בלונדינית או ברונטית? בירות הבוטיק הישראליות הטובות ביותר

בירות הבוטיק הישראליות הטובות ביותר
בירות הבוטיק הישראליות הטובות ביותר

מנגל יום העצמאות דורש בירות צוננות טובות, והרבה. זמן טוב לפרגן למבשלות בוטיק מקומיות וליהנות מהמגוון שהן מציעות. שגיא קופר עם ההמלצות שיתאימו לכל שעה ומנה

88 שיתופים | 132 צפיות

 

בשנים האחרונות קמו בארץ לא מעט מבשלות בירה עצמאיות, המכונות גם בוטיק, בבעלות פרטית, אישית או משפחתית. המבשלות העצמאיות מתאפיינות בסגנון ייחודי מסוים המשקף את טעם בעליהן המפתחים טעמים חדשים או נשענים על טעמים קלאסיים אך מכניסים בהם שינויים, והיתרון הוא מגוון הטעמים שאפשר למצוא היום בשוק הבירות, לא מעט בזכות אותן מבשלות.

אם אתם קונים בירות בוטיק הביתה, לצריכה פרטית או למסיבת יום העצמאות הגדולה, חשוב לדעת שבמבשלות הקטנות יש לעתים בעיה של עקביות בייצור. מהסיבה הזו בחרתי ולסקר בירות של מבשלות טובות ויציבות, שאני יודע שיכולות להוציא תחת ידיהן את אותו מוצר, בקבוק אחר בקבוק, באופן מסודר וקבוע. מחירי כל הבירות הם 17-14 ש"ח לבקבוק של 330 מ"ל.

הבלונדיניות

מתאימות למנות ראשונות, ליום עצמאות חם במיוחד או לצד מנות עוף

איב, דאנסינג קאמל
המבשלה התל אביבית האהובה מייצרת בירה קלילה, נקייה וארומטית, בעלת צבע קש יפה. מתאימה מאוד ליום עצמאות חם – רק 4.9% אלכוהול וקלת גוף וטעמים. הקפידו למזוג בעדינות ולתת לקצף היפהפה שלה לעלות ולהרשים.

איב, דנסינג קאמל
איב, דנסינג קאמל

 

אלכסנדר בלונד
תפגשו אותה בשני סוגים: רגילה ואורגנית. זוהי בירה בסגנון בלגי (האחרות קרובות יותר לסגנון הגרמני), מה שאומר שהיא קלילה (5.3% אלכוהול) ומתקתקה. כשתביאו אותה למנגל תוכלו להזכיר כבדרך אגב שהיא זכתה במדליית זהב בתחרות European Beer Star בשנת 2014.

אלכסנדר בלונד
אלכסנדר בלונד

 

מלכה חיטה
מבשלת מלכה הצפונית קיימת כבר עשור. זוהי אחת מהבירות הקבועות והאהובות שלה – בירת חיטה בסגנון בווארי, קלה לשתייה (5% אלכוהול), עם גוף טוב ומרירות מאוזנת. מתאימה במיוחד למנות עם מרינדות מתקתקות.

מלכה בהירה
מלכה בהירה

 

החיטה המחוצפת, סדרת רונן
מבשלת שריגים המבשלה מעמק האלה מייצרת בירה בטעמים עדינים וריחות חיטה מתקתקים שמזכירים בננה ותפוז. הגוף מלא וטוב, והיא תלך מצוין עם פרגיות משופדות. אל תתנו לקלילות הטעמים הראשונית להטעות אתכם – 6.1% אלכוהול עלולים להפיל אתכם לרצפה אם לא תשכחו שהם שם.

החיטה המחוצפת, סדרת רונן
החיטה המחוצפת, סדרת רונן

המרירות

בירות IPA – אינדיה פייל אייל – סגנון בעל מרירות מודגשת ואחוז אלכוהול גבוה, מתאימות בעיקר למנות בשר שומניות

אלכסנדר גרין
זה לא פשוט לייצר בירת IPA מאוזנת, שהטעמים בה מודגשים אבל לא הורגים אותך. האלכסנדר עושה זאת בהצלחה מרובה. יש בה 6% אלכוהול עם טעמי אשכולית, גויאבה ופירות טרופיים אחרים. היא קצת מתקתקה בהתחלה, אבל הטוויסט המריר מתגלה במלוא הדרו ונשמר יפה.

מלכה הינדי
בירה בעלת צבע נחושת עם 6.2% אלכוהול. הטעמים המתקתקים הם רק פתיח למרירות המודגשת, שלא נשארת הרבה זמן בפה. יש לה ארומות טובות, נעימות וירקרקות.

מלכה הינדי
מלכה הינדי

 

אולד פאפא, דאנסינג קאמל
כמו תמיד, שום דבר אינו שגרתי אצל דייוויד כהן, המייסד והבעלים של המבשלה הזו: לבירה הזו 7.2% אלכוהול – החזקה בקטגוריה – וכהן מכניס לה סילאן שיוצר עניין רב באף ובפה: טעמי אשכוליות מהכשות, וגם טעמים של דבש וצימוקים. מתאימה בייחוד לבשר אדום מקורמל, לבצלים על האש או לכבש.

אולד פאפא, דנסינג קאמל
אולד פאפא, דנסינג קאמל

המשחימות והמתכהות

מתאימות לבשרים אדומים על האש ולקינוחי שוקולד

פורטר אלון, נגב
אחת מהבירות הקלאסיות של מבשלות הבוטיק. יוחאי קודלר, המייסד של המבשלה, שילב בה שבבי עץ אלון שיצרו בירה כהה עם 5% אלכוהול, מרירה על גבול הקפה, עם טעמים יבשים וקלויים. עם זאת, היא שומרת על מתיקות לתת יפה.

פורטר אלון, נגב
פורטר אלון, נגב

 

אוטמיל סטאוט, שפירא
סטאוט עם שיבולת שועל המכניסה לבירה טעמים חלקים ומעט שמנוניים. הבירה בעלת 5% אלכוהול, בועטת ומרירה, אבל מעודנת יותר מחברותיה לסגנון.

אוטמיל סטאוט, שפירא
אוטמיל סטאוט, שפירא

הכהילות והעוצמתיות

אלה עם הכי הרבה אלכוהול

דאבל בוק, בזלת
המבשלה הצפונית שבקצרין מציעה בירת לאגר כהה וחזקה, עם 8% אלכוהול. זו בירה מלאה מאוד, די כבדה ובעלת מתיקות אלכוהול מודגשת, שמאזנת אותה מרירות מתונה. הרבה שוקולד ולא מעט קפה. לקינוח, לבשרים כבדים של ממש ולחלוק בקבוק בזוג.

דאבל בוק, בזלת
דאבל בוק, בזלת

 

ג'מס 8.8%
אחת מבירות הבוטיק הסדרתיות החזקות בארץ, אם לא החזקה שבהן. הגוון שלה לא מסגיר את העוצמה שלה, וגם לא הטעמים או המרירות הראשונית. היא מתקתקה ומטעה. שתו אותה מקוררת היטב, לצד גבינה קשה או בשרים קלים דווקא. אפשר בהחלט עם כנפיים, אבל לא עם דברים חריפים.

ג'מס 8.8%
ג'מס 8.8%

למתרחקים מגלוטן

המשקאות המותססים של מבשלת מידן מתאימים לנמנעים מגלוטן ולחולי צליאק. הם לא מכילים לתת שעורה ולכן לא ייקראו בירה, אבל אפשר לכנות אותם אייל לצורך העניין. האייל שלהם עשוי מסילאן והוא משקה נעים, די כבד, מתקתק ובעל ריכוז אלכוהול של 5.2%. הוא קצת מתוק לטעמי, אבל אפשר לשתות כמו קורונה, עם טוויסט לימון.
22 ש"ח לבקבוק

אייל תמרים, מבשלת מידן
אייל תמרים, מבשלת מידן

 

צילומים יח"צ