איך בוחרים אבטיח?

לחפש קליפה ירוקה עם כתם צהוב, להעיף באוויר או להקיש על הקליפה? מהי הדרך הנכונה לבחור אבטיח טעים, וגם: איך חותכים אבטיח לפלחים יפים וישרים בקלות? מדריך מיוחד, כולל סרטונים

88 שיתופים | 132 צפיות

לא קל לבחור אבטיח: מבחוץ הוא יכול להיראות יפה, מבריק ומושך, אך כשתפתחו אתו אתם עלולים להתגלות שהוא קמחי, יבש או סתם לא מוכן – או לא טרי. עכשיו לכו עם זה ותבקשו החזר מהירקן (או מהקופאית בסופר…).

אז איך בוחרים?

כדי לבחור את האבטיח המושלם סיגלו לעצמם אנשים רבים דרכים שונות ומשונות. יש את אלה שיעיפו אותו באוויר ויבדקו את משקלו, יש כאלה שינסו להפגין בקיאות ויטפחו עליו תוך שהם מאזינים לצליל שבוקע ממנו ויש כאלה שיסמכו על המזל וייקחו את האבטיח הראשון שהם יצליחו לשלוף מתוך ערימת האבטיחים.

בסרטון המשעשע הבא מסביר ריי אורטגה, בעל ערוץ מיוחד ביוטיוב הנותן טיפים בנוגע לירוקת ולפירות, איך בוחרים אבטיח טוב. אורטגה מדגיש שבחירת אבטיח טוב מורכבת מ-70% מיומנות, 20% אמנות ו-10% מזל. הוא מסביר ששלושת הדברים החשובים שצריך לשים לב אליהם כשבוחרים אבטיח הם גודל, מראה והצליל שהוא משמיע כשטופחים עליו. יש לזכור כי 92% מהאבטיח הם מים, לכן יש לבחור באבטיח כבד יחסית לגודלו.

יש לוודא כי צורת האבטיח – לא משנה אם היא אליפטית או עגולה – שווה בכל כיוון שתחזיקו אותו. כלומר: שצורתו תהיה אחידה וסימטרית, בלי נקודות שטוחות בצדדים. הקליפה צריכה להיות בצבע ירוק ולא מבריקה, משום שזה עלול להעיד כי הוא עדיין לא בשל. יש לוודא כי קיים "כתם" צהוב על קליפת האבטיח. אותו כתם הוא האזור שעליו "ישב" האבטיח על הקרקע ולא נחשף לשמש בשדה. אם הכתם לבן, ייתכן שהאבטיח לא היה מספיק זמן בשמש.


חפשו את הכתם הצהוב. צילום מסך

מהי משמעות הצליל של האבטיח?
השלב האחרון והמורכב יותר הוא מבחן הצליל שבוקע מהאבטיח כשטופחים עליו. יש להחזיק את האבטיח הרחק מהגוף. ביד השנייה יש לטפוח על האבטיח כדי שמתופפים על תופי בונגו. יש לחפש צליל מעט חלול, אך עמוק יותר מצליל שמשמיעים התופים. הוא מוסיף שבחירה על פי שמיעה היא מיומנות נרכשת, וככל שתנסו יותר, כך תשתפרו בבחירת האבטיחים שלכם.

צפו בסרטון המלא:

ואיך מקלפים?

הצלחתם למצוא את האבטיח המושלם. מצוין. החלק הבא הוא קצת טריקי: לכל אחד יש את ההעדפה שלו לחיתוך: יש שמעדיפים קלחים שלמים, יש שמעדיפים קלחים חצויים ויש שאוהבים את האבטיח שלהם חתוך לקוביות שאליהן יצורפו חתיכות גבינה בולגרית. הנה סרטון שמסביר, צעד צעד, איך לחתוך את האבטיח, בלי להסתכן בחיתוך הבטן (שלכם) ובלי להשחית את האבטיח לחלוטין.

1. ראשית חצו את האבטיח לשני חלקים.

2. שימו חלק אחד של האבטיח בצד, את החלק השני שימו על קרש חיתוך כך שהצד של הפרי כלפי מטה, וחצו אותו שוב.

3. שימו רבע אחד של האבטיח בצד, ואת הרבע השני שימו על קרש החיתוך, כפי שנראה בתמונה:

4. חצו את רבע האבטיח לפלחים:

* אם חשקה נפשכם בחצאי פלחים, חתכו את רבע האבטיח לחצי, ואחר-כך חתכו את הפלחים כמו בסעיף 4:

לסרטון המלא:

בתיאבון!