שקשוקה עגבניות צלויות ופטה

שקשורה עגבניות צלויות ופטה | צילום: זוהר רון
שקשורה עגבניות צלויות ופטה | צילום: זוהר רון

היא רק נראית כמו עוד שקשוקה אדומה, אך ברגע שתטעמו תבינו את סוד הקסם שלה - הרבה עגבניות שרי רכות ומתוקות המשתלבות נפלא עם גבינה מלוחה

88 שיתופים | 132 צפיות

על פניו היא נראית כמו עוד שקשוקה אדומה. כבר אכלנו 100 ואפילו הכנו אחת על גזייה, תודה. אבל היא כל כך לא. סוד הקסם שלה תלוי באחד הטריקים האהובים עליי במטבח: עגבניות שרי צלויות. כמו כל עגבנייה, למעשה כמו כל דבר, כשמכניסים את השרי הקטנטנות והמתוקות לתנור, המים שבתוכן מתאדים ומה שמקבלים הוא פרי מרוכז מאוד, מתוק ולא מתקתק, ועם הטעם המטרלל הזה של חריכה. אין הרבה דברים שמוציאים את בני הבית מהחדרים שלהם יותר מריחות מקורמלים וצלויים.

החומרים (ל־4 מנות)

32 עגבניות שרי מתוקות במיוחד

5 שיני שום קלופות

1/4 כוס שמן זית

מלח ים או מלח גס

3-2 ענפים של תימין, אורגנו או מרווה

לשקשוקה:

קצת שמן זית

1 בצל סגול פרוס דק

8 שיני שום מעוכות

32 עגבניות שרי צלויות מהחלק הקודם של המתכון

2 כוסות עגבניות מרוסקות (לא רסק עגבניות, אלא עגבניות מרוסקות, אפשר גם להכין לבד על פומפייה)

2 כפיות סוכר או לפי הטעם

מלח

8 ביצים

250 גרם פטה כבשים של גד

פלפל שחור גרוס

להגשה (לא חובה):

שמן צ'ילי

עלים ירוקים של פטרוזיליה או ארוגולה

זיתים טובים

חלה או לחם

 

אופן ההכנה:

מחממים תנור לחום גבוה מאוד (250 מעלות).

מפזרים את עגבניות השרי על תבנית מרופדת בנייר אפייה. מפזרים את שיני השום ביניהן, זולפים מעל הכל שמן זית ומתבלים במלח ומניחים מעל את ענפי התבלין. (מכניסים לתנור וצולים עד שעור העגבנייה מתבקע והן מקבלות כוויות ברורות.

שימו לב: הנוזלים שניגרו על התבנית הם אחד הדברים הטעימים שיש. נגבו אותם עם חתיכה קטנה של לחם. אלה חלק מזכויות היתר שיש למי שעובד במטבח ומבשל לכולם.

מכינים את השקשוקה: מחממים קצת שמן זית במחבת טובה, מוסיפים את הבצל והשום המעוך ומבשלים אותם עד שהם מקבלים קצת צבע. מוסיפים את העגבניות הצלויות ואז המרוסקות ומתבלים במלח וקצת סוכר.

שוברים פנימה את הביצים וממליחים כשהחלבון עדיין רטוב. מנמיכים להבה ומכסים. כשהחלבון יציב מפוררים (מלמעלה את גבינת הפטה ונותנים לשקשוקה לעמוד ביחד מכוסה עוד 2 דקות.

מפזרים מלמעלה פלפל שחור ומתבלים (אם רוצים) בשמן צ'ילי.

מגישים עם התוספות האהובות עליכם ועל הסועדים האחרים.

 

טיפ קטן:

שום מעוך

אני אוהבת שום בשקשוקה אבל לא אוהבת שקשוקה־שום. לשום כתוש יש אופי שתלטן. לשום שלם, יש נימוסים מיותרים. הדרך הנכונה להשתמש בשום בשקשוקה היא פשוט לתת לו מכה חזקה עם צנצנת או עם סכין גדולה כדי שיימעך וייפתח ויגיר טעמים, אבל אפשר יהיה לשלוף אותו בזמן האוכל.

 

 

 המתכון בשיתוף מחלבות גד