חדשות הקולינריה לחודש פברואר

בזמן ששבוע הקולינריה הצרפתית יוצא לדרך אצלנו פורץ פסטיבל דרום אדום, מסעדה בכפר יאסיף כבשה אותנו ועוד אירועים וטעמים שאסור לכם לפספס החודש בחדשות הקולינריה

88 שיתופים | 132 צפיות

 

נבחרת שפים מכובדת תנחת החודש בישראל כדי לבשל לצד שפים ישראלים בשבוע הקולינריה הצרפתית

שבוע הקולינריה הצרפתית חוזר בפעם הרביעית תחת הסלוגן So French so food, והפעם בדגש על טולוז, שמעניקה את חסותה לאירוע. 28 שפים צרפתים עטורי כוכבי מישלן, ובראשם השף גיום גומז, שף ארמון האליזה וראש עמותת הטבחים של הרפובליקה הצרפתית, יבשלו עם השפים המקומיים במטבחי המסעדות: הוטל מונטיפיורי, נורמן, שילה, דלאל, אוליב ליף, דה דה ודה, קפה מייסון, בלו סקיי ופופינה. השף ניקולא ולרון מרשת פושון בצרפת יצטרף לעמיתו בפושון שבמתחם שרונה. השפים יתארחו גם ממסעדות מחוץ לתל אביב: בירושלים (פרה על הגג, מונא), בחיפה (הנמל 24), בעכו (אורי בורי), בבאר שבע (כרמים) ובמלונות לאונרדו ורימונים בטבריה. בפעם הראשונה יגיע גם ברמן צרפתי לארץ במסגרת האירועים. מדובר בברמן ניקו דה סוטו, מהמובילים בעולם, שיתארח בברים בתל אביב ובירושלים. מבחינת השפים הצרפתים מדובר בשליחות לאומית. הם מגיעים לישראל בהתנדבות וישתתפו גם בפעילות חברתית.

פטריק מזונאב, שגריר צרפת בישראל: "הקולינריה הצרפתית היא סמל ליצירתיות ולשיתוף. השפים המוכשרים שמגיעים לכאן יבחנו את עצמם מחדש לצד השפים הישראלים הטובים ביותר, ואיתם ירכיבו תפריטים בארבע ידיים במשך כל ימי השבוע. הם גם יחלקו את האמנות שלהם במאסטר קלאס שאורגנו בכל רחבי הארץ עבור אנשי מקצוע, בתי ספר וכל אוהבי המטבח. הם באים לכאן כדי לחלוק את כישרונם ולענג את הישראלים, ותחילה, בעזרת העמותות הישראליות, את אלו שיש בחלקם מעט".

מוצרי גורמה צרפתיים ימלאו בקרוב את מדפי רשת שופרסל, כך שתוכלו לטעום מהאווירה הצרפתית גם בבית

לכבוד שבוע הקולינריה הצרפתית יגיעו לארץ 70 מוצרים צרפתיים חדשים שיימכרו בשופרסל במסגרת מבצעי "חגיגה צרפתית" הרשתית. מותגים ומוצרים מובילים בצרפת יימכרו לראשונה ברשת, לצד מגוון מבצעים על המוצרים הצרפתיים הנמצאים כבר על המדפים. בין המוצרים תוכלו למצוא את טרטר השום ועשבי תיבול של Savencia Fromage & Dairy, את מנות הדגים של פיורד קינג, את הפסטה האלזסית גראנד מר, את הקונפיטורה Bonne Maman, הנשענת על מורשת צרפתית ותיקה ועל מומחיות המטבח הביתי הצרפתי, ואת השוקולד המעולה של וולטר בובטי, שוקולטייה המשלב במוצריו טעמים ייחודיים כמו ורדים וסיגליות.

מבחר מוצרי גורמה צרפתיים מגיעים לשופרסל | צילום: יח"צ
מבחר מוצרי גורמה צרפתיים מגיעים לשופרסל | צילום: יח"צ
מבחר מוצרי גורמה צרפתיים מגיעים לשופרסל | צילום: יח"צ
מבחר מוצרי גורמה צרפתיים מגיעים לשופרסל | צילום: יח"צ

תבשילי החורף מקבלים בוסט של טעם ויופי עם סירי קרמיקה בעבודה יד

הסירים של הקדרית קרן טיבי עשו לנו חשק לתבשיל קדרה מהביל. הסירים עמידים בטמפרטורה גבוהה ומתאימים למיקרוגל ולמדיח.
260-360 ש"ח

הסירים של הקדרית קרן טיבי | צילום: אייל כהן
הסירים של הקדרית קרן טיבי | צילום: אייל כהן
הסירים של הקדרית קרן טיבי | צילום: אייל כהן
הסירים של הקדרית קרן טיבי | צילום: אייל כהן

השוק המדובר של היזמים מיכל אנסקי ורועי חמד ברמת החייל יצא לדרך

אחרי הטיזינג המתמשך שוק צפון המדובר ברמת החייל יוצא לדרך. המתחם החדש משתרע על פני 1,600 מ"ר ובעליו, מיכל אנסקי ובן זוגה לשעבר האדריכל רועי חמד, גייסו תותחים כבדים שיובילו את התרבות הקולינרית בצפון תל אביב, כמו השפים יובל בן נריה (טאיזו) ודיוויד פרנקל (פרונטו) שפותחים לראשונה שלוחות מחוץ למסעדות שלהם, עיתונאית האוכל רותי רוסו שמגישה מיצים ייחודיים בסחיטה קרה, השף אבנר לסקין שמכין מנות טריות ופשוטות באווירת שוק, איקה מלכת השוקולד ועוד. לצד מקומות האוכל יפעלו במקום גם חנויות לחומרי גלם איכותיים וטריים, בהם בשר, ירקות ופירות, תבלינים ואפילו פרחים. 30 עסקי אוכל ו-500 מקומות ישיבה באווירה צבעונית ושמחה ממתינים לעובדי המשרדים, לתושבי הסביבה, לבליינים וכמובן לפודיז למיניהם.
פינת הרחובות ראול ולנברג והנחושת
פתוח כל יום עד 21:00 (החנויות) או 23:00 (המסעדות)

שוק צפון של מיכל אנסקי ורועי חמד ברמת החייל יוצא לדרך | צילום: מתן כץ
שוק צפון של מיכל אנסקי ורועי חמד ברמת החייל יוצא לדרך | צילום: מתן כץ

ספר מעוצב עם תמונות ומתכונים של מנות ממסעדת כתית יחולק לזוגות הסועדים במסעדה

אם חיפשתם סיבה לאכול בכתית היוקרתית, הנה עוד אחת: השף מאיר אדוני השיק אלבום תמונות שהוא סיכום ביניים של 13 שנות יצירה במסעדה. להתלבטות אילו צילומים ייכנסו מתוך האלפים הקיימים היו שותפים צלם האוכל דן פרץ, שמלווה את כתית מיום היווסדה, והמעצב רני אריאלי. את האלבום אי אפשר לקנות אלא רק לקבל במתנה כשמגיעים לכתית לארוחה זוגית (עד גמר המלאי), או כמאמר אדוני המשורר: "כתית שלי, האלבום הזה הוא לכבודך ולכן החלטתי שהמקום היחידי שבו הוא יינתן ולא יימכר יהיה אצלך. בכתית".
נחלת בנימין 57 תל אביב, 03-5107001

ספר מעוצב עם תמונות ומתכונים של מסעדת כתית | צילום: דן פרץ
ספר מעוצב עם תמונות ומתכונים של מסעדת כתית | צילום: דן פרץ

לכל יום בשבוע התאימו במסעדת משק ברזילי מרק משלו

לכל יום מגיע מרק משלו, כך לפחות מאמינים במסעדת משק ברזילי הטבעונית. התוצאה: תפריט מתחלף של מרקים עשירים מירקות עונתיים והמון תבלינים מחממים. ביום ראשון יש מרק תאילנדי עם עדשים כתומות, ביום שני מרק אפונה בניחוחות אפגניים, ביום שלישי מרק שעועית שחורה וקרם ירקות (מומלץ!), וכך הלאה. המרקים נכללים בתפריט העסקי שמוגש בימים ראשון-חמישי בשעות 12:00־17:00.
אחד העם 6 תל אביב, 03-5166329

מסעדת משק ברזילי הולכת עד הסוף | צילום: מירי דוידוביץ
מסעדת משק ברזילי הולכת עד הסוף | צילום: מירי דוידוביץ

מגיעים לפסטיבל הכלניות הדרומי? שלבו בטיול שופינג מנשות המקצוע המקומיות

מתברר שאפשר לשלב טבע ושופינג. במסגרת פסטיבל "דרום אדום" שחל החודש מתקבצת שוב נבחרת Red Friday – שמונה נשים מתחומי העיצוב, החקלאות והמזון שפועלות ביישובי הנגב הצפון-מערבי. בימי שישי של הפסטיבל (5, 12 ו-19 בפברואר) הן פותחות את הדלתות לחגיגת קניות לצד הכלניות: מאפים של דובשנית בוטיק לאפייה, גבינות ממחלבת צאלה, כלי קרמיקה לבנים ומעוצבים של יערה ניר כחלון ועוד, והכל במרחק שעה מהמרכז.

פסטיבל דרום אדום | צילום: תומר בורמד
פסטיבל דרום אדום | צילום: תומר בורמד

האינסטוש של בנדיקטה אונהריים הנורווגית הוא חובת מעקב לאוהבי העיצוב הסקנדינבי

אנחנו הרוסים על עיצוב סקנדינבי. משהו בפשטות, במינימליזם ובפלטת הגוונים הנזירית מנקה לנו את הנפש. זו כנראה הסיבה שהאינסטוש של בנדיקטה אונהריים מאוסלו, kardemomme1, נכנס מיד לרשימת המועדפים שלנו. בשעות היום אונרהיים היא אשת פיננסים ובשאר הזמן בשלנית וצלמת חובבת, שמעלה תמונות בהירות של מאפים ועוגיות שבטח הולכים מצוין עם אח מבוערת, שנאפס ופתיתי שלג ברקע. לנו יש מפזר חום מקרטע ותה משקיות אבל הצילומים עושים לנו חם בנשמה.

מתוך האינסטגרם של Benedicte Onarheim
מתוך האינסטגרם של Benedicte Onarheim

בית מלאכה ארטיזנלי לבשר יביא לכם נתחים מעושנים ונקניקיות בוטיק עד פתח הדלת

טרנד הבשרים המעושנים מגיע סוף סוף הביתה באדיבות Hook – בית מלאכה ארטיזנלי חדש לבשרים. עד לא מזמן אפשר היה למצוא את המוצרים רק בפונדק דה לוקס ובטראק דה לוקס, המסעדות של בעלי הבית, ובכמה מסעדות שף ומעדניות. השרקוטרי ובית העישון החדש הופך את מוצרי העישון האיטי בסגנון האמריקאי לנגישים. בשיחת טלפון אחת אפשר מעתה לקבל עד פתח הדלת (בתל אביב והערים הסמוכות) נקניקיות בוטיק (נסו את נקניקיית הגאודה, תימין וכתף חזיר בעישון חם), אסאדו על העצם שבילה 10 שעות במעשנת, פאטה כבד עוף ועוד רשימה ארוכה של מוצרים המיוצרים במקום. לא לטבעונים אבל בהחלט כן לכל אוהבי הז'אנר.
הנציב 5 תל אביב, 03-6341199

בית מלאכה ארטיזנלי לבשר | צילום: אנטולי מיכאלו
בית מלאכה ארטיזנלי לבשר | צילום: אנטולי מיכאלו

יצירות אמנות שנבחרו על ידי בירה מכבי יוצגו בתערוכה נודדות ועל תחתיות בירה בברים במועדונים

הכי טבעי שבירה מכבי, אייקון ישראלי לאומי, תבחר לתמוך באמנות ישראלית. בפעילות פייסבוקית נמרצת נבחרו 50 עבודות של אמנים ומאיירים המוצגות בתערוכת "מכבי ART", שהושקה בתל אביב ותנדוד ברחבי הארץ ותוצג במתחם RedLine בבאר שבע (7-11.2.16), בבר היוונייה בראשון לציון (22-27.2.16) ובבר הקסטה בירושלים (9-13.3.16). 15 עבודות יודפסו על תחתיות בירה שיחולקו בברים ובמועדונים וצפויות להיות פריט אמנותי חינמי קטן ומקורי, כמו שאנחנו אוהבים.

אמנות על תחתיות הבירה | צילום: אסף בן ארוש
אמנות על תחתיות הבירה | צילום: אסף בן ארוש

מסעדת לזרוס בכפר יאסיף פורצת את גבולות המטבח הערבי ומחברת אותו לאיטליה

כבר מזמן נאמר שרק אוכל יכול להביא את השלום, ועד שהוא יגיע אנחנו ממשיכים לטעום. בכפר יאסיף שבגליל המערבי, מעוז של מסעדות מזרחיות, נפתח לאחרונה לזרוס – ביסטרו מקומי בניחוח אירופי. שאדי בשארה, לשעבר השף של מסעדת אלבאבור, החליט לפרוץ את מסגרת המטבח הערבי האותנטי ולחבר אותו עם המטבח האיטלקי. איך זה עובד? למשל בסוכריות פסטה במילוי לבנה ביתית ברוטב חמאת מרווה וזעתר, בשרימפס בעטיפת שערות קדאיף על טחינה משומשום מלא ובסלט מוצרלה ועלי גרגיר הנחלים. המסעדה נמצאת במבנה מפואר מהתקופה העותמנית שמשלים חוויה בטעם של חו"ל.
מול מרפאת כללית בכפר יאסיף
04-8268807, 050-7770583

האם השף של מלון וולדורף אסטוריה בירושלים ייכנס להיסטוריה הקולינרית של הרשת?

רשת מלונות היוקרה וולדורף אסטוריה חתומה על מנות מוכרות ואיקוניות כמו אגז בנדיקט וכמובן סלט וולדורף. כדי להנציח את מעמדה נוסדה תחרות למציאת המנה הבאה שתישא את התואר Taste of Waldorf Astoria. מתוך מאות הצעות נבחרו רק חמישה שפים ממלונות הרשת להגיע לאירוע שיתקיים החודש בניו יורק. אחד מהם הוא איציק מזרחי ברק, שף וולדורף אסטוריה בירושלים, שיצר את מנת "שבעת המינים" – פילה דניס בקראסט חציל מעושן, בורגול, עשבי תיבול, רימונים וקרם טחינה. נחזיק לו אצבעות שיעשה היסטוריה.

איציק מזרחי ברק משמאל | צילום: שרקה בביקה
איציק מזרחי ברק משמאל | צילום: שרקה בביקה

שדרגו את השינה שלכם עם קנקן מים מעוצב ליד המיטה

מותג הזכוכית היוקרתי Nude משדרג את חוויית כוס המים שליד המיטה. הרבה יותר אלגנטי להושיט יד לקנקן יפהפה מזכוכית בעבודת יד עם פקק שהוא כוס מעוטרת בתווים של פרצוף ישן בשלווה.
469-399 ש"ח
זמין בחנויות כלי הבית ובאתר היבואן

קנקן מים מעוצב של מותג הזכוכית Nude | צילום: יח"צ
קנקן מים מעוצב של מותג הזכוכית Nude | צילום: יח"צ

ארומה ישראל משיקה משקה חורפי חדש ללא חומרים משמרים או תוספים מלאכותיים

משקה עשיר המורכב משורשים סחוטים של ג'ינג'ר טרי וכורכום, בתוספת לימון, דבש וקינמון. שילוב טעם הג'ינג'ר המעודן וטעמו של הכורכום, יוצרים משקה עשיר בטעם נהדר. ניתן לשתות קר או חם- נפלא כמשקה מחמם לימי החורף הקרים, או כמשקה קר ומרענן.
מחירים: TA 16 ₪ | בישיבה 18 ₪ארומה ישראל משיקה משקה חורפי חדש וטעים | צילום: יח"צ

ארומה ישראל משיקה משקה חורפי חדש וטעים | צילום: יח"צ