כולסטרול גבוה? נקו את הגוף

עודף כולסטרול בדם עלול לגרום למחלות לב ואף לשבץ. ניקוי רעלים מהגוף מאפשר להפחית את אחוז הכולסטרול וכן לפתור בעיות כמו עייפות, דיכאון, עודף משקל ועוד

88 שיתופים | 132 צפיות

עודף כולסטרול הוא אחד הגורמים העיקריים להתפתחות מחלות לב ושבץ. הבסיס לטיפול המונע הינו שינוי באורח החיים, הכולל שינוי בתזונה לצד פעילות גופנית. מבחינה תזונתית ממליצים הרופאים על הגבלה בצריכת שומן רווי.

איה הוד, נטורופתית מוסמכת ומנהלת מרכז לרפואה משלימה, מציגה את שיטת "ניקוי רעלים מהגוף", המאפשרת להפחית את אחוז הכולסטרול בדם בכ- 40% ויותר, וכן לפתור בעיות בריאותיות כמו עייפות, מתח, פגיעה באיכות השינה ועוד, ומציידת אותנו ברשימת צמחי מרפא אשר יסייעו לתהליך. יש להדגיש כי המובא לעיל הינו בגדר אינפורמציה כללית ואינו מחליף התייעצות עם איש מקצוע וביצוע בדיקות רפואיות, לרבות בדיקות דם, שהם החלק הראשוני והחשוב בתהליך.

כשהגוף לא מצליח לנקות את עצמו

"תהליך ניקוי הגוף מרעלים נקרא בשפה המקצועית 'דה-טוקסיפיקציה', והוא קורה באופן טבעי בגופנו בכל יום על ידי מערכות ההפרשה", אומרת הוד. "הגוף יודע לפנות החוצה מהמערכת רעלנים וחומרים שאינם נחוצים לו, אולם אורח החיים המודרני חושף אותנו לרעלנים באופן מוגבר ואינטנסיבי ומקשה על הגוף להתמודד לבצע את הניקוי באופן טבעי – ועל כן נדרשת תמיכה ועזרה חיצונית".

הרעלנים עלולים לגרום לרמת כולסטרול גבוה ולמגוון בעיות בריאות פיזיות ונפשיות. כמו כן, לרעלנים קיימת השפעה על יכולת ספיגת ויטמינים ומינרלים מהמזון, הם מהווים מצע להתפתחות פטריות וחיידקים וגורמים לבעיות בריאות שונות, ובהן עייפות, מתח, ירידה בכמות האנרגיה, פגיעה בשינה, רגישות יתר למחלות חורף, כאבי ראש, כאבי מחזור, כאבי שרירים ומפרקים, בעיות עיכול, עצירות, גזים, נפיחות, צרבות, קשיי למידה בקרב ילדים, דיכאון, גירויים בעור, אלרגיות, קנדידה, משקל עודף ועוד.

לתהליך הניקוי מרעלים יתרונות רבים. "הניקוי תורם לתחושה פנימית נקייה ושלווה, להרגשת קלילות, להעלאת רמת האנרגיה, לירידה במשקל ובערכי הכולסטרול, וכן מסייע במצב של כבד שומני ותורם לתפקוד תקין של מערכת העיכול", אומרת הוד.

איך מוריד ניקוי רעלים את רמת הכולסטרול?

רמות גבוהות של כולסטרול בדם הן גורם סיכון עיקרי לטרשת עורקים ולמחלות לב וכלי דם. אלא שבשנים האחרונות מתברר שלא רק רמות הכולסטרול חשובות, אלא גם איכותו, והכוונה היא לכולסטרול מחומצן. כאשר כולסטרול מתחמצן, הוא נוטה לשקוע בדפנות כלי הדם ולסתום אותם. לכן, אדם עם כולסטרול ברמה תקינה לחלוטין אך באיכות ירודה (מחומצנת) עלול להיות בסיכון לא פחות מאדם עם כולסטרול גבוה.
ניקוי הגוף מרעלים משפיע באופן ישיר על רמת החמצון של הכולסטרול בדם, כמו גם על חומציות הגוף, ומאפשר להביא את הגוף ממצב חומצי למצב PH בסיסי. הסברה היא שכאשר הגוף נמצא במצב בסיסי, הוא נוטה לייצר פחות כולסטרול.

כמו כן, בתהליך הניקוי ישנה ירידה במשקל המסייעת להורדת הכולסטרול. "מדובר בדיאטה נטולת שומן רווי, נטולת כולסטרול וחלבון מהחי (למעט דגים), מופחתת נתרן ומלאה בירקות המכילים נוגדי חמצון (אנטי-אוקסידנטים). אלו חשובים, בין היתר, למניעת התחמצנות, הצטברות ושקיעה של הכולסטרול בדפנות כלי הדם – העלולים לגרום לטרשת עורקים. נוגדי החמצון מנטרלים את הרדיקליים החופשיים שמעודדים את התהליך הטרשתי הזה", מדגישה הוד.

תהליך הניקוי מסייע גם בניקוי של הכבד, שהוא שחקן מרכזי וחשוב בכל הנוגע לכולסטרול. הכבד מפרק ובונה שומנים וכולסטרול, ואחראי על ייצור רוב הכולסטרול בגוף. הוא מפיק אנרגיה מפירוק של טריגליצרידים, ולכן ניקוי הכבד מרעלים, שיפור תפקודי כבד וטיפול בכבד שומני במסגרת תהליך הניקוי, בהכרח ישפיעו על רמות הכולסטרול לטובה.


מיליארד סינים לא טועים. דיאטת אורז היא אחת הדרכים לנקות את הגוף. אילו': photos to go

איך מתבצע ניקוי הגוף מרעלים?

"ניקוי הגוף מרעלים", או "דיאטת ניקוי", הפכו כיום לטרנד שפונה לאוכלוסייה גדולה המבינה את משמעות המושג אורח חיים בריא ותזונה מאוזנת, המשפיעה באופן משמעותי על איכות החיים ועל בריאות הגוף והנפש. הוד מעבירה את תהליך ניקוי הרעלים במסגרת סדנה קבוצתית האורכת חודש. "מעבר לניקוי עצמו מהווה הסדנה 'קרש קפיצה' לאיכות חיים. מדובר ב-4 מפגשים שאינם מצריכים לקחת פסק זמן מחיי השגרה. במסגרת הסדנה לומדים כללי תזונה בסיסיים, מקבלים הדרכה מקיפה בכל הקשור לבניית תפריט מאוזן ולאימוץ תזונה נכונה כדרך חיים".

ניקוי רעלים בשיטת "איה הוד" משלבת 3 סוגי ניקוי ידועים וותיקים, הכוללים דיאטת אורז, שימוש בצמחי-מרפא וצום מיצים. שילוב זה מבטיח מעבר הדרגתי, בריא ומאוזן, תוך למידה והפנמה של התהליכים המתרחשים בגופנו, וכן הכרת מרכיבי המזון והשפעתם על הגוף.

1. דיאטת אורז
דיאטת אורז היא דיאטה ותיקה אשר פותחה בשנות ה-30 על ידי רופא גרמני בשם וולטר קמפנר, במטרה לטפל בבעיות השמנה, לב, לחץ דם, ובעיות בכליות. הבחירה באורז כמרכיב תזונתי לתהליך ניקוי הגוף נובעת מהיותו ניטרלי וקל לעיכול. צריכתו מאפשרת לגוף להתרכז בתהליכי ריפוי טבעיים יותר מאשר בתהליכי עיכול ממושכים המעמיסים על המערכות.

דיאטת אורז מסייעת להורדת הכולסטרול על ידי שינוי רמת החומציות של הגוף, הורדה במשקל, ניקוי הגוף וכלי הדם מרעלים ושומנים, ניקוי הכבד וסיוע לו בפעילותו. דיאטת אורז היא נטולת שומן רווי, נטולת כולסטרול, מופחתת נתרן ונטולת חלבון מהחי (למעט דגים) – וכל אלה הופכים אותה לדיאטה האידיאלית לתהליך הניקוי.

2. צום מיצי פירות וירקות
"מיצי ירקות ופירות מסייעים לגוף לסלק את הפסולת והרעלים בצורה יעילה וטובה, וכן לטפל בבעיות עיכול, כולסטרול ועוד", מסבירה הוד, ומוסיפה: "הכלורופיל והחומרים שבירקות העלים הירוקים מסייעים לטיהור הדם והכבד, להורדת כולסטרול, לשמירה על בריאות הלב ולהורדה במשקל, מאחר שהם מפחיתים תיאבון וחשק למתוק ומזינים את הגוף בצורה אופטימלית".

3. צמחי מרפא
"צמחי מרפא משמשים לזירוז ולייעול תהליך הניקוי. הצמחים יכולים להשלים חסרים תזונתיים, להקל על תהליך הניקוי, לסייע להרגיע רעב וצורך במתוקים, ולעזור למטבוליזם ולניקוי הדם והכבד.
כדורי "עשב דגנים" – במסגרת סדנת ניקוי רעלים ממליצה הוד ליטול כדור "עשב דגנים". "ייחודו של הכדור הינו בשילוב של שלושה עשבי מרפא: עשב חיטה, עשב שעורה ועשב אספסת. כדור זה מסייע להביא את הגוף ממצב חומצי ל-PH בסיסי, הוא בעל תכונות נוגדות חמצון חזקות במיוחד (אנטיאוקסידנט) ועשיר בכלורופיל, שהוא בעל תפקיד חשוב ביותר לפעילות ולניקוי הכבד. עשב הדגנים מביא להתחדשות תאי הגוף, לניקוי הגוף מרעלנים, להורדת הכולסטרול והסוכר בדם, לשיפור המטבוליזם ולירידה במשקל", מסכמת הוד.

צמחי מרפא ומאכלים המסייעים להפחתת כולסטרול

שום (Allium sativum) – מסייע לטיפול בלחץ דם גבוה, מפחית כולסטרול ושומנים בדם, מעלה כולסטרול "טוב" ומפחית כולסטרול "רע", מונע קרישיות דם, טוב לטיפול במחלות לב ובטרשת עורקים, מעורר את המערכת החיסונית, מצוין למצבי שפעת, הצטננות, שיעול ועוד.
שורש הליקוריץ – משפיע על רמת ההתחמצנות של הכולסטרול וכן על רמתו בדם. הליקריץ מכיל נוגדי חמצון פעילים במיוחד ממשפחת הפלבנואידים, שנמצאים גם ברימונים ובשורש הג'ינג'ר. את שורש הליקריץ ניתן להשיג בכמוסות, בטינקטורה נוזלית (מיצוי) – ואף לאכול את השורש עצמו.

גזר וג'ינג'ר – ויטמין E המצוי בעיקר בשמנים, שמן זית וקרוטנואידים המצויים בגזר, בעגבנייה ובתרד, משמשים אף הם כבעלי השפעה נוגדת חמצון על הכולסטרול.

כורכום – מעבר להיותו מפורסם בפעילותו האנטי- סרטנית והאנטי-דלקתית, הכורכומין (החלק הפעיל שבכורכום) בריא לכבד, מגן עליו מרעלנים, משפר את הפרשת מיצי המרה ומסייע רבות להורדת הכולסטרול.

מים ולימון – שתיית מים עם לימון מעודדת הפרשת מיצי מרה, מעלה כולסטרול טוב ומורידה כולסטרול רע.

דייסת שיבות שועל – דייסה מלאה בסיבים תזונתיים מסיסים המסייעים להורדת כולסטרול. סיבים תזונתיים הם הדרך של הגוף להיפטר מכולסטרול מאחר שהם סופחים את הכולסטרול שנמצא במיצי המרה המגיעים למערכת העיכול, ובכך מסייעים לנתב אותו אל מחוץ לגוף.

* המאמר נכתב בעזרתה המקצועית של איה הוד, נטורופתית מוסמכת, מנחת סדנאות לניקוי הגוף מרעלים ומנהלת מרכז "איה הוד – נטורופתיה ורפואה משלימה". ליצירת קשר בטלפון 09-7677621 ובאתר.