רובנו נוהגים פחות, עומדים פחות בפקקים ומתעצבנים פחות על נהגים אחרים. או שאולי הפנמנו באופן מושלם את הדרישה שלא לגעת בפנים. כך או כך, אנחנו אומרות תודה ושותקות.

הציפורניים הן השתקפות של מערכות הגוף. לציפורניים משקל רב באסתטיקה של הגוף; "כל כך יפה לראות ידיים עם ציפורניים בריאות, שקופות וחזקות. עם זאת, דברים רבים כל כך יכולים לגרום לציפורניים להיות פגיעות, לשנות את צבען, להיסדק ולהישבר", מסבירה ד"ר קלרה קרבלניק.

אם ניקח בחשבון כי ציפורניים הן השתקפות של מערכות רבות בגוף, נוכל להבחין לעיתים בתופעות הבאות ולהסיק על מצבנו הבריאותי:

פסים לאורך הציפורניים: יכולים להופיע כאשר אספקת הדם לציפורן אינה סדירה. הפסים העמוקים יכולים להצביע על עבודה ממושכת עם הידיים למשל עבודות מטבח, עבודה עם מכשור כבד אך גם יכול להצביע על התפתחות דלקת פרקים.

פסים לרוחב הציפורניים: יכולים להצביע על אקזמה והרגלים של גירוד מתמשך של הציפורניים.

התרוממות של הציפורן: יכולה להצביע על חוסר ברזל, פגיעה במערכת אנדוקרינית (חילוף חומרים), למשל בלוטת התריס, כמו כן ההרגל לגירוד מתמשך של הציפורניים.

פסים לבנים בתוך הציפורניים: יכולים להצביע על תקופת מתח או אי ספיקת כליות.

כתמים צהובים בתוך הציפורניים: יכולים להיווצר כתגובה לתרופות מסוימות, לרב ממשפחת הטטרה-ציקלינים.

כתמים שחורים בתוך הציפורניים: יכולים להיות כתוצאה משטפי דם או נקודת חן מתחת לציפורניים. שטפי דם קטנים בבסיס הציפורן יכולים להצביע על מחלות הקשורות בקולגן (רקמה חיבורית).

שינוי צורת הציפורן: יכולים להצביע על אנמיה, חוסר ברזל בדם או כתוצאה מדלקת ריאות או אי ספיקת ריאות. לעתים הציפורן יכולה להזכיר צורה של כפית.

התפצלות / שבירת ציפורניים: נפוצה כאשר יש פעילות יתר או תת פעילות בלוטת המגן.

אי גדילה של ציפורניים: ציפורניים בריאות זקוקות לסידן, מגנזיום, צורן, אבץ וברזל.

לסיכום, זכרו כי לא כל שינוי בציפורן חייב להצביע על מחלה, אך ניתן להיעזר בסימנים שהגוף נותן לנו.



מימין לשמאל ובכייון השעון: מחזק צפורניים ומעכב קילוף בלק Jade, cuticle oil to go של OPI, מחזק ציפורנים ויטמין סי של חברת chic, מחזק ציפורנים של נייל סטודיו, solar oil של המותג CND. צילום: יוסי סליס, יח"צ

איך שומרים על ציפורן מחוזקת ומטופחת?

לפנייך מספר פעולות שממליצה חנה עטיה, מדריכה ראשית של מותג הלקים OPI, שעלייך לעשות כדי לשמור על ציפורן מחוזקת מטופחת ויפה:

* קרם ידיים, קדימה קרם! עור יבש יעניק לכפות הידיים מראה מבוגר. לכן יש להקפיד למרוח אותן בכל הזדמנות בקרם הגנה והזנה, דבר שיוצר סוג של חיץ בין כפות הידיים למים. טיפול שוטף וקבוע כדרך חיים, ימנע את הנזק המצטבר ויאט את קצב הזדקנות העור.
טיפ: הניחי קרם ידיים ליד כיור השירותים וכיור המטבח.

* שטפו ידיים, בתבונה: אם צריך לשטוף את כפות הידיים פעמים רבות במהלך היום, הקפידו שלא להביא את גב כף היד אל מתחת לברז ובכך למנוע את המגע המיותר. לאחר המפגש עם המים, מרחו קרם ידיים.

* בלי מגע ישיר עם חומרי ניקוי! מומלץ להימנע ממגע ישיר עם חומרי ניקוי, מסבון ועד לאקונומיקה; חומרי הניקוי פוגעים בעור ובציפורן, נזק מיידי או ארוך טווח נגרם לכפות הידיים וזה כמו לחשוב על הפנסיה, ככל שנקדים לדאוג, לטפח ולמנוע, ככל שנתבגר הנזק לא יהיה כל כך גדול ומשמעותי. טיפ: השתמשי בכפפות דקות בזמן שטיפת כלים והתעסקות עם חומרים כימיים.

* הקפידי למרוח שכבת בסיס: מומלץ תמיד למרוח לק בסיס באופן קבוע לפני מריחת לק, המקשר בין הציפוי הטבעי של הציפורן ללק שבחרנו, הוא ישפר את עמידות הלק ובכך יקטין את הצורך של הסרת הלק בתדירות גבוהה.


מימין לשמאל ובכיוון השעון: beam upשל essie, צ'יפ סקיפ של OPI, סטרט טו פיניש של OPI, מייבש seche viteו- nail envy של OPI. צילום:יח"צ

כמה שחקני חיזוק:

1. מחזק, שמן וסרום ציפורניים

הציפורניים עשויות מחלבון הקרטין וחשוב להזין אותן. שלמות הציפורן תלויה במקרים רבים בלחות שהיא מכילה. לכן אם הציפורן תטופל כמו שצריך דבר זה יכול ולמנוע התפצלות או שבירה. כטיפול.

מה עושים? אפשר לאמץ תכשירים כגון: מחזק ציפורניים או קרם HIGH-INTENSITY HAND & NAIL CREAM או סרום או AVOPLEX CUTICLE OIL TO GO המיועדים להזין ולשמור על מרקם הציפורן. מחזק של OPI dry&brittle לציפורניים שבריריות ועדינות, solaroil של CND ועוד.

כדאי לדעת: שיטות פופולאריות הן תכשירים הפועלים על מריחה יומיומית מבלי להסיר כל פעם מחדש את התכשיר לפחות, או לחלופין תכשירים המחייבים מריחה אחת ליום תוך הסרה כל פעם מחדש ומריחה מחודשת.

מדוע זה לא תמיד עובד? רוב התכשירים מעושרים בקלציום (סידן) ומאפשרים חדירה אל "מיטת" הציפורן ויוצרים חיזוק. אם כי זהו חיזוק חיצוני בלבד, שכן הציפורן העשויה מחלבון שנקרא קרטין ניזונה מבפנים בדיוק כמו השערה, כך שלתזונה מאוזנת יש השפעה ישירה על מראה וחוזק הציפורניים בדיוק כמו בשיער.

2. מה שלא עושה הטבע, עושה הג'ל

אחת הדרכים החדשות שצברו תאוצה בעת האחרונה היא לעשות טיפול ג'ל קולור אשר עמידותו עד כשלושה שבועות ללא צורך להחליפו. הג'ל לק הוא מהווה ציפוי לציפורן ואינו מוסר בבית, רק אצל קוסמטיקאית.

3. מהמטבח לכף היד

תמיד אפשר לנסות את הפטנט של סבתא: לטבול את כפות הידיים בשמן זית חמים, במשך כעשרים דקות; הפטנט יחזק מאוד את הציפורניים, משמן את העור, ומחדיר לידיים המון לחות.

ייעוץ מקצועי:
מדריכה ראשית של מותג הלקים OPI
ד"ר קלרה קרבלניק בעלת חברת הקוסמטיקה ד"ר קרבלניק
איילה עובד מנהלת תוכניות לימוד ברשת נייל- סטודיו