ספורט, תזונה ומה שביניהם

קלוריות בריאות וטעימות - תזונה נכונה כשאת מתאמנת תעזור לך להשיג תוצאות. צילום: shutterstock
קלוריות בריאות וטעימות - תזונה נכונה כשאת מתאמנת תעזור לך להשיג תוצאות. צילום: shutterstock

מתאמנת? התפריט החדש של מכון וינגייט וארומה ישראל פותח במיוחד בשבילך. עם כל הויטמינים שהגוף זקוק להם, עשיר בדגנים וחלבונים ולא פחות חשוב - טעים בטירוף

88 שיתופים | 132 צפיות

תוכן שיווקי | ארומה 

איילת וינשטיין, ראש מדור תזונה במרכז לרפואת ספורט במכון וינגייט, ומיכל דפני בן-ארוש, הדיאטנית של ארומה ישראל, הגו תפריט חדש לעוסקות ולעוסקים בפעילות גופנית, וביססו אותו על סוגי אימון שונים והמנות המתאימות להם. "המזון חיוני למניעת מחלות ושמירה על בריאות מיטבית ורכיבי מזון חיוניים עשויים להשפיע על תפקודו של הגוף", אומרת ויינשטיין. "התפריט לעוסקים בפעילות גופנית נוצר כדי להתייחס לקהל הלקוחות שעושה פעילות ספורטיבית מסוגים שונים וברמות עצימות שונות. כך, לפי השילובים שבנינו על בסיס הערכים התזונתיים, כל אחד ואחת ידעו מה מתאים להם לאכול בהתאם לדרישות השונות של הפעילות ובהתאם לנפח הפעילות ועצימותה".

שיתוף הפעולה בין המרכז לרפואת ספורט במכון וינגייט לארומה ישראל מתבטא בשני אופנים: סימון חלק מהמנות בתפריט הרגיל באייקון W (המסמל את מכון וינגייט), ובנוסף תפריט ייעודי לעוסקים ולעוסקות בפעילות גופנית ברמות שונות. הן התפריט הייעודי והן הסימון המיוחד נוצרו על בסיס התחשבות בערכים תזונתיים המותאמים לסוגי הפעילות השונים.

"המזונות הים תיכוניים ידועים בתכולת הסיבים הגבוהה שבהם", מוסיפה וינשטיין, "וזו גדולתו של התפריט: הוא עשיר בדגנים מלאים, קטניות, אבוקדו, טחינה ושמן זית. בנוסף הצגנו מנות שמכילות עד 400 מ"ג נתרן ב־100 גרם מוצר. ישנן מנות מומלצות עם דגים, כמו כריך סלמון, ולמשקאות הטבעיים שיש בתפריט הרשת התווספו משקאות על בסיס ג'ינג'ר, ספירולינה וכורכום, ששתייתם באופן קבוע עשויה למנוע תחלואה עתידית. הסימון התזונתי נותן סוג של ביטחון וגורם לנו להיות בטוחות שמישהו בדק את המנה. זה תענוג לאכול בחוץ וליהנות מכל ביס בלי ייסורי מצפון כשאני יודעת בדיוק מה אני מכניסה לפה תוך שמירה על ערכים תזונתיים".

מנת הקינואה של ארומה. צילום: יח"צ
מנת הקינואה של ארומה. צילום: יח"צ
מנת הסביח של ארומה. צילום: יח"צ
מנת הסביח של ארומה. צילום: יח"צ
מנת הסלמון של ארומה. צילום: יח"צ
מנת הסלמון של ארומה. צילום: יח"צ

איך לאכול בחוץ, לשמור על כללי תזונה מומלצים וגם ליהנות מהארוחה

הטיפים של איילת וינשטיין, ראש מדור תזונה במרכז לרפואת ספורט במכון וינגייט 

1. צאי לאימון לפני מפגש עם חברים. הארוחה במפגש תהווה ארוחת התאוששות של אחרי האימון.

2. תיהני מהחברה, שוחחי במהלך הארוחה והתענגי על כל ביס. כך יואט קצב האכילה ותגיעי לתחושת שובע עם פחות מזון.

3. אל תדלגי על ארוחות. דילוג על ארוחה אינו חוסך קלוריות אלא גורם לתחושת רעב גדולה יותר ומגדיל את הסיכוי שכשתגיעי למסעדה לא תצליחי לשלוט בכמות האוכל שתאכלי.

4. בחרי מראש את המנה שתזמיני במסעדה. כשטועמים ממגוון מזונות אוכלים יותר.

5. הניחי בצלחת את המזון שבחרת ואכלי רק ממנה. אכילה מכלי מרכזי אינה מאפשרת להעריך את כמות המזון שאנחנו אוכלות.

6. אם תחושת הרעב שלך אינה חזקה את יכולה להזמין מנה מוקטנת. בארומה, למשל יצרנו "מנה בכוס" מוקטנת לארוחת בוקר הכוללת סלט, ביצה וטחינה. זכרי: סביר להניח שתסיימי מנה גדולה גם אם את כבר שבעה.

7. בבחירת המנות בקשי מידע על הסימון התזונתי. שימי לב שהמנה עשירה בסיבים, המשפרים את תנועתיות המעי ומסייעים בשמירה על בריאות מעי מיטבית, ובחלבון לשיפור תחושת השובע. בדקי מה ערכה הקלורי של המנה. לא תמיד סלט עשיר בכל טוב וכולל רוטב הוא דל קלוריות בהשוואה לכריך.

8. למרות שרובנו נוטים לבחור במנה מוכרת, נסי לגוון ולהעשיר את התפריט שלך במקורות מזון חדשים.

9. אל תשכחי כשמדובר בהנאות החיים הקשורות לאוכל, משפט המפתח הוא "איזונים במקום ויתורים".