ותיקה ונועזת

צילום: דנה מאירזון
צילום: דנה מאירזון

אלינור דביר ממשיכה לתרום את גופה למדע האופנה, למדוד בגדים ולמסור תיעוד נוקב מהשטח. והפעם: מאיה נגרי בקולקציה חדשה ומדויקת

88 שיתופים | 132 צפיות

מאיה נגרי מחזקת את הסטייל המוכר שלה בפריטים נועזים

מי מאיה נגרי, מעצבת מקומית ותיקה. מתחזקת רשת חנויות שבהן אפשר למצוא בגדים בגזרות גיאומטריות מורכבות, בצבעים מונוכרומטיים, עם אלמנטים עיצוביים קטנים המעניקים חוויית לבישה. הקהל האדוק של נגרי נאמן לה במשך שנים, בעיקר בשל גזרות המכנסיים המחמיאות והטופים שבנויים לעטוף גוף נשי שחצה את שנות ה־20 שלו.

מה האוסף החדש עוצב בהשראת עולם החי שנוכחותו ניכרת במרקמים מחוספסים, צבעים נועזים (עור בירוק אמרלד, כחול וכתום חזק) ובהדפסים ובצורות גיאומטריות בהשראת כנפי פרפרים. המרקמים והצבעים המנוגדים משולבים בפריטים בגוונים מונוכרומטיים, שהם בסיס הקולקציה.

איך בכל עונה אני מוצאת את עצמי מתפעלת מהיכולת של נגרי לשלב באוסף שלה פריטים אוונגרדיים שנותנים אפיל יצירתי ומעניין לבגדי הקז'ואל והערב הסטנדרטיים. בחרתי באוברול כתום בגזרה נשפכת בהדפס תבניתי שמזכיר פיג'מה (1,290 ש"ח). זה כמה עונות שנגרי מעניקה לאוברול פרשנות משלה, והוא אלטרנטיבה מצוינת למי שרוצה לגוון מעט את מחלקת השמלות בארון. הקושי באוברולים הוא מיקום החיבור בין החלק העליון והתחתון, מכיוון שלכל אישה אגן במיקום שונה. את הבעיה אפשר לפתור בחגורה ולמקם אותה בגובה המתאים.

הפריט השני שמדדתי הוא מכנסי סקיני שחורים מבד דמוי עור (890 ש"ח). היתרון בגזרת הסקיני של נגרי (יש לה גם ג'ינסים באותה גזרה) הוא המותניים הגבוהים שאוספים עודפים לא רצויים. התאמתי לו חולצה רחבה וקצרה מעור לבן מחורר בנקודות קטנות עם משיחת מכחול כסופה באזור הכתף (790 ש"ח), שהזכיר לי את הסגנון הספורטיבי ארכיטקטוני של אלכסנדר וונג – פריט מוצלח למדי שניתן לערבוב גם עם ג'ינס. כמו כן אפשר לצרף לו חולצת כפתורים בכל גוון אפשרי. לפינאלה בחרתי בז'קט עור בגזרת אופנוענים במרקם מגורען בצבע ברונזה (3,490 ש"ח) וברמודה בגזרת באגי מעור כחול במרקם חלק (1,490 ש"ח). השילוב של השניים יצר מראה סמארט קז'ואל מדויק שצפוי לצבור תשואות.

מסקנה נגרי מצליחה מדי עונה להוסיף לכתב היד המוכר שלה מגוון פריטים נועזים יותר, שעליהם כדאי לנסות לשים יד.

איפה וכמה בחנויות הרשת. 290־3,490 ש"ח

מאיה נגרי

חולצה 790 ש"ח

מכנסיים 890 ש"ח

מאיה נגרי

אוברול 1,290 ש״ח

מאיה נגרי

ז׳קט עור 3,490 ש"ח

ברמודה 1,490 ש"ח