ביסקוטי בננה ברד

מי שאומר שיש טעים מזה משקר. ביסקוטי בננה ברד | צילום: בלוג פצפוצים
מי שאומר שיש טעים מזה משקר. ביסקוטי בננה ברד | צילום: בלוג פצפוצים

עוגיה פריכה ומתוקה בטעמי בננה עדינים שאפשר גם לטבול בשוקולד או סתם ככה בקפה

88 שיתופים | 132 צפיות

אתם אוהבים ביסקוטי?

ביסקוטי בננה ברד | צילום: בלוג פצפוצים
ביסקוטי בננה ברד | צילום: בלוג פצפוצים

לא יודע, אני הייתי בטוח פעם שאני לא סובל ביסקוטי. זה כאילו קשה מדי, ואגוזי מדי, ומתוק מדי, ו… מדי מדי. אז וויתרתי עליהם מראש, וכל פעם שמישהו הציע לי ביסקוטי, או שראיתי מתכון לזה, זה אפילו לא נחשב חלק מהאופציות. אבל אז, ראיתי את הביסקוטי האלה בספר החדש של ג'וי ווילסון, ומשהו בפתיח של המתכון שם, שדיבר על איך הרבה עוגיות ביסקוטי נחושות בדעתן לשלוח את אכלניהן לרופא השיניים, ממש דיבר אליי [ע"ע בעיות 1 ו-3] ושכנע אותי להכין אותן.

החומרים לביסקוטי בננה ברד | צילום: בלוג פצפוצים
החומרים לביסקוטי בננה ברד | צילום: בלוג פצפוצים

ומזל! כי קודם כל, זה בכלל לא נורא להכין את זה כמו שזכרתי. פעם שעברה שהכנתי אני זוכר שניסיתי לקמח את השיש, ואז ליצור גליל, ואז להעביר את זה למגש, ואז לשמור על זה בצורת גליל, ואז לוותר ולאפות את זה בצורת אמבה. אבל עכשיו, הבנתי שהרבה יותר קל פשוט לעצב את זה כבר על נייר האפייה עם ידיים רטובות. ככה הבצק לא נדבק והוא מתעצב בקלות.

זהירות! עוגיות ביסקוטי ישלחו אתכן לרופא השיניים | צילום: בלוג פצפוצים
זהירות! עוגיות ביסקוטי ישלחו אתכן לרופא השיניים | צילום: בלוג פצפוצים

וזה גם הרבה יותר טעים ממה שזכרתי. אולי כי זה בטעמי בננה ברד, שהלו, יש משהו יותר טעים מבננה ברד? אה כן, בננה ברד עם פירורים. אבל בביסקוטי, הפריכות הפירורית באה בילד-אין, אז עוד יותר טוב.

לא מפחדים. מכינים ביסקוטי בננה ברד | צילום: בלוג פצפוצים
לא מפחדים. מכינים ביסקוטי בננה ברד | צילום: בלוג פצפוצים

ואם זה לא מספיק, אפשר אפילו לטבול את הביסקוטי בשוקולד! אוף, גם אני הייתי רוצה לטבול בשוקולד. אבל אני אסתפק בביסקוטי.

ביסקוטי בננה ברד

הביסקוטי האלה הם מהביסקוטי שלא חייבים לאפות פעמיים אם לא רוצים- אתם יכולים רק לאפות פעם אחת, לפרוס, וזהו! יש לכם עוגיות רכות וטעימות. אתם גם לא חייבים לטבול בשוקולד אם לא בא לכם. כל האופציות טעימות!

260 גרם קמח רגיל [2 כוסות פחות 2 כפות]

1 כפית קינמון

1 כפית אבקת אפייה

1/4 כפית מלח

56 גרם חמאה

150 גרם סוכר [3/4 כוס]

1 בננה בינונית בשלה מאוד, מקולפת ומעוכה היטב [צריכה להניב כ-1/2 כוס מחית]

1 ביצה

1 כפית תמצית וניל

לזיגוג לפני האפייה

1 ביצה

1 כף מים

25 גרם סוכר [2 כפות]

1/2 כפית קינמון

לטבילה בשוקולד [לא חובה]:

200 גרם שוקולד מריר, כזה שאתם אוהבים לאכול

אופן ההכנה:

1. להכנת הביסקוטי: חממו תנור ל-170 מעלות ורפדו תבנית בנייר אפייה. המתכון המקורי אומר לרפד 2 תבניות, אבל אין צורך- הן יכולות להכנס בכיף בתבנית אחת. [אם אתם אופים את זה בטוסטר אובן או תנור קטן יותר מהסטנדרט, 60 ס"מ רוחב, אז אולי כן כדאי להכין 2 תבניות].

2. בקערה בינונית, ערבבו את הקמח, הקינמון, אבקת האפייה והמלח.

3. בקערת מיקסר [השתמשו בוו הגיטרה אם יש לכם, אם לא- הבלון גם בסדר, או אפילו כף עץ פשוטה], או קערה גדולה אחרת, ערבלו את החמאה והסוכר עד לתערובת בהירה ואוורירית, 3-4 דקות. ערבבו פנימה את הבננה המעוכה, הביצה, ואז את תמצית הוניל. גרדו את תחתית הקערה כדי לוודא שלא מתחבאים שם גושים של חמאה. הוסיפו את תערובת הקמח וערבבו עד שנוצר בצק אחיד.

4. חלקו את הבצק ל-2 גושים ארוכים בנייר האפייה, אחד בכל צד, ועם ידיים רטובות, עצבו כל גוש לצורת גליל או מלבן ארוך, באורך 23 ס"מ ורוחב 4 ס"מ.

5. להכנת הזיגוג לפני האפייה: בקערה קטנה ערבבו את הביצה עם המים, ומרחו על שני הגלילים/מלבנים. בקערה קטנה אחרת ערבבו את הסוכר עם הקינמון, ופזרו אותם מעל הגלילים/מלבנים.

6. אפו במרכז התנור למשך 40 דקות בערך, עד שהגושים זהובים ויציבים למגע. הסירו מהתנור והניחו על רשת לצינון. השאירו את התנור דולק. כשגלילי הביסקוטי כבר לא חמים למגע, פרסו אותם עם סכין משוננת לפרוסות בעובי ס"מ בערך. מכל גליל אמורות לצאת כ-12 פרוסות [אתם יכולים גם דק יותר, זמן האפייה השני יתקצר]. הניחו את פרוסות הביסקוטי על מגש האפייה כשהצד הרחב, החתוך, פונה מטה [ומעלה]. אולי תצטרכו לפזר את הפרוסות על פני 2 מגשים- זה בסדר.

7. אפו את פרוסות הביסקוטי 6 דקות, הפכו אותם, ואפו עוד 6 דקות. הוציאו מהתנור והניחו להתקרר על המגש, עד שהפרוסות התקררו לגמרי.

8. אם אתם רוצים לטבול בשוקולד- אני מציע לטמפרר, כדי שהשוקולד יהיה יותר יציב בתנאי מזג אוויר שונים [ועם החורף המשוגע שלנו זה יתרון], אבל לא חובה. אפשר פשוט להמיס את השוקולד ולטבול בתוכו.

9. יש הרבה מדריכי טמפרור ברשת, אבל בקצרה:

10. קודם כל קוצצים את כל השוקולד לחתיכות קטנות [או אם יש לכם פתיתים [ולא שוקולד צ'יפס]- מעולה. זה אומר שהשוקולד שלכם כבר בחתיכות קטנות ונוחות להמסה]. עכשיו- ממיסים לגמרי 2/3 מהשוקולד שקצצתם בבן מארי או במיקרוגל. מסירים מהאש, מערבבים פנימה חלק מה1/3 ששמרנו בצד ומערבבים כל הזמן. כשהטמפ' בין 31 ל-32 מעלות, אפשר להשתמש בו [אם צריך- מוסיפים עוד קצת מה-1/3 ששמרנו בצד, עד שהטמפ' יורדת]. טבלו אחד מקצוות הביסקוטי בקערת השוקולד, הסירו ונערו את העודף, והניחו לייצוב והתקשות על נייר אפייה. אם השוקולד סמיך מדי- הוא התקרר וצריך לחמם אותו בעדינות ובערבוב תכוף, לסביבות ה-31-32 מעלות שוב.

11. אם בחרתם לא לטמפרר- אולי תצטרכו לשמור את הביסקוטי במקרר בקופסה אטומה. אבל כך או כך זה יהיה טעיםםםם.

מניב כ-24 ביסקוטי.

גם אנחנו היינו רוצים לטבול בשוקולד. נסתפק בביסקוטי בננה ברד | צילום: בלוג פצפוצים
גם אנחנו היינו רוצים לטבול בשוקולד. נסתפק בביסקוטי בננה ברד | צילום: בלוג פצפוצים

לבלוג פיצפוצים http://www.pitzpootzim.com/