חדשות האוכל: כל מה שמרגש בתחום הקולינרי לחודש ספטמבר

שגב משה משחק עם האוכל | צילום: אנטולי מיכאלו
שגב משה משחק עם האוכל | צילום: אנטולי מיכאלו

ספר בישול שמוסיף פאן לאוכל בריאות, לאונג' מרוקאי שעושה אווירה בנווה צדק, סיר שמדבר עברית וסיור קולינרי ביוון. המסעדות הלוהטות שנפתחו הקיץ והחידושים האחרונים בתחום האוכל

88 שיתופים | 132 צפיות

 

 

בלי פשרות

זהר לוסטיגר־בשן מכינה אוכל בריא יפה ומושך, שעושה חשק להכניס לתפריט את כל הטוב הזה.
תודות לפלטפורמות מימון ההמונים היצע ספרי הבישול מתעצם ומתרחב גם אל שפים שאינם ידוענים. זהר לוסטיגר־בשן היא אשת תקשורת וגם מנחת סדנאות בישול בריא ומטפלת ברפואה סינית. ספר הבישול השני שלה "לאכול טוב" יוצא עתה לאור בהוצאה עצמית. חומרי הגלם העיקריים הם ירקות, קטניות ודגנים, ובשבעה פרקים המלווים בצילומים מגרים האוכל הבריא מסתמן כאופציה נכונה ומגוונת ולא כפשרה.
148 ש"ח, בחנויות הספרים ובאתר המחברת 

זוהר לוסטיג-בשן מלמדת אותנו לאכול טוב | צילום: דניאל לילה
זוהר לוסטיג-בשן מלמדת אותנו לאכול טוב | צילום: דניאל לילה


מרוקו למתקדמים

לאונג' מרוקאי בנווה צדק מגיש את המאכלים האהובים מבית אימא בחלל מעוצב ובאווירה מעודכנת.
ויויאן זגורי – מאחורייך. ללאונג' המרוקאי החדש בנווה צדק קוראים Ewa Safi, "די, מספיק!" במרוקאית מסורתית, או פשוט "תתקדם" בסלנג עכשווי. המקום מתחבר לתל אביב המעוצבת והמעודכנת, והתפריט, לעומת זאת, הכי בטעם של פעם. הבעלים, האחים מיקו ושמעון ברק, רצו לשחזר את טעמי הילדות, וכדי להגיע לתוצאה מושלמת הם העמידו את אימא סוליקה להכשיר את הטבחים. המסעדה נמצאת במבנה לשימור ששיפוצו נמשך ארבע שנים, והניב חלל ייחודי עם חצר שבמרכזה בוסתן עצי פרי וגינת תבלינים המזמינה להירגע מהעושר הצבעוני שבחלל הפנימי, להתרווח על כיסאות נמוכים ולתפוס קצת בריזה של סוף הקיץ.
השחר 8 תל אביב, 054-2533348

תתקדמו לפה מהר | מסעדת Ewa Safi | צילום: סולל פקיאל
תתקדמו לפה מהר | מסעדת Ewa Safi | צילום: סולל פקיאל

 

אייר בי אנד בי של המסעדות

אפליקציה חדשה מאפשרת לכם לבחור את המנה שתזמינו במסעדה על סמך חוות דעת של אחרים.
כשפודיז מושכלים מתכננים ללכת למסעדה הם עורכים מחקר מקדים מה כדאי להזמין. אפליקציית ya.me עושה את העבודה ומדרגת מנות במסעדות לפי חוות הדעת של סועדים. טל שמידט, ישראלי תושב לונדון, פיתח את האפליקציה כתוצאה מצורך אישי. "כחובב אוכל ומסעדות תסכל אותי להזמין מנות מבלי לראות או לדעת עליהן יותר, וזאת בניגוד לתחומים אחרים כמו בתי מלון, שבהם לא נעלה על הדעת לבצע הזמנה ללא מידע מוקדם". האפליקציה, שנכון להיום כוללת 50 מסעדות בתל אביב ומאות משתמשים פעילים, מיועדת להקיף מסעדות נוספות ולהתרחב ללונדון, מתוך שאיפה להחליף בסוף את תפריט הנייר ולהביא את עולם הדיגיטל למסעדות.

הזמנה על בסיס המלצה | אפליקציית ya.me
הזמנה על בסיס המלצה | אפליקציית ya.me

ממרחים מהמאסטר

המותג מאסטר שף משיק סדרת ממרחים מארצות המקור

החרדל החדש מיוצר בחבל דיז'ון שבצרפת על פי המתכון המסורתי, ולכן עומד בתקן הצרפתי ויכול להיקרא חרדל דיז'ון אמיתי. הוא חריף במידה, מתבל מנות ומשמש כבסיס לרטבים שונים. מקורו של המיונז בצרפת, אך הולנד ידועה כמדינה המאמצת של הממרח, בעקבות המנה המפורסמת של הצ'יפס ההולנדי, המגיע בליווי מיונז איכותי. המיונז החדש מכיל 70 אחוז שומן – אחוז גבוה המעיד על איכותו הגבוהה ומרקמו העשיר.
11.90 ש"ח לחרדל, 9.90 ש"ח למיונז, ברשתות השיווק

ממרחי שף בסגנון אירופאי
ממרחי שף בסגנון אירופאי

 

קטע היסטורי

בר היין של מלון המלך דוד מושיב אתכם לדרינק ליד השולחן שעליו נחתמו הסכמי שלום

מלון המלך דוד בירושלים הוא תענוג השמור בדרך כלל לשועי עולם, מאובמה ופוטין ועד מרתה סטיוארט ובר רפאלי, אבל בר היין החדש של המקום הוא היוצא מן הכלל שפונה לכו-לם. הבר מציע רשימה ארוכה ומגוונת של קוקטיילים, משקאות אלכוהוליים ויינות ממיטב היקבים בישראל במסלולי טעימה נגישים. בתפריט האוכל שבנה שף המלון דוד ביטון מופיעות ברוסקטות, מנות דגים נאים, פלטות גבינות, סלטים ועוד מנות חלביות קלילות שמשתלבות טוב עם יין ומתומחרות בהיגיון (כ־30 ש"ח למנה). למרות הסביבה המכובדת, האווירה בבר קז'ואלית ומזמינה להשתרע על הספות הנוחות ולהרהר באנשים שהיו כאן לפניכם (רמז: על השולחן שבחדר הקריאה המיתולוגי הסמוך נחתם הסכם השלום בין ישראל לירדן).
דוד המלך 23 ירשלים, 02-62088888

דרינק ודגים נאים במלון המלך דוד | צילום: אפיק גבאי
דרינק ודגים נאים במלון המלך דוד | צילום: אפיק גבאי

 

חוזרת למסלול

מסעדת שגב ארט נפתחה מחדש ועדכנה את התפריט והחלל כך שיתחברו לתחום האופנה

חודש וחצי לאחר השרפה ששיתקה את פעילותה נפתחת מסעדת #SegevArt מחדש. השף שגב משה עושה מהלימונים לימונדה, מכניס למטבח מכשור גסטרונומי מתקדם (למשל תנור ג'וספר, הבייבי הנוכחי של השפים) ובונה תפריט שמחובר לעולם האופנה. המנות, שהיו תמיד ויזואליות מאוד, הולכות עוד צעד קדימה ומוגשות על בסיסים עם אימג'ים תלת ממדיים מתחום האופנה. האוכל מונח באופן יצירתי ובפרופורציות מדויקות שמטשטשות את קו הגבול בין מה שאכיל ומה שלא, סוג של אשליה אופטית שעובדת על כל החושים. החיבור לאופנה, שאצל שגב בא מהבית (אשתו היא הסטייליסטית סנדרה רינגלר), לא מסתיים בצלחת: על הקיר המרכזי מוקרן מיצג וידיאו אמנותי שנוצר בשיתוף פעולה עם צלם האופנה עידו איז'ק, שבו תמונות קטלוג של הדוגמניות שירלי בוגנים ויעל רייך כאילו מתעוררות לחיים באמצעות חיבור לחומרי גלם מהמטבח. בביצה כבר ניצת הוויכוח עד כמה רחוק אפשר לקחת את הצילחות על חשבון הטעם, אבל שגב, שף עטור קבלות והצלחות, ממשיך לחייך וללכת עם האמת שלו לאורך כל הדרך.
שנקר 16 הרצליה, 077־4142025

שגב משה משחק עם האוכל | צילום: אנטולי מיכאלו
שגב משה משחק עם האוכל | צילום: אנטולי מיכאלו

 

הסירו דאגה

סיר מדבר שמודיע מה מצב התבשיל שלכם הוא הגימיק הבא

לרשימת הגדג'טים הבריאותיים ההולכת ומתארכת נוסף סיר שמדבר עברית, לא פחות. הסיר החשמלי Multi Varka של חברת OIG מקצר משמעותית הכנת תבשילים בבישול ארוך. הוא מצויד בטכנולוגיה שמונעת טפטוף אדים חזרה לתבשיל וכאמור דובר עברית רהוטה: הוא מזהיר מפני התחממות יתר ומסביר בפירוט על תוכניות מובנות ועל מעבר בין סוגי בישול שונים.
2,990 ש"ח, בחנויות חשמל פרטיות ובחנויות בישול מתמחות

Multi Varka: הסיר שמדבר עברית
Multi Varka: הסיר שמדבר עברית

 

רולים בבית

אוהבים את הסושי המוקפד של TYO? עכשיו תוכלו ליהנות מהחוויה גם בבית

כשבר רפאלי יצאה לדייט הראשון עם עדי עזרא לאחר הלידה היא בחרה ב־TYO, היפנית של הסלבס. הטוקבקיסטים לא אהבו את הניתוק מליב, אבל מעכשיו ברבור כבר לא צריכה להיפרד מהבייבי. שירות משלוחים חדש מביא את המטבח המוקפד והמהודק של השף יאמה סאן עד הבית. בזכות הקופסאות הממותגות והסל המעוצב (עם כיס מיוחד למקלות) מצליחות המנות, שחלקן יוצרו במיוחד לתפריט המשלוחים, לשרוד היטב את הנסיעה באופנוע, אפילו כשמדובר בקינוחים המעודנים של השפית־קונדיטורית מיכל בוטון. שירות המשלוחים מכסה גם את התפריט העסקי (ראשון־חמישי 12:00־16:00, מנת פתיחה ומנה ראשונה במחיר העיקרית) ופועל בתל אביב, רמת גן וגבעתיים.
03-9300333

סושי איכותי עד הבית | צילום: אפיק גבאי
סושי איכותי עד הבית | צילום: אפיק גבאי


מסע עולמי

הביסטרו סנטה רוזה מביא לנאות אפקה מטבח אמריקאי שונה ומעניין

אחרי שאימצנו בחום את ההמבורגר, הצ'יפס והכולסטרול של המטבח האמריקאי, הגיע הזמן להכיר את הגרסה השפויה יותר. סנטה רוזה, ביסטרו בנאות אפקה, מציג את עצמו ככזה שנשען על המטבח הקליפורני, המאופיין בטריות, בעונתיות ובחומרי גלם מהחקלאות המקומית. מכיוון שקליפורניה היא מדינת מהגרים המטבח שואב השראה ממטבחי איטליה, סין ומקסיקו, והתוצאה צבעונית, רעננה ומתאימה בול לטמפרמנט הישראלי. הבעלים חן שמגר למדה ב־French Culinary Institute ועבדה כשפית פרטית בניו יורק. היא גייסה את השף אלון גטה, שהרכיב עמה תפריט ברוח קוסמופוליטית. נסו את המיני שרימפ בורגרס בלחמניות רכות או את הקראב קייקס ברוטב טרטר עוקצני. תפריט היין מתמקד בתוצרת עמקי נאפה וסונומה וביינות ישראליים. מפות מגוהצות וכרזות צבעוניות יוצרות אווירה נעימה, וכשהלחות התל אביבית מאפשרת כדאי להעביר את הארוחה לגינה הצמודה.
קהילת
סלוניקי 11 נאות אפקה תל אביב, 03-9401011

סלט חם של פירות ים ושעועית לבנה: פיוז'ן קולינרי במיטבו | צילום: שרית גופן
סלט חם של פירות ים ושעועית לבנה: פיוז'ן קולינרי במיטבו | צילום: שרית גופן

 

כלים שלובים

חנות אינטרנטית חדשה תעזור לכם להתכונן היטב לעונת החגים

פרפקט קיטצ'ן מציעה מגוון רחב של כלי מטבח, הגשה ואירוח, של מיטב היצרנים בעולם. הכלים מתהדרים בטכנולוגיה חדישה, בחוזק ובעמידות, בייעול תהליכי הבישול ובחיסכון בזמן ובעלויות. נצלו את מחירי ההשקה של האתר ושדרגו את ארון הכלים שלכם לכבוד הארוחות הגדולות הקרבות ובאות.

תתכוננו: החגים מגיעים
תתכוננו: החגים מגיעים

 

ההיסטוריה חוזרת

קורס בישול מהמקורות יחבר אתכם למסורות הקדומות ויגלה לכם מה היה פה הרבה לפנינו

חגי תשרי הם תקופה של נוסטלגיה יהודית, במיוחד במטבח. המסורות והמנהגים אמנם קצת נשחקו אך הקשר למקורות עדיין שם. קורס חדש בפארק נאות קדומים עומד על ההקשר התרבותי־היסטורי של המטבח היהודי הקדום, שנובע מעונתיות ומדתות שהיו נהוגות באזור. ד"ר טובה דיקשטיין, מרצה ומנחת סדנאות בתחום הקולינריה הארץ ישראלית בתקופות המקרא, בית שני, המשנה והתלמוד, עוסקת בזיהוי חומרי גלם הנזכרים במקורות, בסמלים ובאמונות שנקשרו בהם, ובערכים תזונתיים ורפואיים על פי אמונתם של הרופאים הקדומים ולאור המחקר המודרני. במהלך המפגשים היא אוספת חומרי גלם ועשבי תיבול משטח הפארק ומלמדת להכין מתכונים מהמקורות בשיטות בישול עתיקות, כך שהמסורות הקדומות מקבלות לפתע חיים. הקורס, שמונה עשרה מפגשים, מתקיים בכל יום שישי הראשון בחודש. אפשר להירשם גם למפגשים בודדים.
פרטים באתר 

חזרה למקורות המטבח היהודי הקדום | צילום: רעות שי
חזרה למקורות המטבח היהודי הקדום | צילום: רעות שי

 

ליטל איטלי

המעדנייה סטמפה מביאה את הפינוקים של ארץ המגף למרכז תל אביב

השף יובל ליטמנוביץ (כתית, בינדלה, בראסרי), המסעדן אלעד חן (כתית, הרברט סמואל, בלו סקיי ובינדלה) ואיש האלכוהול דניאל חן, כולם איטליופילים שחיפשו מקום שיעשה כבוד לחומרי הגלם המשובחים, פתחו בבית העיתונאים את סטמפה, מעדנייה איטלקית שהיא גן עדן לגרגרנים. על המדפים תמצאו פסטות איכותיות, גבינות טריות, ממרחים, שמני זית ובלסמי, יינות, משקאות אלכוהוליים ועוד פינוקי קולינריה מארץ המגף. אם כבר הגעתם קחו לעצמכם כמה דקות של שקט במרפסת המוגבהת ובחרו משהו מהתפריט: פיאדינה, כריך איטלקי ממעין לאפה דקיקה מקופלת עם מילוי מתוק או מלוח, או פלטה של גבינות, נקניקי בוטיק וירקות.
קפלן 13 תל אביב, 03-57998850

פינוקים איטלקיים במרכז תל-אביב | צילום: ירין טרנוס
פינוקים איטלקיים במרכז תל-אביב | צילום: ירין טרנוס

 

לקום מחר בבוקר

ולהתחיל להכין ארוחות בוקר בריאות ומגוונות, כמו אלו שבבלוג אלפא פודי

לסמירה קזאן מלונדון הייתה בעיה מוכרת: היא פשוט שכחה לאכול ארוחת בוקר. כפוסט־דוקטורנטית בנוירולוגיה באוניברסיטת אוקספורד היא הבינה שמדובר בהרגל גרוע שצריך לשנות. "התחלתי לחפש רעיונות לארוחת בוקר בריאה. התנסיתי בדברים שאף פעם לא הכרתי קודם כמו זרעי צ'יה ושיבולת שועל והתאהבתי. רציתי לעודד את חבריי לאכול בריא ומשם הכל התחיל". לבלוג ולאינסטגרם שלה קוראים Alpha foodie "כי לכל אחד מגיע לאכול כמו מלך". המתכונים הצבעוניים קלים לביצוע והצילומים מפתים ועושים חשק להתחיל להשקיע, אפילו בבוקר.  

מי ידע שאוכל בריא יכול להיות כיפי כ"כ? | מתוך הבלוג alpha foodie
מי ידע שאוכל בריא יכול להיות כיפי כ"כ? | מתוך הבלוג alpha foodie
עושה חשק להתחיל להשקיע | מתוך הבלוג alpha foodie
עושה חשק להתחיל להשקיע | מתוך הבלוג alpha foodie


טעימה מיוון

טיול קולינרי בצפון יוון יכיר לכם את תרבות האוכל המקומית

יוון הופכת ליעד הקולינרי החם אחרי הנפילה של תורכיה. אם אתם רוצים להכיר את תרבות האוכל שלה לעומק תוכלו לצאת לסוף שבוע קולינרי בסלוניקי וצפון יוון עם המדריך גיל יעקבי. הטיול כולל טעימות קטנות מכל הטוב של יוון: טברנות, שווקים, טעימות אוזו ויין והרבה אוכל מקומי. המשתתפים יעברו קורס בישול פרטי על ידי שפית מקומית, סדנה להכנת ריבה וסדנה לזיקוק שמן.
22.9־26.9, 1,580 יורו לאדם כולל טיסות, לפרטים והרשמה 2333017־054 (גיל יעקבי)

טעימה מהטברנה היוונית | צילום: shutterstock
טעימה מהטברנה היוונית | צילום: shutterstock

 

כמה סוכר

השוקו של יטבתה מאפשר לילדים להתאים את רמת המתיקות לטעמם האישי

יטבתה השיקה את השוקו שלי, שוקו ללא תוספת סוכר או תחליפי סוכר, המיועד להמתקה אישית. פשוט טועמים ומחליטים אם להוסיף סוכר ובאיזו כמות.
11 ש"ח (מחיר ממוצע), ברשתות השיווק

אני מחליט על השוקו שלי
אני מחליט על השוקו שלי