רואה לך בעיניים

אזור העיניים הוא הראשון לחשוף את גילנו, מה עברנו וכמה נחשפנו לאקלים בעייתי. איך ממזערים נזקים, איך בוחרים קרם עיניים ואיך משתמשים בו נכון? לקרוא בעיניים ולהפנים

88 שיתופים | 132 צפיות

העיניים שלך מיוחדות מאד: הן ראי הנפש. אולי זו הסיבה שהעור סביבן דורש גם יחס מיוחד, בעיקר הגנה מפני נזקי מזג האוויר.

העיניים הן האזור הראשון המראה את סימני הגיל הביולוגי, כגון: קמטים, נפיחויות, צניחת העור, שקיות, עיגולים שחורים. גם בעיות כמו רגישויות, דלקות ואלרגיות מתעוררות סביב ובתוך העין.

הדמעות מורכבות מתערובת של מים, מלחים, חלבונים, פחמימות, חומצות אורגניות, ריר, שומן ואנזימים. הן מיוצרות ומתנקזות באופן שוטף ורציף, מגינות על גלגל העין מפני חדירת גופים זרים וסביבתן הלחה והחומצית מונעת התפתחות חיידקים.

שינויי מזג האוויר

עונות המעבר בארצנו, המספקות שינוי טמפרטורות ומעברים חדים מחום לקור ולהיפך, מסכנים את העין וחושפים את העין לפגעים.

בחורף, הקור והרוח גורמים לתחושת יובש בעור, כמו גם השימוש בכל המחממים למיניהם (תנורי גז, מפזרי חום ומזגנים) המייבשים אף הם את העור. טיפ: כמות הלחות בחדר המחומם באופן מלאכותי יורדת, לכן מומלץ ללחך את החדר (השאירי כוס מים בחדר או סמרטוט לח).

בקיץ, השמש מייבשת ומאיצה את תהליך ההתבלות של העור. יש להקפיד על שתייה מרובה, חובה להשתמש במסנני קרינה ולהיעזר במשקפי שמש, כובע רחב שוליים ולהימנע מחשיפת אזורים גדולים לשמש. ממש כשם שהפנים והגוף חייבים להיות מוגנים מפני קרני שמש מזיקות, כך גם אזור העיניים חייב להיות מוגן.

למתקדמות, מומלץ לשמור על רקמת העיניים והעיניים גם בבריכת השחייה באמצעות משקפת מיוחדת מפני חומר הכלור, הידוע בכושר הגירוי שלו.

טיפ: משקפי השמש צריכים להיות פריט המשמש אותך כל השנה, שכן חשוב להתגונן מפני אור השמש גם בחורף, ובמיוחד כשיורד שלג או באזורי סקי שם יכול להיווצר "עיוורון שלג".

סביבה יבשה

עישון ושתיית משקאות אלכוהוליים יכולים אף הם להחמיר את מצוקת העיניים. חשוב להיות מודעת גם להשפעה שיש לסביבות יבשות על העיניים, כגון: שהייה במטוס, צפייה מוגזמת בטלוויזיה, עבודה ממושכת מול צג מחשב, קרינה ממסך טלוויזיה.

כמו כדור שלג: מה קורה לעיניים?

כתוצאה משינויי מזג האוויר או מנזקי העונות, העיניים הופכות אדומות ומגורות, דבר שמוביל לשפשוף בלתי מודע ההורס את העור העדין מסביב לעיניים ואף את העיניים עצמן. מה תעשי? הרכיבי משקפי שמש המגנות על העיניים ועל האזור שמסביבן מפני אבק, זיהום ומפני גורמי גירוי אחרים המצויים באוויר, כמו אבקת פרחים הגורמת לאלרגיה.

אקלים פנימי, כלומר חימום וקירור של חדרים, יכול גם הוא להשפיע על העיניים. כל הגורמים האלה מחוץ לבית ובתוכו יכולים לגרום לגירוד, לאדמומיות ולנפיחות וגורמים למראה בלתי מצודד כלל וכלל ואף לגירוי נוסף כתוצאה מגירוד ושפשוף.

איך תוכלי למזער את הנזקים?

  • הקפידי על שימוש בקרם העיניים. קרם עיניים הוא תכשיר בעל אפקט עמוק המורכב מאמולסיה של מים בשמן. לעומת קרם הזנה רגיל, קרם עיניים מצטיין במרקם עדין יותר ובשימוש בחומרי גלם עדינים יותר, בעלי סבירות נמוכה לגרימת אלרגיה.
  • שימוש בג'ל עיניים ייעודי. לאחרונה מייצרים ג'ל עיניים שכל תפקידן הוא להפחית את הנפיחות באזור העיניים, להרגיע ולרענן את העור. המוצרים המיועדים לעיניים חייבים להיות נטולי שומן, להתערבב בקלות כדי שיהיה אפשר למרוח אותם לפני הנחת איפור.

כך תבחרי קרם עיניים:

הסיבה לשימוש בקרם עיניים ייעודי היא שאזור העיניים מורכב מעור דק יותר ולכן אזור זה רגיש יותר משאר הפנים. למעשה כל קרם עיניים יכול לשמש כקרם הזנה אך לא כל קרם הזנה יכול לשמש כקרם עיניים. בקרם עיניים מומלץ להשתמש מגיל צעיר כיוון שאזור העיניים תמיד בעל סוג עור יבש. תפקיד קרם העיניים הוא להפחית את הקמטוטים, לרכך את העור ולהחליקו.

חשוב להקפיד שקרם העיניים הנבחר יהיה בעל מרקם עדין, היפואלרגני, בעל כושר שמירה ואגירה של הלחות הטבעית. כמו-כן, ישנם קרמים מסוגים שונים; הקרם יכול להכיל חומרי הזנה, חומרי הבהרה, לעיתים גם חומרי הרגעה ולעיתים חומרי מיצוק ומתיחה, תלוי באפקט הרצוי.

התאימי את הקרם לפי הטיפול הרצוי:

מדפי הפרפומריות מציעים קרמים מגוונים ובמרקמים שונים. ישנם קרמי עיניים המכילים רכיבים ייעודיים שנועדו להגשים את המטרה או האפקט הרצוי.

חשוב להקפיד להתאים בין הקרם הייעודי לבין סוג העור:

  • עור יבש: קרם במרקם ג'ל, קליל, יומיומי, בעיקר לשעות הבוקר. מכיל חומרים המסייעים להרגעת העור, לחותו והפחתת הנפיחות באזור, כגון: אזולן, תה ירוק, חומצה היאלורונית, אלוורה, פנטנול, קלנדולה, קמומיל. מרכיבים אלו הינם בעלי אפקט משקם על כלי הדם.
  • עור דק וכלי דם בולטים: קרם על בסיס ויטמין K.
  • עור בעל קמטים ו/או יובש: קרם אמולוסיוני, כבד יותר, מתאים ללילה, מכיל חומרי הזנה כגון: ויטמינים (A,E,D), צרמידים, שמן סיליקון.

טיפולים שונים לאזור העיניים:

  • טיפול למיצוק ומתיחה: ישנן מסכות עיניים המופקות מאצות ים הידועות ביכולות המיצוק ואפקט המתיחה שלהן. אצות הים מונעות נזקי חימצון (רדיקלים חופשיים), מזרזות התחדשות ייצור הקולגן – לחיזוק הסיבים האלסטיים סביב העין. כמו כן מסכות אלו יכילו חומרים מרגיעים והיגרוסקופיים, כגון: תה ירוק, אלוורה, פרופילן, גליקול, חומצה היאלורונית, אזולן.
  • טיפול בבצקות ובנפיחויות סביב העיניים: ניקוז לימפטי, לשחרור מצבורי הנוזל באזור. קירור המקום יעזור להרגעת הנפיחות, הקרור יכול להיעשות בעזרת: כדורים קרים, מסכות מקררות, קומפרסורים קרים טבולים בקמומיל, ג'ל אלוורה. קרם המכיל קפאין יכול לצמצם את כמות המים במרווחים שבין התאים, אשר גורמים לנפיחות.
  • עור עם סימני פיגמנטציה: קרם הבהרה, שמתאים לעור העדין סביב העיניים, מכיל חומרים כגון: חומצה אלפא הידרוקסית (בעיקר גליקולית המשפרת גם את בעיות היובש והקימטוטים באזור), ויטמין C, רטינול (רטין A). טיפולי ההבהרה מתאימים לשעות הערב, מחשש לחשיפה לשמש ולתוצאה הפוכה.

כך תשתמשי נכון בקרם עיניים:

את קרם העיניים יש למרוח לא קרוב מדיי לשקע העין ולקו הריסים, מחשש לחדירה ולסתימת שק הדמעות. העור דק ביותר באזור העיניים ולכן ככל שנשים יותר קרם כך החדירה שלו לעור תהיה עמוקה יותר ועלולה לעורר גירוי ורגישות באזור.

מריחה נכונה תסתיים בקו עצם ארובת העין, בטפיפות קלות סביב העין. יש להקפיד על מריחת מסנן שמש עדין ביותר, שאינו גורם לגירוי העור הדק וגם אותו נמרח בטפיפות בקו עצם ארובת העין בלבד.

אפשר גם לבד:

מלבד השימוש המומלץ בקרמים, תוכלי לשמור על העור סביב העיניים באמצעות שיטות "סבתא", ביניהן קומפרס צמר גפן בחלב, קומפרס קרח, מסיכות ממוצרי חלב, מסיכת פירות ומסיכות מצמחי מרפא.


ייעוץ מקצועי: עידית גור, מייסדת ובעלים של רשת בתי הספר "איב סנטר-בית הספר למקצועות הקוסמטיקה"