מעצב השיער של ריטה אורה, כריס אפלטון, בראיון מיוחד

כריס אפלטון | צילום: יח"צ
כריס אפלטון | צילום: יח"צ

כריס אפלטון, גיבור העל של מעצבי השיער, מספר איך זה להיות האחד שעושה לריטה אורה סדר בראש, מה הדבר ההרסני ביותר שאפשר לעשות לשיער ואיזה טרנד ישלוט בשנה החדשה

88 שיתופים | 132 צפיות


לפני כמה חודשים העלתה הזמרת ריטה אורה לאינסטגרם סרטון שבו היא מצהירה בטון משועשע “זה השיער שלי, אני לא לובשת פאות", כששיערה הבלונדיני והעשוי לעילא מתבדר ברוח. ההצהרה ההומוריסטית הגיעה לאור לחשושים בקרב ציניקנים שתהו כיצד ייתכן ששיערה של הכוכבת משנה צורה וצבע לעתים תכופות כל כך, ואיך ייתכן שהוא תמיד נראה מושלם. התשובה טמונה במערכת היחסים ההדוקה שמנהלת הזמרת עם כריס אפלטון, מעצב השיער הצמוד שלה, המשמש גם כשגרירה של חברת רמינגטון באירופה, מאז שנפגשו לפני שנתיים על סט צילומים.

אפלטון, רק בן 33, נחשב למעצב השיער המוביל בבריטניה, ומלבד ריטה אורה הוא גם מעצב השיער של קייט מוס, קיילי מינוג וקארה דלווין, וכן של השופטים ב"אקס פקטור" הבריטית, והאחראי לאינספור מראות שיער בתצוגות של בתי האופנה הנחשבים ביותר בעולם, ובהם דיור ושאנל, ועל הפקות אופנה במגזינים גדולים כמו “ווג" ו"הארפר'ס בזאר".את המשיכה לתחום גילה בגיל שש וכבר בגיל 13 החל לעבוד במספרה בשבתות, כך שלמרות גילו הצעיר – הוא מחזיק בוותק של 20 שנה בתעשייה.

רמינגטון קיץ 2015 | צילום: דביר כחלון
רמינגטון קיץ 2015 | צילום: דביר כחלון

בניגוד לנטייתם הטבעית של רוב בני האדם, הנמנעים משינוי ודבקים ביציבות בכל תחומי החיים, אפלטון מקדם במסגרת המקצוע שלו בדיוק את האידיאל ההפוך. תעוזה, יצירתיות, ורסטיליות ושינויים תכופים במראה השיער עומדים בבסיס האג'נדה שלו, ולמעשה אלה בדיוק העקרונות המגדירים כל דבר אופנתי. לאלה מצטרפים חוש אינטואיטיבי לזיהוי טרנדים ויכולת לייצר אינסוף מראות בלי לשעמם, שתרמו גם הם את חלקם להילה שנוצרה סביבו.

וכך, בזמן קצר חווה שיערה של אורה מעברים חדים שנעו משיער צבוע ורוד וכחול, למרקם של גלים מפוסלים, תלתלים פרועים ובחזרה לשיער חלק – ואלו הם רק חלק מהשינויים. אחרי עשרות תספורות ותסרוקות משוכללות שהצליח להציג על הכוכבת בשנים האחרונות, הוא הפתיע דווקא עם תסרוקת בלתי מתאמצת, מרושלת ברומנטיות, שהרכיב למענה בטקס פרסי האופנה הבריטי האחרון, שהתקיים בסוף חודש נובמבר.

בריאיון שנערך דרך המייל אפלטון מספר כי במהלכים האלה בדיוק טמון סוד הקסם של המקצוע שבו בחר: “הדבר שאני הכי נהנה ממנו בעבודה עם ריטה הוא התנועה. היכולת לשנות ולגוון, לגרום לאנשים לרצות לנחש מה יקרה בהמשך, למרות שאני לא באמת יודע בעצמי".

ריטה אורה, עיצוב השיער של כריס אפלטון | צילום: GettyImages
ריטה אורה, עיצוב השיער של כריס אפלטון | צילום: GettyImages

אומרים שכוכבות מנהלות עם הספרים שלהן יחסים הדומים ליחסים עם פסיכולוג – יושבים יחד במשך שעות ומדברים על הכל. ככה זה עם ריטה?

“לריטה ולי יש מערכת יחסים מצוינת, אנחנו נהנים מהעבודה המשותפת בעיקר לאור העובדה שאנחנו יוצרים יחד מראות מדהימים במקומות מדהימים ברחבי העולם. שנינו אנשים יצירתיים שמוכנים ורוצים לנסות דברים חדשים ולבחון את הגבולות".

מאילו אייקוני אופנה אתה מושפע? מאיפה מגיעה ההשראה ללוקים שאתה יוצר?

“אני חושב שאני מושפע בעיקר מסצנת הפאנק של הסבנטיז בלונדון, בשילוב עם הגלאם של כוכבות הוליוודיות. אני אוהב לשלב את שני העולמות האלה ביחד ולראות מה יוצא".

בעבר אמרת שאתה דורש מריטה לישון בלילה עם מסכה לשיער. אילו עוד טיפים תוכל לתת למי שרוצה לשמור על שיער בריא וזוהר?

“הטעות הכי נפוצה היא להשתמש ביותר מדי חום שהורס את השיער. הטיפ הכי טוב שאני יכול לתת למי שרוצה שיער בריא הוא להימנע מזה".

ריטה אורה מפגינה נאמנות למעצב | צילום: GettyImages
ריטה אורה מפגינה נאמנות למעצב | צילום: GettyImages

בהתאם לאמירה זו, מה שעומד בבסיס סדרת Remington Protect שמאחוריה עומד אפלטון, הוא ניסיון להפחית את הנזק שנגרם לשיער בעקבות השימוש במחליקים. אם בשנים האחרונות המגמה הייתה להעלות את הטמפרטורה כדי לקצר את משך ההחלקה – כעת המגמה הפוכה והטמפרטורה יורדת. בנוסף, קיימים מכשירים שבעת השימוש בהם מחדירים לחות ושמנים המיועדים למנוע “התעללות" בשיער ולהפחית רגשות אשם. גם מייבשי שיער חדשים מצוידים בטבעת המוזנת קרטין, שמן מקדמיה ושמן ארגן, המאזנים את הנזק שגורם החום לשיער.

מה הדרך הבטוחה ביותר להשתמש במכשירים חשמליים כדי להימנע מגרימת נזק לשיער?

“חשוב לשים לב לטמפרטורה של המכשיר שבו משתמשים, ואם השיער שלך לא לגמרי סורר – לא הייתי ממהר להעלות את הטמפרטורה. בנוסף, חשוב להשתמש בספריי שמגן על השיער מהחום".

מה דעתך על השימוש האובססיבי של נערות צעירות במחליקי שיער? מה הגיל הנכון להתחיל להשתמש בהם?

“אני חושב שגיל 15 הוא גיל טוב. זה שלב שבו השיער חזק יותר. בכל מקרה, אני ממליץ לזכור ששיער חלק זה לא בהכרח הכי יפה. אחד הטרנדים הכי בולטים היום הוא זה של שיער מעט מבולגן, המראה של ‘הרגע נזרקתי מהמיטה ואני נראית נהדר'".

מהם הטרנדים המרכזיים בעיצוב השיער לשנה החדשה?

“תסרוקת שעומדת להיות פופולרית השנה היא קוקו גבוה וחלק".

מחליקי שיער מסדרת Remington Project | צילום: יח"צ
מחליקי שיער מסדרת Remington Project | צילום: יח"צ