אל תנסי את זה בבית

צילום: shutterstock
צילום: shutterstock

10 טיפולי שיער שאסור, אבל ממש אסור, לעשות לבד בבית

88 שיתופים | 132 צפיות

1. אני אאיר את הפנים: עם הבהרת שיער

זה נשמע פשוט אבל מאוד מטעה: בשום פנים ואופן לא מומלץ להבהיר את השיער בכוחות עצמך, בבית. אם גם את התפתית לאסוף מהמדף בקבוק מי חמצן בתוספת בקבוק חומר הבהרה- עצרי: תהליך הבהרת השיער בבסיסו מבוסס על הוצאת הפיגמנטים מהשיער, והינו תהליך מוגבל ללא זמן השפעה מוגבל. אם לא תדעי לעצור בזמן את תהליך ההבהרה- השיער יחתך, יישבר וינשור. השיער אולי יבהיר- אבל לא יישאר הרבה ממנו.

תהליך ההבהרה הוא תהליך כימי שיש לבצע רק באמצעות תכשירים מקצועיים ייעודיים, בידיים אמונות שיודעות מתי להפסיק את התהליך בכדי לקבל את האפקט הרצוי- לפני שנוצר נזק לשיערה. בשביל להאיר את הפנים- צריך רק חיוך. להבהרת השיער- צריך מקצוען .

2. חוזרת לשורשים: צבעתי מבלונד לכהה (רמז: לא טוב)

כוכבות הוליווד המזגזגות בין בלונד פלטינה לחום אגוז עלולים לעורר גם אצלך את החשק לחזור לשורשים הכהים במחי יד. עצרי! אם הפכת לבלונדינית וברצונך להחזיר את הגלגל לאחור- תיאלצי לעבור תיקון צבע מקצועי: מכיוון שכל צבעי השיער מכילים פיגמנטים מאוזנים חומים וירוקים, בצביעה ביתית מבלונד לחום כהה- השערה הבלונדינית שהוצאו ממנה הפיגמנטים- תקבל את הפיגמנטים ותגרום לשיערך להפוך לצבע ירוק.
<br /> תנודות גדולות בצבעי השיער- הוא תהליך עמוק וארוך, שבמהלכו יש לנטרל השפעות קודמות ולהתאים באופן משולב ואיטי את הפיגמנטים עד להגעה לצבע הנכון. מעוניינת לחזור לשורשים שלך? הצ'ק אאוט עובר אצל מעצב השיער- שיחתים לך בדרכון את הגוון הנכון.

3. אלכסון הוא אסון: עיצבתי לעצמי "פוני"

פוני הוא טרנד נצחי וקלאסי אולם לפני שאת אוחזת במספריים בחדווה וגוזרת לך פוני, עצרי ושאלי את עצמך: האם את בטוחה שתספורת פוני מתאימה לך? חשוב לדעת שפוני אינו מחמיא לפנים עגולות ובעלות שיער מתולתל, ומוצלח בעיקר על בעלות שיער חלק עד גלי. לפוני יש שלל אינטרפרטציות- מפוני קצר מאוד מעל לגבות החושף את המצח- לפוני צרפתי בובתי- לפוני נוטה הצידה המשאיר חצי מהמצח גלוי.

על איזה סוס פוני את מהמרת?

מעבר לתסרוקת פוני, הוא שינוי רציני מכיוון ששיער הפוני קצר באופן משמעותי משאר שיערות ראשך- ייקח לפוני זמן רב לגדול בחזרה לאורך נוח לעיצוב אחר, ולכן חשוב מאוד שתתייעצי עם מעצב השיער שלך לגבי סוג הפוני שיתאים לך. מומלץ גם לא לנסות לקצר פוני קיים בכוחות עצמך: אם גזרת את הפוני בצורה עקומה- תיאלצי ליישר אותו עד שהוא יהיה קצר מידי, ועלול להגיע למצב שלא יהיה מנוס אלא לישר את הכול- לתספורת קצוצה. את האהבה לסוסי הפרא, טפחי בכל מקום אחר- אבל את הפוני הפרטי שלך, אנא השאירי לידיו המיומנות של מעצב השיער שלך.


מומלץ לא לנסות לקצר פוני קיים בכוחות עצמך

4. כשלסבתא שלי היה שיער לבן- היא עשתה חינה (או שלא)

אנחנו נאלצים לנפץ עוד אגדה אורבאנית: צביעת שיער לבן בחינה- הופכת אותו לכתום זוהר. בדוק. צביעת שיער לבן בחינה מתאימה לך, רק במידה ואת סגורה על עצמך שמתחשק לך צבע כתום זוהר של ליצנים בקרקס. אם הגעת לשלב בו בסיס השיער הוא לבן- הקפידי את ראשך לצביעה מקצועית, שבשילוב פיגמנטים נכון תעניק לשיערך את מנעד גווני הנחושת שאת משתוקקת אליהם.

5. חוק קוסמי קובע: אם יש חינה- אי אפשר לעשות "גוונים"

אם את אוהבת במיוחד לצבוע את שיערך בחינה, תיאלצי לוותר על קונספט הגוונים: גוונים וחינה לעולם לא משתלבים בקונספט אחד. כל ניסיון להוסיף גוונים לשיער צבוע בחינה- יביא לתוצאה של שיער ירוק.

במידה ושיערך צבוע בחינה ואת משתוקקת להוסיף גוונים- תיאלצי לגדל את השיער עד שיגיע לצבע המקורי, ורק אז ניתן להוסיף עליו גוונים. תתעודדי: שיערה גודלת בממוצע בס"מ אחד בכל חודש. חישוב פשוט ומהיר ייתן לך מענה בעוד כמה שנים תוכלי לקבוע תור במספרה לגוונים.

6. מראה הגולשת: הפסים שהפכו לכתמים

טרנד גלשני הרוח תופס את השיער: להשגת המראה של פסים בהירים שנצרבו בשמש וברוח, משתמשים בשלל מוצרים המבטיחים את האפקט, ומסתובב טרנד שניתן להגיע לאפקט גם בשימוש במתכון בייתי של הבהרת פסים באמצעות תרכובת קולה ובירה.

צר לנו לאכזב: במקום פסי צריבת שמש האפקט המצטבר הוא של שיער מוכתם, שהדרך היחידה לתיקון הנזק תדרוש צביעה של כל השיער מחדש. ראו הוזהרתן.

7. Fun עם הפאן: היום שבו מברשת השיער נדבקה לי לראש

גם לעשות פאן לבד בבית- מסתבר שצריך לדעת: תהליך הפאן כולל חימום ולכן בשום פנים ואופן אין להשתמש במברשת פלסטיק במהלך הפאן. האדים החמים או סליליי החימום ימיסו את המברשת לתוך השיער- ולא תהיה ברירה אלא להפריד ביניהן באמצעות קיצוץ מאסיבי של השיער. תתפלאו- התקלה הזו שכיחה הרבה יותר משנדמה.

לתחזוקת פאן יומיומי בבית הקפידי להשתמש במברשת קראמית או מברשת ברזל בלבד, ובנוסף במהלך הפאן- יש להקפיד שלא להצמיד את פיית המכשיר החם לקרקפת- אלא לבצע את התהליך כשהוא מרוחק כמה סנטימטרים מבסיס השערה והקרקפת.

8. עבודות מע"צ: החלקתי את השיער- והוא נשר

אם התפתית לרכוש מכשיר ביתי להחלקת שיער שימי לב: שימוש במכשירים ביתיים להחלקת השיער ללא שימוש בחומר החלקה- יגרום לשערות להישרף ולנשור. המחליק הקראמי מקביל למגהץ- וישי למרוח את השיער בחומר הגנה שיגן עליו מהחום, וימנע שריפה ושבירה. לפני שימוש במכשיר החלקה ביתי- יש לרכוש חומר הגנה להחלקה במספרה.

9. מעלה קרחות: הצילו- קרחות בקרקפת

בכדי להימנע מתלישת שיער והופעת קרחות יש להימנע מלהצמיד את מייבש הפאן לקרקפת, בעיקר אם את משתמשת בפאן סלילים, שהאפקט שלו הוא כמו מצית, והוא ידליק את השיער- עד לשריפה ,נשירה וקרחת.

יש להשתמש בפאן עם מברשת קראמית בלבד, ולהרחיק אותו לפחות כ-5 ס"מ מהמקרקפת.
גם בהחלקת שיער ביתית יש להקפיד כאמור למרוח שכבת חומר החלקה על השיער לפני הפעולה אולם בשום פנים ואופן אין למרוח את חומר ההגנה על שורשי השיער והקרקפת: חומר ההגנה חזק מאוד- ובמגע עם שורשי השיער הוא מחליש לגמרי את זקיק השערה- והשיער נושר.

10. או- מיי- גאד: גיהצת את תוספות השיער שלך?

תוספות שיער עשויות מחומרים סינטטיים- כלומר פלסטיק. כלומר נמסים. אל תגהצי אותן, טוב?
באדיבות מעצבי השיער ל"וולה פרופשיונלס": דודי צמח, קולי ואבנר מלכה