ביצי בנדיקט ברוטב הולנדייז ברביקיו

ביצי בנדיקט ברוטב הולנדייז ברביקיו לצד טבעות בצל פריכות ברוטב ברביקיו | צילום דן לב
ביצי בנדיקט ברוטב הולנדייז ברביקיו לצד טבעות בצל פריכות ברוטב ברביקיו | צילום דן לב

ארוחת בוקר עשירה ומשביעה בסגנון אמריקאי של ביצי בנדיקט עם אספרגוס, עגבניות מיובשות ורוטב הולנדייז ברביקיו מעל כל האושר הזה

88 שיתופים | 132 צפיות

המצרכים ל–4 מנות:

4 ריבועי בצק עלים בגודל 10 ס"מ

16 יח' אספרגוס

2 כפות שמן זית

4 עגבניות מיובשות קצוצות

להולנדייז: 3 חלמוני ביצה גדולים

3 כפות מיץ לימון

150 גרם חמאה חתוכה לקוביות

1/4 כוס רוטב ברביקיו HUNT'S היקורי

פלפל שחור טחון טרי

1/2 כפית חרדל

1/2 כפית אבקת צ'ילי

לביצים: 8 ביצים גדולות (2 לאדם)

2 כפיות מלח

2 כפות חומץ

אופן ההכנה:

מכינים את הבסיס: שמים את ריבוע הבצק בטוסטר ריבועים (אפשר גם בטוסטר רגיל) ואופים כ–5 דקות או עד שהבצק מזהיב אם אין לכם בצק עלים אפשר לקלות פרוסת לחם).

מכינים את האספרגוס: מחממים מחבת, מניחים אספרגוס במחבת ומטפטפים שמן זית. מתבלים במלח ופלפל. מקפיצים 3-4 דקות, עד לקבלת חריכה קלה, ומעבירים לצלחת להתקרר.

מכינים את ההולנדייז: בסיר קטן, על אש נמוכה, שמים חלמונים ומיץ לימון ומערבבים עם מטרפה. כשמתחיל להסמיך (זה קורה מהר מאוד) מוסיפים קוביות חמאה (בכל פעם 4-5 קוביות) ומערבבים עד שהחמאה נמסה ושוב מוסיפים חמאה תוך כדי ערבוב. לאחר הוספת החמאה מוסיפים רוטב ברביקיו, חרדל וצ'ילי תוך כדי ערבוב לתערובת אחידה.

מכינים את הביצים: ממלאים בסיר בינוני מים בגובה 4-5 ס"מ ומביאים לרתיחה על אש גבוהה, מוסיפים מלח וחומץ, מנמיכים את הלהבה לבעבוע עדין מאוד (בועות קטנות ועדינות), פותחים ביצה בקערה קטנה ומחליקים אותה בעדינות למים. מניחים לביצה להתבשל כ–3 דקות (למרכז נוזלי) או 4 דקות (למרקם מוצק יותר).

מרכיבים את המנה: מניחים את המאפה על צלחת, מניחים 4 אפסרגוסים, ומעליהם ביצה עלומה ורוטב הולנדייז. מקשטים בעגבניות קצוצות ומגישים חם.