כשמרק הוא פשוט מרק: סדרת המרקים במארזים של ארומה

איך משלבים בין הרצון למרק חם ומהביל לבין הסלידה החורפית מכל פעולה שכוללת הפשלת שרוולים? ארומה ישראל מוציאה סדרת מרקים חדשה שסוגרת את הפינה הזו – ולא באבקה מלאת חומרים משמרים, אלא מבוססת על מתכונים ביתיים ואהובים

88 שיתופים | 132 צפיות

תוכן ממומן | ארומה ישראל

האסוציאציות שעולות נוכח צמד המילים "מרק מוכן" הן בדרך כלל שליליות. מוצר עתיר בחומרים משמרים, ריק מערך תזונתי ומלא באצבעות מאשימות ולשונות מצקצקות שמורות "עצלות".

בחורף, מגוון הפעולות שהגוף שלנו מרשה לנו לבצע יורד לשפל – קימה מהמיטה או מהספה הופכת להיות אתגר אמיתי, וכל מה שקשור במים קרים או בהפשלת שרוולים קשה מנשוא. זו לא עצלות, זו הישרדות. ארומה ישראל מאתרת את הצורך הזה בדיוק ומוציאה סדרת מרקים חדשה שסוגרת את הפינה הזו ללא האבקה מלאת החומרים המשמרים וחתיכות ירקות מיובשים.

[tmwdfpad]שלושת המרקים שמגיעים באריזת הטייק אוויי של ארומה הם מרק ירקות כתומים (הפייבוריט שלנו), מרק עדשים ומרק עגבניות (החדש ברשת), ובהמשך לאופציות הטייק אוויי של ארומה עד כה, הם מגיעים במארז של 1.2 ק"ג, כלומר כ- 3 מנות מרק, ב-45 ש"ח: פתרון פשוט ומשתלם לארוחה משפחתית. המרקים מגיעים קפואים וכל שנותר הוא לחמם אותם בסיר או במיקרוגל. אפילו את האותיות הקטנות בגב האריזה בדקנו – אין שום מרכיב שאנחנו לא מכירים או חומרים משמרים, אלא רק ירקות טריים ותבלינים. המרקים מכילים מינרלים וויטמינים (ומרק העדשים גם החלבונים) ומהווים בחירה מעולה לצמחוניות ולטבעוניות שבינינו.

עלינו זה עבד. אחרי יום ארוך בעבודה, חיתוך, קילוף, בישול וטחינה נראות לנו כמו פעולות שנשמור במקרה הטוב לסוף השבוע ובמקרה הרע לקיץ, והאופציה לחמם מרק אמיתי פשוט קוסמת. תענוג.

המרקים של ארומה: ירקות טריים ותבלינים. צילום: שאטרסטוק
המרקים של ארומה: ירקות טריים ותבלינים. צילום: שאטרסטוק

למה מרק?

מיכל דפני בן ארוש, התזונאית של ארומה ישראל, עם עובדות שלא ידעתן על מרקים ומרכיביהם:

משביע לטמפרטורה של המזון השפעה על תחושת השובע: מזון הנאכל חם נותן תחושה משביעה יותר. מרק, שלרוב לא נאכל "תוך כדי" או "על הדרך", מחייב פסק זמן ואכילה ללא הסחות דעת ואלו משפיעים לטובה על תחושת השובע.

מזין מרק המכיל ירקות וקטניות יהווה מקור לוויטמינים, מינרלים, חלבונים וסיבים תזונתיים, ובעל ערך תזונתי רב. בהתאם להרכבו הוא ארוחה מזינה, מאוזנת ומשביעה.

מיטיב עם העיכול ירקות מבושלים לרוב קלים יותר לעיכול.

דל קלוריות מרק הוא בעל צפיפות קלורית נמוכה ומכיל מעט שומן.

מרק ירקות כתומים צבעו של מרק הכתומים, המכיל בין היתר גזר, דלעת, בטטה וג'ינג'ר, מעיד על המצאות קרוטנואידים, המשמשים נוגדי חמצון העשויים להפחית סיכון למחלות לב וכלי דם וחשובים לבריאות העור והראייה ולמערכת החיסון.

מרק הירקות הכתומים של ארומה. צילום: יח"צ
מרק הירקות הכתומים של ארומה. צילום: יח"צ

מרק עגבניות עגבניות מכילות ליקופן, נוגד חמצון חזק במיוחד העשוי לסייע במניעת מחלות לב ובמניעת דלקות בגוף. זמינותו של הליקופן לגוף עולה בתהליך החימום, ולכן זמינותו במרק העגבניות גבוהה.

מרק עדשים יתרונות העדשים, השייכות למשפחת הקטניות, רבים ומגוונים. העדשים מכילות סיבים תזונתיים המשפיעים על תחושת השובע ומסיעיים בשמירה על הבריאות, והן מקור מצוין למינרלים כמו ברזל, אבץ, אשלגן וחומצה פולית. נוסף על כך, עדשים הן מקור לוויטמינים רבים, בהם ויטמינים מקבוצת B. העדשים מכילות חלבון צמחי ולכן מומלצות לצמחונים ולטבעונים שבינינו.

מרק עדשים של ארומה. צילום" יח"צ
מרק עדשים של ארומה. צילום" יח"צ

10 טיפים שיסגרו לכן פינה במטבח

1. הקפיאו את עשבי התיבול כדי שיישמרו טריים לאורך זמן. שטפו צרור עשבי תיבול ואחסנו בשקית ניילון אטומה. הם יהיו קלים יותר לחיתוך וישמרו על טריותם.

2. טגנו כמות גדולה יותר של בצל בפעם הבאה שתבשלו – את היתר הקפיאו בתבניות חד פעמיות של מאפינס לפעם הבאה שתרצו לבשל.

3. אחסון עגבניות ומלפפונים ביחד? אז זהו, שלא. עגבניות פולטות חומר המזרז את הבשלת המלפפונים, לכן מומלץ להפריד ביניהם בעת האחסון.

4. לפני חיתוך לימון, או כל פרי שתרצו להפיק ממנו מיץ, מעכו אותו עם כף היד בתנועות סיבוביות. הסחיטה תהיה קלה יותר והפרי יגיר יותר מיץ.

5. קלפו ג'ינג'ר באמצעות כף. קליפת הג'ינג'ר עדינה מאוד ואין צורך בקולפן או סכין, שלרוב יחתכו הרבה מבשר הג'ינג'ר.

6. הכניסו שני עלי דפנה למכלים שבהם מאוחסנים קמח, פסטה ואורז כדי לדחות מזיקים.

7. אחסנו סוכר חום במקפיא כדי שלא יהפוך לגושי וקשה.

8. זרזו הבשלה של פירות באמצעות סגירתם עם תפוחים בשקית. תפוחים משחררים את גז האתן, המזרז הבשלה.

9. אחסנתן מזון במכל פלסטיק ואתן לא מצליחות להיפטר מהריח? הכניסו דפי עיתון למכל. הדפים יספגו את הריח ואחרי שטיפה נוספת המכל יריח כמו חדש.

10. כף עץ מאוזנת על סיר בהרתחה תמנע מהנוזלים בתוכו לגלוש.