שומרים על הגזרה בחו"ל

גם בארץ אחרת כדאי לשמור על הגזרה | צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב | Andres Rodriguez , shutterstock
גם בארץ אחרת כדאי לשמור על הגזרה | צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב | Andres Rodriguez , shutterstock

ממש התאמצתם החודש, נמנעתם לאכול שטויות והגעתם למכון הכושר שלוש פעמים בשבוע. כל הכבוד - רואים את התוצאות. אבל מה, בקרוב אתם טסים לחו"ל, ועם כל ההתרגשות הנלוות לכך, יש גם סיכוי שהכל ירד לטמיון. אז קבלו 5 טיפים לשמירה על הגיזרה בחו"ל

88 שיתופים | 132 צפיות

חלק מההנאה בחופשה בארץ אחרת קשורה בתחום הקולינארי. מאכלים חדשים, שפע של מזון עשיר ומפנק בבית המלון ופיתויים גדולים יותר מכל עבר. גם העובדה שהתרחקתם ממכון הכושר אלפי קילומטרים לא מועילה לעניין והסיכוי לחזור עם כמה קילוגרמים עודפים נראה מאיים מתמיד. אז איך בכל זאת אפשר לשמור על המשקל? הנה כמה כללי זהב שיוכלו לעזור לכם

1. מומלץ לשמור על הפסקה של שעתיים-שלוש בין ארוחה לארוחה. הקפדה על כלל זה תסייע לכם להימנע מתחושת רעב מיותרת, כמו גם מ"זלילה" בלתי מבוקרת העלולה לבוא בעקבותיה (וכידוע, כאשר אתם נמצאים בחו"ל הפיתויים להפרזה בכמות המזון הנצרכת חזקים פי כמה – לא כל שכן כאשר אתם חשים "מורעבים").

2. מומלץ, שעם הגעתכם לחו"ל, תצטיידו באריזה או שתיים של קרקרים עתירי בסיבים תזונתיים , אותם סיבים שעשויים לסייע לכם מאוד בהגברת תחושת השובע ובמתן "הפוגה" זמנית בתחושת הרעב, עד אשר תזדמן האפשרות לאכול בצורה מסודרת. ארם אינכם מצליחים תמיד לשמור על "כלל הזהב" הראשון ולהקפיד על ארוחות מסודרות, העדיפו את הקרקרים על פני ג'אנק פוד, עד אשר יסתייע בידיכם לאכול ארוחה משביעה ובריאה.

3. זה טבעי שבזמן החופשה נרצה לפנק את עצמנו, ואכילת מטעמים ובהם מזונות עתירי קלוריות, היא אחת מן הדרכים השכיחות להענקת פינוק שכזה. מכיוון שמדובר בצורך אנושי למדי, מומלץ לאזן אותו עם פעילות גופנית יומיומית. המסעדה מרוחקת קילומטר מהמלון? צעדו אליה (וממנה) ברגל. מתלבטים בין נסיעה במטרו ובין הכרת רחובותיו המעניינים ופינותיו הנסתרות של הרובע בצעידה רגלית? מדוע שלא לבחור באופציה השנייה המסקרנת יותר?

4. מטעמים, אין פירושם בהכרח מזונות עתירי קלוריות. המודעות הכלל עולמית הגוברת לתזונה בריאה, כמו גם להרגלי אכילה אלטרנטיביים כדוגמת צמחונות וטבעונות, שנחשבים למסייעים בשמירת משקל הגוף, גרמה למסעדנים רבים ברחבי העולם לציין על גבי התפריט את מאפייניהן הקלוריים והתזונתיים של המנות אותן הם מציעים. לפיכך, כשאתם מבקרים במסעדה, הסתכלו לא רק בקנקן (במקרה הזה: התמונה מעוררת התיאבון של המנה), אלא גם במה שיש בו. הווה אומר: המאפייניה התזונתיים של המנה ותכולתה הקלורית.

5. שעות שינה? בחו"ל? כן! באם אתם רוצים לסייע לגופכם לשמור על האיזון המטבולי שלו, כדאי שתנסו בכל זאת להעניק לו זמן שינה מספיק (6 שעות לכל הפחות – ומוטב שעה אחת יותר). מחקרים חדשים מגלים כי מחסור בשעות שינה עלול לפגוע בקצב חילוף החומרים בגופנו ולהגביר את הסיכון לתופעת ההשמנה. בנוסף לכך, חשוב לציין כי כשאנו עייפים בחירות המזון שלנו אינן אופטימליות, שכן לרוב, במצבים שכאלה, ינחה אותנו גופנו להעדיף מזונות ומשקאות שייתנו לו "זריקת אנרגיה" מיידית, שנושאים בחובם גם כמות קלוריות בלתי מבוטלת.

אופיר אדיב, דיאטן קליני והרבליסט ממכבי קאר