טיפול במקרה חירום אסטתיים

משברי בריאות בתזמון לא נוח? פתרונות פשוטים

88 שיתופים | 132 צפיות

באופן מעצבן ולא ברור, הגוף שלך מתחיל להשתגע דווקא ברגעים הכי גרועים שיכולים להיות. אין דבר מביך יותר מאשר מתקפת גזים באמצע אירוע חברתי, או פצע חום שמתנחל על הפרצוף בדיוק לפני ראיון עבודה חשוב. במקום להתפלל לנס, נסי את הפתרונות הבאים. הם יושיעו אותך בלי בעיה, במקרה שנתקפת באחת משבע הצרות הבאות.

דלקת בדרכי השתן שתוקפת בדיוק כשאת יוצאת לנופש

דרכי התמודדות: שתיה מוגברת היא אחת הדרכים להתגבר על סימפטומים הכוללים צריבה וכאב בזמן מתן שתן. "דלקת בדרכי השתן נגרמת בדרך כלל על ידי חדירת חיידקים לשלפוחית השתן דרך השופכה (צינורית השתן). החיידק השכיח ביותר נקרא E Coli, אבל יש רבים אחרים", מסביר פרופ' אמנון בז'זינסקי, מהמחלקה לנשים ויולדות בבית החולים הדסה עין כרם.

"דלקת בדרכי השתן שכיחה יותר בקרב נשים בגיל הפוריות ולעתים, אם כי לא בהכרח, היא קשורה לקיום יחסי מין. הטיפול שניתן הוא בדרך כלל אנטיביוטי, אבל שתיה מרובה יכולה להקל על התסמינים ואף לשפר את מצב הדלקת – בעקבות שטיפה של שלפוחית השתן. לאחרונה גם התברר ששתיית מיץ חמוציות (קרנברי) או נטילת טבליות שהן מיצוי של חמוציות, יכולים לשפר את מצב הדלקת ואפילו למנוע דלקות חוזרות".

סימן שעלייך לבקר אצל רופא: אם יש לך חום, אם את מבחינה בדם בשתן או אם את סובלת מכאבי בטן, בחילה והקאות – יתכן שמדובר בדלקת בכליות.

פצע חום שמתחיל לצמוח על השפתיים שלך יומיים לפני ראיון עבודה

דרכי התמודדות: "פצעי חום הם בעצם נגעי הרפס בשפתיים. מדובר בבעיית עור שכיחה ביותר, שנגרמת על ידי וירוס שמועבר במגע – למשל, בנשיקה – ומתפרץ בעקבות מקרים של חום, שפעת, חשיפה לשמש, דלקת גרון, מתח או חרדה", מסביר ד"ר יוסף שירי, מומחה למחלות עור ומין. "במצבים כאלה נחלשת מערכת החיסון של הגוף והנגיף מתעורר לתחיה וגורם להופעת שלפוחיות קטנות, בליווי תחושת כאב, צריבה ועקצוץ על הפנים, בעיקר על השפתיים".

ברגע שאת מתחילה להרגיש את העקצוץ מבשר הרעות, מרחי על המקום קרם אציקלוביר (זובירקס), הנמכר ללא מרשם רופא ויכול לקצר את ההתקף או למנוע אותו לחלוטין.הנטורופתית ד"ר מיכל לזרוביץ מציעה להניח על המקום חליטת תה חזקה וקרה, כמו מנטה או מליסה, עם הופעת הסימן הראשון לשלפוחיות, כדי להרגיע את המקום ולהפחית את הנפיחות. היא מציינת שחשוב להתנזר ממזונות מסוימים, כמו שוקולד, בוטנים, אגוזי פקאן וג'לטין, כי הם מכילים את חומצת האמינו ארגינין ומעודדים את התפתחות הווירוס.

סימן שאת צריכה לבקר אצל רופא: גשי לביקורת רפואית אם השלפוחית לא נעלמת לאחר עשרה ימים, או אם הכאב באזור מתחיל להחמיר. "בהתקפים קשים במיוחד ניתן לטפל בכדורים אנטי-ויראליים, כמו זובירקס, וולטרקס או פמביר, שכולם מצריכים מרשם רופא", מציין ד"ר שירי .

את חותכת את הברך בגילוח, בדיוק כשתכננת להשתחל לשמלה סקסית קצרה

דרכי התמודדות: ד"ר שירי ממליץ ללחוץ על החתך עם בד או טישו נקיים במידה ונוצר דימום, ואז למרוח משחה אנטיביוטית. ד"ר לזרוביץ מציעה להשתמש בחומרים טבעיים כמו קרם הממליס, שידוע בפעילותו האנטי דלקתית, שמכווצת ועוצרת דימום בעזרת מרכיבים פעילים הנקראים טנינים. "הטנינים גורמים להקרשת החלבונים ושקיעתם, ובכך יוצרים שכבת מגן על פני רירית העור שניזוקה. התוצאה: שיכוך הכאב ועיכוב תהליכים דלקתיים, בעקבות היווצרות שכבה בלתי חדירה לגורמים מזהמים מעל החתך", היא מסבירה.

את מתעוררת עם יבלת כואבת אחרי ליל פיזוזים על עקבים

דרכי התמודדות: נקזי את הנוזלים מהיבלת בעזרת מחט סטרילית. זה יכאב קצת, אבל רק לשנייה. "כסי את היבלת במשחה אנטיביוטית ועטפי אותה בפלסטר רך ואלסטי, שיעזור לה להגליד מהר יותר", אומר ג'יימס גרמיליון, מומחה למחלות רגליים מקולורדו. האיצי את ריפוי העור בכף הרגל על ידי נעילת נעלים נוחות ושטוחות ועיסוי טלק על גבי כף הרגל, כדי לספוג את הזיעה שמונעת את התחדשות העור.

סימן שאת צריכה לבקר אצל רופא: אם היבלת מאדימה, חמה למגע או כואבת במיוחד – סימנים שעלולים להעיד על זיהום.

את מרגישה מתקפת גזים במורד הבטן באמצע ארוחת ערב אצל חברים

דרכי התמודדות: קחי פסק זמן מהארוחה וקפצי לשירותים. שם תוכלי לשחרר את הגזים ללא מבוכה, ואז לחטט בחשאי בארון התרופות של המארחים, בתקווה למצוא שם תכשיר להסדרת העיכול, כמו קלבטן, למשל. כשתחזרי שוב לשולחן, השתדלי להתנזר זמנית ממאכלים המכילים שעועית, ירקות, מוצרי חלב ודגנים מלאים, כדי למנוע התקפים חוזרים. "לכי על מאכלים ממשפחת החלבונים, כמו בשר אדום או דגים, או מאכלים עדינים כמו לחם לבן", אומרת ד"ר הולי ת'אקר, מנהלת מרכז לרפואת נשים באוהיו. חוץ מזה, נסי לאכול ולשתות באיטיות. ככל שתאכלי מהר יותר, כך תבלעי יותר אוויר, שיגרור התעצמות של מתקפת הנפיחות.

סימן שאת צריכה לבקר אצל רופא: אם את מוצאת את עצמך נלחמת בגזים ללא הפסקה, יתכן שאת סובלת מאי סבילות ללקטוז, מה שאומר שגופך לא יכול לעכל את סוכר החלב.

 

מסייעים במניעת התקפי גזים חוזרים <br /> אלוסטרציה: ASAP photos

מסייעים במניעת התקפי גזים חוזרים
אלוסטרציה: ASAP photos

את מנסה לפלרטט עם מישהו בבר אבל לא מצליחה להפסיק לשהק

דרכי התמודדות: שיהוקים מתחילים בדרך כלל כשצורכים מזון או משקה כלשהו במהירות גדולה מדי, מה שגורר התכווצות פתאומית ולא רצונית של הסרעפת. כדי להרגיע את המתקפה, תצטרכי ללכת לשירותים לרגע, כי זו שיטה שמצריכה בידוד. "קחי כמה לגימות איטיות של מים, נשמי עמוק והחזיקי את האוויר בפנים במשך כמעט דקה", אומרת ד"ר ת'אקר. "בזמן הזה תכווצי את הבטן ותדחפי, כאילו את עושה קקי" (אמרנו לך שזה לא משהו שאת רוצה לעשות ליד הבחור!). שרשרת השיהוקים הבלתי פוסקת אמורה להיעלם תוך דקות ספורות.

סימן שאת צריכה לבקר אצל רופא: אם השיהוקים נמשכים יותר מאשר יום, יתכן שמדובר בתופעת לוואי של מתח נפשי או בסימפטום לבעיה רצינית יותר במערכת העיכול.

יש לך עצירות כשאת מבקרת אצל ההורים של החבר שלך בסוף שבוע

דרכי התמודדות: את לא ממש יכולה לארגן לעצמך צלוחית של שזיפים יבשים במים חמים וברנפלקס עם חלב, כי אז כל מי שנמצא בבית יבין איזו בעיה את מנסה לפתור. אפשר לטפל בעניין גם בדיסקרטיות, על ידי כרסום תפוח עץ ופופקורן, שניהם עשירים בסיבים ותמיד טוב גם לשתות תה חם, "כי נוזלים חמים מעוררים את מערכת העיכול", אומרת ד"ר ת'אקר.

אם לא הצלחת לסמן וי על המשימה גם אחרי יום שלם, קיימים פתרונות נוספים. הדיאטן ד"ר ריצ'רד אבן מציע לעסות את הבטן כדי לעורר את פעילות המעיים. מתחילים באזור הימני התחתון של הבטן, ומשם ממשיכים למעלה, בכיוון השעון ובצורת חצי עיגול, עד שמגיעים בחזרה למטה, לצד השמאלי התחתון של הבטן. ד"ר אבן מציין שאפשר להיעזר בתוספי מזון כמו פרוביוטיקה (חיידקים ידידותיים) או אבקת סיבים תזונתיים, ובאופן זמני אפשר לתת למשלשל עדין לעשות את העבודה. שוקולד אקס-לקס, למשל, כולל מרכיב צמחי שנקרא סנה, שעוזר להקלת העצירות בן לילה, אבל זהירות – זה ממכר ביותר ולטווח ארוך עלול להחמיר את העצירות פי כמה.

סימן שאת צריכה לבקר אצל רופא: אם את סובלת מעצירות יותר מפעמיים בחודש, יתכן שמסתתרת מאחורי התופעה בעיה רפואית כלשהי, או שהתזונה שלך לקויה.