גאלט תפוחים ופירות יער

גאלט תפוחים ופירות יער
גאלט תפוחים ופירות יער

לגאלט מראה כפרי משגע- בשילוב תפוחי עץ ופירות יער תקבלו קינוח מרשים במיוחד

88 שיתופים | 132 צפיות

 

החומרים לגאלט בקוטר 24 ס"מ

לבצק

½1 כוסות קמח

100 גר' חמאה קרה,

חתוכה לקוביות

1 כפית מלח

1/4 כוס סוכר

1 ביצה

למלית

3 תפוחי עץ מזן גרני סמית או פינק ליידי, חתוכים לרבעים ופרוסים

מעט מיץ לימון

3 כפות סוכר

1/2 כפית קינמון

1/2 כפית תמצית וניל

3/4 כוס פירות יער (פטל ואוכמניות, טריים או קפואים)

2 כפות פיסטוקים, קצוצים

להברשה ולהגשה

1 ביצה, טרופה

1־2 כפות דבש

אבקת סוכר

 

אופן ההכנה

1. מערבלים את הקמח, החמאה והמלח במיקסר עם וו גיטרה במהירות אטית עד קבלת תערובת פירורית. מוסיפים את הסוכר ומערבלים קלות. מוסיפים את הביצה ומגבירים את המהירות רק עד שהתערובת מתאחדת לבצק (יש להיזהר מעיבוד יתר). עוטפים את הבצק בניילון נצמד ומעבירים למקרר למשך 30 דקות.

2. מערבבים בקערה את התפוחים עם מיץ הלימון, הסוכר, הקינמון ותמצית הווניל. משהים במשך 30 דקות (בזמן שהבצק מתקרר) ומעבירים למסננת (לסינון הנוזלים שהצטברו).

3. מרדדים את הבצק דק על גבי נייר אפייה ומעבירים לתבנית עם נייר האפייה. מסדרים את התפוחים ואת פירות היער על פני הבצק ומפזרים את הפיסטוקים. אוספים את שולי הבצק, מניחים על התפוחים בשוליים ומשאירים את החלק המרכזי חשוף (הבצק הפריך זקוק לקור. אם ההכנה נמשכת לאורך זמן יש להכניס את הגאלט למקרר למשך כמה דקות ולהמשיך מאותה נקודה).

4. מברישים את שולי הבצק בביצה ואופים במשך 30־35 דקות בתנור שחומם מראש ל־180 מעלות, עד שהבצק מזהיב והתפוחים רכים. מוציאים מהתנור ומזגגים את פירות הגאלט בדבש. בוזקים את אבקת הסוכר על שולי הבצק ומגישים.

 

טיפ: אפשר להניח על הבצק המרודד רינג בקוטר 24 ס״מ ולסדר את התפוחים ואת פירות היער. כשמסיימים מוציאים את הרינג בזהירות ומקפלים את השוליים על התפוחים