בראוניז קראנץ' קרמל בציפוי גנאש

בראוניז קראנץ' קרמל בציפוי גנאש | צילום: בלוג פצפוצים
בראוניז קראנץ' קרמל בציפוי גנאש | צילום: בלוג פצפוצים

בראוניז שוקולד עם פצפוצי קרמל קראנצ'יים וגנאש שוקולד, וגם כמה טיפים למי שלא מוצא את הזמן להכין את המתכון

88 שיתופים | 132 צפיות

אתם יודעים מה הייתי רוצה?

כאילו, הרבה דברים. נניח שמאריה תבוא לארץ. או שהיו מחזירים את המיני-אוריאו לסופר. אבל לענייננו: שאיזה יום אחד, הייתי קם, אפילו באמצע הלילה, ומתחיל לאפות את כל הדברים שאני רוצה. בלי הפרעות, בלי אילוצים, בלי עבודה, או שיעורים, או כביסה או פרסומות בפלאפון שמתקשרות מחסוי ומחכות שאני אגיד "הלו?" בשביל להתחיל את ההקלטה {מכירים את זה? איזה הזוי זה] [וקצת קריפי].

אבל לא נראה לי שזה יקרה בזמן הקרוב. אז בשביל להכין מתכונים שלכאורה מסובכים או לוקחים קצת זמן, אני מפרק אותם לשלבים ומכין קצת מהמתכון בכל פעם. ככה, גם אם יש לי רק חצי שעה פנויה ביום, אוכל להכין אפילו משהו – אם יורשה לי- מרהיב- כמו בראוניז קראנץ' קרמל בציפוי גנאש.

הבראוניז: לפני ואחרי | צילום: בלוג פצפוצים
הבראוניז: לפני ואחרי | צילום: בלוג פצפוצים

האמת היא שספציפית במתכון הזה היו לי ביום אחד פעמיים חצי שעה: אז ביום אחד הכנתי את שכבת הבראוניז, ואז למחרת הכנתי את שכבת הקראנץ'-קרמל ברגע שהגעתי הביתה, ואת הגנאש לפני שהלכתי לישון [נראה לי שאפילו צחצחתי שיניים בזמן שהשמנת והשוקולד נמסו]. אבל זה לא משנה איך הזמן מחולק; אם יש לכם זמן- תוכלו להכין את כל המתכון מההתחלה ועד הסוף בבת אחת. אבל גם אם אין, בכל פעם שיש קצת זמן- תוכלו להכין חלק ממנו.

אוי, אתם יודעים בעצם מה הייתי ממש רוצה? שקפה ישפיע עליי כמו פעם. נראה לי שהתרגלתי כבר למינון הרגיל שלי, ככה שכעת זה לא עושה לי כלום. אולי זה אפילו מרדים אותי! לפני כמה זמן הגעתי הביתה סחוט ורצוץ כמו הסמרטוט האחרון שנמצא בכיור עד שנזכרים לקנות עוד, אז בשביל להתעורר הכנתי קפה ולקחתי ביסקוטי, ונרדמתי על הכיסא אחרי שסיימתי חצי ספל. הממ. נו טוב, אתנחם בחתיכת בראוני קראנץ' קרמל מגונשת.

בראוניז קראנץ' קרמל בציפוי גנאש

ברגע שראיתי את המתכון הזה, מהאתר של דונה היי, הייתי חייב להכין אותו, ולו רק בגלל שכבת הקראנץ' המפוצפצת. אבל המתכון היה רווי בבעיות; הבראוניז היו יבשים וחסרי טעם, הקראנץ' לא יצא קרמלי בכלל ושכבת הגנאש- בעצם איתה לא היו בעיות. אז עשיתי כמה שינויים למתכון וזה מה שמובא פה.

 

החומרים לבראוניז | צילום: בלוג פצפוצים
החומרים לבראוניז | צילום: בלוג פצפוצים

לבסיס הבראוני:

100 גרם שוקולד מריר, לפחות 60% מוצקי קקאו

125 גרם חמאה

100 גרם קמח רגיל [3/4 כוס פחות כפית]

1/4 כפית מלח

1 כף קקאו

175 גרם סוכר לבן, חום, או שילוב ביניהם [1 כוס פחות 2 כפות]

2 ביצים

 

קראנץ' קרמל מפוצפץ | צילום: נועם
קראנץ' קרמל מפוצפץ | צילום: נועם

 

לשכבת הקראנץ'-קרמל:

440 גרם סוכר לבן [2 כוסות + 3 כפות]

125 מ"ל מים [1/2 כוס]

125 מ"ל שמנת מתוקה 38% שומן [1/2 כוס]

50 גרם חמאה

קורט מלח, או יותר, לפי הטעם [אני שמתי כפית של פלור דה סל, מלח עדין עם גרגרים גדולים]

70 גרם פצפוצי אורז [אני אוהב להשתמש בקורנפלקס, ולא בפצפוצים הטבעיים האלה] [2 כוסות]

 

הכנת ציפוי הגנאש | צילום: נועם
הכנת ציפוי הגנאש | צילום: נועם

לציפוי הגנאש:

300 גרם שוקולד מריר, כזה שאתם אוהבים לאכול

125 מ"ל שמנת מתוקה 38% שומן [חצי כוס]

מלח ים עדין, כמו פלור דה סל [לא חובה]

אופן ההכנה:

1. חממו את התנור ל-180 מעלות ורפדו תבנית מרובעת בגודל 20*20 ס"מ ב-2 יריעות של נייר אפייה שגולשות מעט מהצדדים. יתרת הנייר תעזור לנו להרים את הבראוניז מהתבנית כשהם יהיו מוכנים. שמנו מעט את נייר האפייה [אני אוהב להשתמש בתרסיס שמן].

2. הניחו את השוקולד והחמאה בקערה גדולה וחסינת חום. חממו במיקרוגל, בפולסים של חצי דקה, או מעל סיר עם מים רותחים [הניחו את הקערה עצמה מעל סיר עם מים רותחים, כך שהמים שבסיר לא נוגעים בקערה שמעליהם, אלא רק האדים] וערבבו מדי פעם, עד שהשוקולד והחמאה נמסו. הורידו מהמיקרוגל או מהאש ותנו לתערובת להתקרר מעט.

3. בינתיים, נפו לקערה בינונית את הקמח, המלח והקקאו.

4. הוסיפו לקערת השוקולד והחמאה את הסוכר וערבבו היטב עם מטרפה. הוסיפו את הביצים וערבבו שוב. הוסיפו את הקמח, המלח והקקאו בבת אחת, וערבבו עם לקקן או כף גדולה עד שהקמח נטמע והתערובת אחידה.

5. העבירו לתבנית המרופדת והמשומנת, ואפו 25-30 דקות, או עד שהתערובת מתייצבת וקיסם יוצא כמעט יבש לגמרי [פירורים לחים זה בסדר]. הוציאו מהתנור והניחו להתקרר לחלוטין על רשת.

6.  להכנת שכבת הקראנץ' קרמל: הניחו את הסוכר והמים בסיר קטן [אבל קצת גבוה] וערבבו עד שכל הסוכר לח. הדליקו את האש והניחו לסוכר להתמוסס על אש נמוכה. כשכל הסוכר נמס, הגבירו את האש לעוצמה הגבוהה, ותנו לתערובת לרתוח ולבעבע, בכוחות עצמה, עד שהסוכר הופך לקרמל שחום הורס. אם יש לכם מד-חום לסוכר/עמיד לחום גבוה, החום צריך להיות בערך 190 מעלות. אבל אפשר לעשות את זה לפי העין [אם אין לכם נסיון, אתם יכולים לראות בתמונות את הצבע הרצוי]. זה ייקח איזה 10 דקות, אז עד שהסוכר מתקרמל, הכינו את החמאה ואת השמנת לידכם, והכניסו את פצפוצי האורז לקערה גדולה.

7. כשהקרמל מוכן, הכניסו את החמאה וערבבו עם מרית חסינת חום או מטרפה בעדינות עד שהחמאה נמסה. היזהרו כי התערובת יכולה לגעוש ולבעבע, אז בזהירות. הוסיפו את השמנת והמלח וערבבו שוב. כשהתערובת אחידה, כבו את האש, וערבבו עם פצפוצי האורז [או שתעבירו את התערובת לקערה עם הפצפוצים או שתכניסו את הפצפוצים לסיר, אם הוא גדול מספיק]. כשהתערובת אחידה- שפכו אותה מעל שכבת הבראוני בתבנית ושטחו עם מרית לשכבה אחידה. הניחו לתערובת להתייצב במשך חצי שעה לפחות בטמפ' החדר.

8. להכנת ציפוי הגנאש: הניחו את השוקולד והשמנת בסיר קטן וחממו על אש נמוכה, תוך כדי ערבוב תמידי עם מטרפה או מרית חסינת חום, עד שהתערובת מומסת לחלוטין וחלקה. שפכו מעל שכבת הקראנץ' בתבנית ופזרו מעל את המלח העדין, והניחו להתקרר למשך כמה שעות, או עד שהתערובת מתייצבת.

9. חתכו עם סכין גדולה לחתיכות [אני אוהב לחתוך ל-24 מלבנים] והתענגו על כל ביס מפוצפץ.

קראנץ' קרמל | צילום: בלוג פצפוצים
קראנץ' קרמל | צילום: בלוג פצפוצים

 

גנאש מרהיב
גנאש מרהיב

 

שופכים את הגנאש וחותכים
שופכים את הגנאש וחותכים

 

לבלוג פצפוצים http://www.pitzpootzim.com/