ארוחת חג בלי חג!

אסתי ידידיה | צלם: נועה זני
אסתי ידידיה | צלם: נועה זני

במשך שלושת החודשים נטולי החגים, צפויה לעבור על אסתי תקופת יובש קולינרית, עם כמה ארוחות לא מחייבות בעליל. כן, בטח. על הארוחות החגיגיות שלא קשורות לאף חג, וגם מתכון לעוגת גבינה ופירות קיץ

88 שיתופים | 132 צפיות

פקחתי עיניים. היה שקט מוחלט. חיכיתי דקה ועוד אחת והשקט נמשך. בזהירות רבה, על קצות האצבעות, ניגשתי אל החלון ופתחתי אותו. גם בחוץ שרר שקט נעים. לרגע חשבתי שזה לא יכול להיות, שאני בטח מדמיינת. ניגשתי בצעדים שקטים וזהירים אל לוח השנה, הבטתי שוב, והוא היה שם! לא, זו לא טעות! הוא סוף סוף כאן. הרגע שאחרי החגים.

* קראו גם: מתכון לעוגת גבינה ומשמשים בחושה של אסתי ידידיה>>

המדבר הקולינרי

פסח עבר, יום העצמאות חלף, שבועות נגמר והנה הוא מונח לפנינו, רגוע, חסר יומרות, מחכה להכרה בקיומו. המדבר הקולינרי של השנה. נטול חגים, בלי קניידלך, בלי ארוחות נושא של בשר או גבינה וללא מאכלים ממוקדי תאריך כמו מצות, סופגניות או אוזני המן.

שלושה חודשים ללא ארוחה משפחתית בת ארבע מנות, 30 אורחים ו-11אלף קלוריות לארוחה. איזה כיף! מהיום אני מכריזה על שלושה חודשים של חביתה, ירקות וסנדוויצ'ים עם גבינה לבנה. מקסימום שקשוקה. ורק בבית. לא נוסעים לשום מקום, לא אורזים תיקים, לא סוחבים סירים ותבניות. טוב, אולי נזמין אלינו מדי פעם. אבל בקטנה, לא מסובך, רק משפחה קרובה. ואולי נכין איזו פוקצ'ה זריזה ליד, שיהיה במה לטבול את השקשוקה. וחצילים כמובן, כי אי אפשר שקשוקה בלי חצילים. ואם כבר אז גם טחינה. וקונפי שום בשביל למרוח על הפוקצ'ה. יכול להיות שנזמין גם זוג חברים, כי בכל זאת, אם כבר פותחים שולחן… אז אולי בעצם כבר עדיף להזמין לארוחת שבת? הרי ממילא מבשלים לשבת.

אחרי השקשוקה והפוקצ'ות אפשר להגיש עוד משהו, כדי שלא תהיה הרגשה שלא הייתה מנה עיקרית. בשר? רק סוג אחד. זו סתם ארוחה חברית. אולי גם שניצלים או קציצות לילדים. או שאולי עדיף בלי בשר כדי להשקיע בקינוח חלבי? לא, מה פתאום "להשקיע"? זו לא ארוחת חג! הכול בקטנה. התכוונתי "להתפנק" עם קינוח. ארוחה בכיף, בלי מחויבות ובלי עניינים. אז במקום בשר – פסטה. בדיוק קיבלתי בחזרה את אביזר הרביולי של מכונת הפסטה, אחרי שהשאלתי אותו לאימא שלי לארוחה המושקעת של שבועות. היא הכינה שישה סוגים שונים של רביולי עם רטבים שונים. מזל שעכשיו אנחנו מדברים על ארוחת אחרי החגים רגועה – לא צריך יותר משני סוגי רביולי עם שלושה רטבים.

על הדרך נכין גם עלים ללזניה, כי כבר פותחים את המכונה. רגע, אז מה נכין למנה ראשונה? אי אפשר להגיש רק פוקצ'ות. נראה לי שאם אתחיל לבשל ביום רביעי אספיק גם שני קינוחים ועוגה אחת. בכל זאת, לאנשים יש ציפיות ואני לא יכולה לסיים ארוחה כזו בארטיקים. אה, ארטיקים! אמרו שיהיה חם אז אכין גם ארטיקים תוצרת בית, שיהיה מה לנשנש בגינה. סוג אחד חלבי, אחד על בסיס פירות ואחד שוקולדי, כי אי אפשר לדעת מי אוהב מה.

אני כל כך אוהבת את הקלילות של התקופה הזו… שלושה חודשים שישאירו לנו זמן לנוח, לצבור כוחות ולהתארגן לקראת 62 ארוחות החגים שיגיעו מיד אחרי. עד אז אפשר לתבל את הארוחות הקלילות באלמנטים חגיגיים. למשל, עוגת הגבינה של שבועות לא צריכה לחכות עד שנה הבאה כדי לעלות שוב על השולחן. אפשר להכין אותה בגרסה מרעננת ולהגיש אותה בסיום ארוחת קצת-חברים-קצת-משפחה-בקטנה, קיצית ונטולת מאמץ.

* הקליקו כאן למתכון לעוגת גבינה ופירות קיץ של אסתי ידידיה>>

* עכשיו בהורים וילדים: איך מטפלים בעקיצות יתושים>>

* עכשיו בהורים וילדים: 10 דברים טובים בהריון>>