איך לישון טוב יותר בלילה?

צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב | Yuganov Konstantin, Shutterstock
צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב | Yuganov Konstantin, Shutterstock

אם נדודי שינה לא זרים לכם, כדאי שתדעו כי שינויים קלים בהרגלים ובאורח החיים שלכם יכולים לשפר את המצב. חלומות נעימים

88 שיתופים | 132 צפיות

קורה לכם שאתם קמים מלילה של שינה טרופה ומרגישים עייפים יותר מאשר שכשהלכתם לישון? מתברר כי בגיל השלישי, ישנם גורמים רבים המונעים מאיתנו שינה ארוכה וטובה, אחד הגורמים המרכזיים לשינה לא רצופה הוא כאבים שהנוכחות שלהם מתחזקת בלילה.

לאלו הסובלים מכאבים חוזרים וחזקים כמו: כאבי פרקים, כאבי שרירים, כאבי ראש וכאבי גב – הלילה הוא לעיתים החלק הגרוע ביותר, שכן אז הכאבים מחמירים ומונעים שינה טובה וגורמים לעייפות נגררת מיום ליום.

איך ניתן לישון טוב יותר בלילה?

לפניכם טיפים חשובים, שיוכלו להמתיק יותר את שינת הלילה שלכם. זכרו, הגדולה היא להפוך את הטיפים לשגרה ואורח חיים:

הימנעו משינה מרובה במהלך היום – כך תוכלו "לסדר" את שעות השינה ולהגיע למיטה בשעה סבירה כאשר אתם עייפים. זכרו כי מומחים ממליצים לישון 7-8 שעות ביממה, הקפידו לא לסטות לשני הכיוונים.

אל תשתו יותר מדי לפני השינה – על מנת שלא תצטרכו לקום כמה פעמים במשך הלילה לשירותים.

הימנעו מצריכה גבוהה של אלכוהול והימנעו מעישון – ניקוטין ואלכוהול הינם חומרים שעלולים לעורר ולפגוע בטיב השינה בלילה.

טפלו בכאב – כאבים בלילה נתפסים כקשים יותר מכאבים ביום ולא פעם עשויים להעיר אתכם משנתכם. במקרה כזה ניתן להשתמש בתרופות למניעת כאבים כדוגמת דקסמול PM, תרופה ייחודית בישראל המשככת כאבים ומשלבת חומר פעיל המסייע להירדם.

אל תצרכו קפאין אחרי הצהריים ובערב – הקפאין גם הוא חומר מעורר שיפגע בשינה, הסתפקו בקפה ותה בשעות הבוקר, ובערב החליפו את הקפה בתה צמחים שגם ירגיע את הגוף ויתרום לאיכות השינה.

עשו "ריסטארט" נפשי – לא הצלחתם להירדם למעלה מחצי שעה? צאו מהמיטה, קראו ספר או צפו קצת בטלוויזיה עד שתרגישו מוכנים לישון.

אכלו פחות ממתקים – הסוכר גורם להתעוררות בגוף, ותרו על הפינוקים המתוקים לפני השינה על מנת להבטיח לילה של שינה ארוכה.

אל תאכלו בלילה – רצוי לא לאכול ארוחות כבדות בלילה ולהימנע עד כמה שניתן מלאכול בלילה. במידה ולא עמדתם בפיתוי, רצוי לוותר על מאכלים עתירי שומן ולאכול מזון על בסיס חלבונים.

לילה טוב.