מיני סופגניות ללא טיגון

צלם: אסתי ידידיה
צלם: אסתי ידידיה

השנה לא מוותרים על הסופגניות! קבלו מתכון לסופגניות אווריריות ונפלאות ללא רגשי מצפון

88 שיתופים | 132 צפיות

מצרכים:

ל-25-20 מיני-מיני סופגניות:

לסירופ:

1 כוס סוכר

1 כוס מים

2 רצועות של קליפת לימון (קולפים בקולפן ירקות את החלק הצהוב בלבד)

לבצק:

1 כפית שמרים יבשים

2 כפות גדושות סוכר

¼1 כוסות קמח

1/3 כוס מים פושרים

2 כפות שמן

1 חלמון

קמצוץ מלח

אופן ההכנה:

1. מרתיחים בסיר קטן את חומרי הסירופ. מבשלים על אש בינונית ברתיחה עדינה במשך 5 דקות. מניחים לקירור.

2. מערבבים בכלי קטן את השמרים, מעט מהסוכר, כף מהקמח ואת המים הפושרים. מניחים ל-10 דקות להתעוררות השמרים. התערובת צריכה להיראות תפוחה ומלאת אוויר.

3. מערבבים את שאר חומרי הבצק בוו לישה במיקסר. מוסיפים את תערובת השמרים ולשים במשך 6 דקות במהירות גבוהה. אם הבצק נראה דביק מאוד מוסיפים מעט קמח. אם הבצק נראה יבש מוסיפים מעט מאוד מים. בסופו של דבר הבצק צריך להיות רך, גמיש ומעט דביק.

4. מכסים את הקערה בניילון נצמד ומניחים לתפיחה במקום חמים עד שהבצק מכפיל את נפחו (אפשר לחמם את התנור ל-50 מעלות, לכבות ולהתפיח בתנור המכובה).

5. לשים את הבצק כדקה. מקמחים מעט משטח עבודה ומרדדים את הבצק לעלה בעובי של 8-7 מ"מ. קורצים מהבצק עיגולים בקוטר 2.5 ס"מ ומניחים בתבנית מרופדת בנייר אפייה במרווחים של כ-2 ס"מ. מכסים את התבנית במגבת נקייה ומניחים ל-20 דקות להתפחה.

6. אופים את הסופגניות בתנור שחומם מראש ל-190 מעלות 5 דקות. בודקים את אחת הסופגניות – התחתית צריכה להיות זהובה וכשבוצעים אותה הבצק אינו אמור להימתח אלא להישאר אפוי. אם צריך אופים עוד דקה או שתיים. יש להיזהר מאפיית יתר.

7. כשהסופגניות יוצאות מהתנור טובלים אותן בסירופ הקר. הקפידו להפוך אותן כך שייטבלו בכל הצדדים. מוציאים את הסופגניות מהסירופ בכף מחוררת אל צלחת הגשה ומגישים מיד.