בריוש נוטלה לפיקניק יום

בריוש נוטלה לפיקניק יום | צילום: בן יוסטר
בריוש נוטלה לפיקניק יום | צילום: בן יוסטר

לפעמים כשיוצאים לטיול או לפיקניק, ההנאה הכי גדולה היא לראות את כל המשפחה מתענגת על טעם שכולם אוהבים. מתכון לבריוש נוטלה ביתי שהכי טעים כשאוכלים אותו ביחד

88 שיתופים | 132 צפיות

החומרים לכ־12 בריושים

25 גרם שמרים טריים ומשפר אפייה

6 ביצים קרות

1/2 ק"ג קמח לבן מנופה

50 גרם סוכר חום

25 גרם דבש

10 גרם מלח

250 גרם חמאה בטמפרטורת החדר

300 גרם שוקולד נוטלה בטמפרטורת החדר

אופן ההכנה

במיקסר עם וו לישה מערבלים את הביצים, מוסיפים בהדרגה לפי הסדר: קמח, שמרים, סוכר ודבש. לשים 3 דקות על מהירות נמוכה. כשהחומרים מתאחדים לשים כ–7 דקות נוספות במהירות גבוהה עד לקבלת בצק קשה וחלק.

מוסיפים את החמאה כף אחרי כף תוך ערבול מהיר, במשך כ–5 דקות, מוסיפים מלח ולשים שתי דקות נוספות במהירות גבוהה, עד לקבלת בצק חלק וגמיש. מעבירים את הבצק בעזרת מרית לקערה משומנת מעט, מכסים בניילון נצמד ומתפיחים בטמפרטורת החדר במשך כ־40 דקות.

לשים את הבצק כמה שניות, מכסים שוב ומתפיחים שנית, במשך כ־40 דקות נוספות. לשים שוב במשך כמה שניות, עוטפים בניילון ומעבירים למקרר במשך כ־8 שעות.

מוציאים את הבצק מהמקרר כשעה לפני תחילת העבודה, מחלקים אותו לשניים. על משטח מקומח, מרדדים חלק אחד של הבצק בעזרת מערוך לעובי של כ־1/2 ס״מ, מורחים בשכבה עבה של נוטלה ומגלגלים לרולדה יפה, חוזרים על הפעולה עם החלק השני של הבצק.

פורסים את הרולדות לדיסקים בעובי של כ–3-4 ס"מ, מהדקים מעט את תחתיות הדיסקים ומניחים בכלי קאפקייק אישיים. מכסים בניילון נצמד ומתפיחים בטמפרטורת החדר עד הכפלת הגודל (כשעתיים). אופים בתנור שחומם מראש ל־180 מעלות למשך כ־15 דקות, או עד הזהבה קלה. מוציאים מהתנור, מצננים מעט ומעטרים באבקת סוכר.

 

צילום בן יוסטר | סטיילינג נעה קנריק | מסעדה ליטל איטלי