קדרה יפנית של בקר ופטריות

קדרה יפנית של בקר ופטריות (Toban Yaki) | צילום: בן יוסטר
קדרה יפנית של בקר ופטריות (Toban Yaki) | צילום: בן יוסטר

הכירו את ה- Toban Yaki, קדרה עשירה בטעמים של בקר, פטריות וג'ינג'ר בבישול קצרצר. קוניצ'יווה

88 שיתופים | 132 צפיות

הפירוש של Toban Yaki הוא צלייה במשטח קרמי. טובן יאקי הוא כלי קרמי שטוח עם שוליים נמוכים ומכסה כיפתי עם חור ליציאת האדים. רצוי לחמם את הכלי היטב כדי שיאגור חום (בתנור או על להבה נמוכה), לסדר עליו את מרכיבי המנה ולבשלם. ישנם כמה תבשילי טובן יאקי נפוצים עם בשר, דגים ופירות ים, טופו וירקות.

מילה מהשף דרור שושן: "הקדרה היפנית שונה מתבשילי קדרה שמפתחים טעמים בזמן בישול ארוך – כאן מדובר בתבשיל בבישול קצר שמאחד את כל המרכיבים בעזרת רוטב ומעשיר את הבשר בארומת הפטריות, השום והג'ינג'ר".

החומרים ל־2 מנות

250 גר' סטייק סינטה/פילה/אנטרקוט מיושן ומשויש

1 כף שמן קנולה

מלח ים אטלנטי, פלפל שחור גרוס

2 פטריות שמפיניון

1 פטריית פורטובלו

40 גר' פטריות שימג'י לבנות

40 גר' פטריות שימג'י חומות

1/4 בצל סגול פרוס

1 גבעול בצל ירוק

4 גבעולי אספרגוס

 

לרוטב

1 כף שמן קנולה

2 שיני שום קצוצות

1 כפית ג'ינג'ר טרי קצוץ

100 מ"ל סאקה

100 מ"ל מירין

150 מ"ל סויה

1 כפית קורנפלור

50 מ"ל מים

אופן ההכנה

1. מתחילים בהכנת הרוטב: מחממים בסיר קטן את שמן הקנולה ומטגנים את השום והג'ינג'ר עד להזהבה קלה. מוסיפים את הסאקה ומבעירים. מוסיפים את המירין והסויה ומבשלים במשך 3־4 דקות. מערבבים את הקורנפלור במים ומוסיפים לסיר. מבשלים עוד 3־4 דקות עד הסמכה קלה.

2. מושחים את נתח הבשר בשמן ובוזקים עליו מלח ופלפל. מחממים מחבת כבדה וסוגרים היטב את נתח הבשר מכל הצדדים. משהים את הבשר במשך כמה דקות ופורסים ל־6־7 פרוסות.

3. מסדרים את כל סוגי הפטריות, הבצלים והאספרגוס בצד אחד של כלי הקדרה. בצד האחר מסדרים את פרוסות הסטייק. יוצקים 3־4 כפות מהרוטב, מכסים במכסה הקדרה ומבשלים במשך 7 דקות על אש בינונית עד שהפטריות מתבשלות, הרוטב מצטמצם מעט והבשר בדרגת מדיום. מפזרים על הבשר מעט מלח ים אטלנטי ומגישים מיד.