טיפוח העור באביב

בעונה זו חשוב לנקוט בכל צעד אפשרי לטיפוח העור ולשמירה עליו מפני יובש | צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב | BestPhotoStudio, shutterstock
בעונה זו חשוב לנקוט בכל צעד אפשרי לטיפוח העור ולשמירה עליו מפני יובש | צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב | BestPhotoStudio, shutterstock

אחת מתופעות האביב והרוחות שמלוות אותו היא יובש של העור. מהם הנזקים האפשריים של הזנחת עור יבש וכיצד מומלץ לטפח את העור כדי למנוע התייבשות?

88 שיתופים | 132 צפיות

באביב נושבות ה"שרקיות", רוחות מזרחיות קרות ויבשות. רוחות אלה גורמות לירידה בלחות האוויר ובכך ליובש ניכר של העור. זוהי גם עונה בה מצב העור של האנשים בעלי נטייה לעור יבש מחמיר – למשל, חולי אסטמה העור או פסוריאזיס. לכן בעונה זו חשוב לנקוט בכל צעד אפשרי לטיפוח העור ולשמירה עליו מפני יובש.

הנזקים האפשריים של הזנחת עור יבש

עור יבש אינו מבצע את התפקיד ההגנתי שלו כראוי. מה שמאפיין אותו זה סדקים מיקרוסקופיים המשמשים שערי פלישה, הן למזיקים כגון פיטריות או חיידקים, והן לחומרים כימיים למיניהם. כאשר העור שמור ומטופח הוא בלתי חדיר לחומרים האלה.

כאשר העור מתייבש הוא עלול להיות רגיש גם לדברים שלעולם לא גרמו לו לרגישויות. עור יבש נוטה לגרד, ומהר מאוד הופך למטרד כרוני שפוגע באיכות החיים במידה ניכרת, שכן כתוצאה מהגירודים העור נפצע, נוטה להזדהם ולהשאיר סימנים לטווח ארוך עד לכדי צלקות.

טיפוח עור הפנים ומניעת התייבשות

ניקוי הפנים הוא שלב הכרחי בטיפול הקוסמטי. לפני שניגשים למרוח קרם פעיל על פני העור חשוב שהוא יהיה נקי ממזהמים חיצוניים וחשוב להסיר את השומניות שמצטברת על העור. השומניות יכולה לפגוע בחדירות של הקרם, ובעצם חשוב לאזן את החומציות של העור כדי לאפשר את הטיפול הכי אפקטיבי.

מומלץ להשתמש בסבונים המתאימים לרמת Ph התקינה של העור, בעלי חומר מסיר שומן אנטי בקטריאלי ואנטיספטי. לקטופיל למשל הוא מוס ניקוי טיפולי לפנים, סבון שמתאים לאנשים שסובלים מעור יבש או עדין. הוא היפו אלרגני ובעל רמת חומציות pH3.5 לשמירה על השכבה השומנית של העור ולהגנה מפני זיהומים.

לא מומלץ לשטוף את הפנים יותר מפעמיים ביום כי גם הסבון הכי טוב פוגע בלחות הטבעית של העור. בעת שטיפת הפנים לא צריך לשפשף את הפנים, מספיק לסבן ולשטוף על מנת להימנע מפגיעה בשלמות העור.

שימון העור לשימור על הלחות

חשוב להשתמש בתכשירי לחות, החל מסבונים ושמפואים לגוף (נטולי סבון) או שמני רחצה, וכן בכמויות נדיבות של קרם לחות. לבעלי עור רגיש מומלץ להשתמש בקרמים נטולי בושם. כמו כן מומלץ להשתמש בתכשירים ייעודיים לעור יבש בעלי רמת חומציות p.H 3.5.

שינוי ההתנהגות במקלחת

המקלחת המומלצת צריכה להיות קצרה, להימשך דקות אחדות בלבד, כאשר טמפרטורת המים אינה עולה על טמפרטורת הגוף (מים פושרים).

במקרים של יובש קיצוני שלא מגיב לטיפולים המוזכרים כאן, יש לפנות לייעוץ לרופא עור