תפיסה מהפכנית: רות סירקיס על מדור האוכל הראשון ב"את"

הספר המיתולוגי "מהמטבח באהבה" של רות סירקיס נולד מתוך מדור האוכל שייסדה ב"את" | צילום: ארכיון
הספר המיתולוגי "מהמטבח באהבה" של רות סירקיס נולד מתוך מדור האוכל שייסדה ב"את" | צילום: ארכיון

עוד הרבה לפני האינסטגרם צילמה רות סירקיס צילומי אוכל מרהיבים. כך נולד מדור האוכל ב"את" שכונן את התרבות הקולינרית הישראלית והוליד את הספר "מהמטבח באהבה"

88 שיתופים | 132 צפיות

אושיית תרבות קולינרית איקונית שחייה שזורים בחיי המגזין היא רות סירקיס, שייסדה את מדור האוכל של המגזין מיומו הראשון עד שנות ה־80. לימים התגבש המדור לספר “מהמטבח באהבה", שהיווה אבן דרך משמעותית בקולינריה הישראלית והשנה מלאו לו 40 שנה.

“חייתי שלוש שנים בבוסטון ונחשפתי שם לשפע אדיר של מסעדות, אווירה קולינרית עשירה וגם לג'וליה צ'יילד שהייתה מופיעה בטלוויזיה", משחזרת סירקיס. “בסופרמרקטים היו ירחונים מושקעים שעסקו באופנה, עיצוב ואוכל. היום קוראים לזה לייף סטייל".

איך הגעת ל"את"?

“כשחזרנו לארץ, נהגתי לארח חברים בביתי. הייתי מבשלת, מגישה את האוכל בצורה אסתטית, ובעלי היה מצלם את המנות. בזמנו היה נהוג להקרין לחברים שקופיות מטיולים ברחבי העולם, ואנחנו היינו מקרינים שקופיות של אוכל. היום אנשים מצלמים את האוכל שלהם ומעלים לאינסטגרם, אנחנו עשינו את זה ראשונים. אחד החברים הציע שנכין מהצילומים ספר בישול וחיפשנו מוציא לאור, עד שהגענו ל'מעריב' ונפגשנו עם טומי לפיד. הגענו לפגישה עם מקרן שקופיות גדול. כיסינו את החלונות בשמיכה צבאית ועשינו לטומי הקרנה של צילומי האוכל שלנו. מתוך החוצפה הישראלית, אני זוכרת שאמרתי שהצילומים חייבים להיות בצבע וניסיתי ללמד אותו לערוך מדור אוכל, לפי מה שראיתי ולמדתי בחו"ל. אני זוכרת שהסברתי לו שצריך ללמד איך ליצור משפחתיות, חברתיות ואווירה דרך האוכל, כי אוכל הוא אמצעי לקשר אישי. זו הייתה אז תפיסה מהפכנית".

איך התרשמת מלפיד?

“טומי רצה לצלם את החיים ולהעביר אותם לקוראות שלו. הוא רצה ליצור מגזין נשים צבעוני, מודרני ושונה ממה שהיה עד אז בארץ, כזה שיעמוד בסטנדרטים בינלאומיים".