המזונות שיסייעו לך להיכנס להריון

מזונות עשירים באומגה 3 | צילום: shutterstock
מזונות עשירים באומגה 3 | צילום: shutterstock

למה שאנחנו אוכלים השפעה רבה על גופינו, ולכן לא מפתיע שתזונה נכונה יכולה לסייע לפוריות. אם את מעוניינת להגביר את סיכוייך להיכנס להריון, הכתבה הבאה היא בשבילך

88 שיתופים | 132 צפיות

רוב הנשים מודעות למזונות אותם לא מומלץ לאכול בזמן הריון. אך מה קורה כשמנסים להיכנס להריון, האם מזונות מסוימים יכולים לשפר את סיכויי ההיקלטות? התשובה היא כן. בכל הנוגע לכניסה להריון מה שאת מכניסה לגופך, משפיע על הכול מהדם, לתאים ועד להורמונים שבגופך.

על פי האיגוד האמריקאי להריון, רצוי לאפשר שלושה חודשים עד שנה לשינויים תזונתיים על מנת להקנות בסיס בריא להריון. אך אל דאגה, גם אם עדיין לא עשית שינויים תזונתיים ואת מעוניינת להתחיל בניסיונות, אף פעם לא מאוחר מדי לעשות את השינוי.

בין אם את רק מתחילה את נסיון הכניסה להריון ובין אם את כבר מנסה תקופה ארוכה יותר, להלן חמישה מזונות אשר מומלץ כי תצרכי על מנת לשפר את סיכוייך:

1. שעועית– לבנה, אדומה, שחורה או שחורת עין- שעועית היא מזון חיוני לפוריות ומסייעת בהתפתחות זקיק טוב ואיכותי. כמו כן, היא מקור מצוין לחלבון, עשירה בסיבים תזונתיים, דלה בשומן ועשירה בחומצה פולית, ברזל, מגנזיום ואשלגן. במחקר שפורסם על ידי אוניברסיטת הרווארד, בדקו החוקרים קרוב ל-19,000 נשים בגיל הפוריות. על פי תוצאות המחקר, אי פוריות היתה נפוצה ב-39 אחוזים יותר אצל נשים אשר צרכו חלבון אשר מקורו ממוצרים מהחי. לעומת זאת, נשים אשר צרכו חלבון מהצומח הראו אחוזים פחותים משמעותית לסבול מבעיות פוריות. מומלץ לצרוך מנה אחת של שעועית כל יום, אותן אפשר לשלב בסלטים, תבשילים ומרקים.

2. אוכמניות – עשירות בנוגדי חמצון ומסייעות במניעת נזקים לתאי הגוף, כולל לביציות. החומרים הפעילים הקיימים באוכמניות נמצאו במחקרים כבעלי יכולת לאזן את הגוף הורמונלית, מה שמשפיע לחיוב על הביוץ. בנוסף, אוכמניות מכילות פיגמנט בשם אנתוציאנין, העוזר לשמור על הציפוי הפנימי של הרחם ומסייע להשתרשות העובר.

אוכמניות מסייעות במניעת נזקים לתאי הגוף, כולל לביציות | צילום: shutterstock
אוכמניות מסייעות במניעת נזקים לתאי הגוף, כולל לביציות | צילום: shutterstock

3. קינמון – מסייע בשיפור תגובת הגוף לאינסולין. תנגודת אינסולין זהו מצב שבו הגוף לא מגיב לפעילות האינסולין המנסה לאזן את רמות הסוכר בדם. תנגודת לאינסולין נמצאה כקשורה לתפקוד לקוי של שחלות.על כן, קינמון יכול לסייע בשיפור תפקוד השחלות. במחקר שנעשה באוניברסיטת קולומביה בניו יורק ונמשך שמונה שבועות, נמצא כי תנגודת הגוף לאינסולין, אצל נשים עם תסמונת השחלות הפוליציסטיות אשר צרכו גרם אחד של מיצוי קינמון על בסיס יומי, השתפרה משמעותית. ניתן לשלב קינמון כמעט בכל חליטה,תבשיל או מאפה.

קינמון מסייע בשיפור תגובת הגוף לאינסולין | צילום: shutterstock
קינמון מסייע בשיפור תגובת הגוף לאינסולין | צילום: shutterstock

4. מזונות העשירים באומגה 3 – אגוזי מלך לא קלויים, זרעי צ'יה, זרעי פשתן טחונים וזרעי דלעת– איזון הורמוני, רבייה ואיזון המחזור החודשי, הגברה של זרימת דם אל הרחם (מה שמסייע בהתפתחות דופן הרחם) והפחתת רמות דלקת בכל הגוף, הם רק חלק מהתפקידים החשובים שממלא אומגה 3.

מזונות עשירים באומגה 3 | צילום: shutterstock
מזונות עשירים באומגה 3 | צילום: shutterstock

5. ברוקולי – ובכלל ירקות ועלים ירוקים. ברוקולי עשיר בפיטוסטרולים שהם מרכיבים טבעיים שמקורם בצומח ומצויים במינונים נמוכים בכל צמח, המאזנים ותומכים במערכת ההורמונאלית, מה שחשוב במיוחד לנשים הרוצות להרות. כמו כן, ירקות ירוקים עשירים בכלורופיל, פיגמנט המסייע לניקוי וריפוי האיברים הפנימיים בגופינו ותורם להרס חיידקים, פטריות ותאים סרטניים.

ברוקולי מאזן ותומך במערכת ההורמונאלית | צילום: shutterstock
ברוקולי מאזן ותומך במערכת ההורמונאלית | צילום: shutterstock

ולסיום שני מזונות שמומלץ לך להימנע מהם:

1. חלב ומוצריו – במחקר שפורסם ב -2007 על ידי אוניברסיטת אוקספורד ונמשך 8 שנים, בדקו החוקרים את תזונתן של 18,555 נשים בריאות בגיל הפוריות. תוצאות המחקר הראו כי צריכה של מוצרי חלב ובעיקר כאלו דלי שומן, עלולה להגביר את הסיכון לאי-פוריות. ייתכן כי הסיבה לכך נעוצה בעובדה כי ככל שאחוזי השומן בחלב קטנים יותר, כך אחוזי החלבון בו גדלים וכאמור, חלבון מהחי נמצא כגורם המשפיע לרעה על פוריות.

2. ממתקים ומשקאות ממותקים – מומלץ להפחית משמעותית בכל המוצרים העשירים בסוכר מעובד. הסוכר המעובד מקפיץ את רמות הסוכר בדם, משפיע לרעה על מערכת החיסון ועלול לפגוע בתפקוד השחלות. כשמתחשק לך מתוק, השתדלי להעדיף פירות טריים העשירים בוויטמינים, מינרלים וסיבים.

ליאת פינקר היא נטורופתית ורפלקסולוגית המתמחה בפריון, הריון ולידה. www.ReCenter.co.il