שישה כללים לחיים טובים

שישה כללים לחיים טובים | צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב |Subbotina Anna,shutterstock
שישה כללים לחיים טובים | צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב |Subbotina Anna,shutterstock

שישה כללים יכולים לעזור לכם ליצור את המציאות שאתם רוצים לחיות בה. המלווה האישי אופיר מנחם מסביר על מה צריך להתעכב בחיים ומה צריך לשחרר, בדרך לחיים שיגרמו לנו אושר וסיפוק

88 שיתופים | 132 צפיות
זהו דבר נפלא שרוב האנשים מבינים (ברמה כזו או אחרת), שהם יכולים לייצר לעצמם את המציאות שהם רוצים, אך ארצה להוסיף ולחדד כמה כללים רוחניים חשובים בנושא. אילו כללים חשובים מאוד, משום שהם משפיעים על המהירות והצורה בה נצליח לממש ולעצב את מציאות חיינו. בקריאה ראשונית עלול להראות שיש סתירה בין חלק מהכללים, אך למען האמת כאן טמון הסוד, באיזון הנכון.

1. הבנה של הקשר בינינו לבין הבריאה

מנגנון יצירת המציאות דורש קשר הדוק בין החלק הרוחני עמוק שלנו (האני העליון) לבין היקום, לבריאה עצמה. ככל שנהיה מחוברים טוב יותר לדברים החשובים באמת שיעשו לנו טוב, אנו מחוברים יותר לחלק העמוק שלנו וכך לכוח הבריאה. בפועל זה אומר שהדברים שחשובים לנו באופן מהותי לצמוח ולגדול, יעזרו בסופו של דבר לכולם. אנחנו נותנים השראה, מעצימים ותלויים אחד בשני.
כמו כן, האני העליון והיקום לעיתים ימנעו מאיתנו משהו מסוים שאיננו מוכנים אליו בשלב זה ועלול לפגוע בצמיחה שלנו לפחות במועד הנוכחי. מסיבה זאת קל לנו יותר לקבל דברים שנכונים עברינו.

2. להתמקד במהות של מה שאנחנו רוצים

הרבה פעמים אנו מעוניינים לקבל איזה חפץ או מוצר מסוים. הדבר שבו אנו פחות מתמקדים היא המהות שהדבר הזה אמור לספק בחיינו. לדוגמה יתכן שאנחנו רוצים עבודה שתייצר לנו הכנסה גבוהה יותר. אם נבדוק ייתכן שנגלה שהרצון שלנו בהכנסה גבוהה יותר קשור ברצון שלנו ביותר ביטחון עצמי, חופש או מהות אחרת. ליקום קל יותר לספק לנו את המהות של הדבר מאשר דרך או צורה ספציפית. מסיבה זו כדאי להתמקד במהות של מה שנרצה ופחות בצורה הספציפית של הדבר.

3. מיקוד ברצון ופתיחות למימוש שונה

כדי לזרז יצירה של משהו, אנחנו צריכים לדעת בדיוק מה אנחנו רוצים. זה כלל שסביר להניח שכבר שמעתם. אם לא נדע מה אנחנו רוצים אנחנו בפשטות מפזרים את האנרגיה שלנו. החלק הפחות מדובר (אך הלא פחות חשוב) הוא חשיבות היכולת להיות פתוח למה שיגיע בכל צורה.
לדוגמה – ייתכן ונרצה יותר שלווה פנימית ונבחר לעשות זאת ע"י תרגול מדיטציה מסוג מסוים, אך היא דבר זה לא יספק לנו את שלווה שקיווינו לה. עם זאת, אם נביט היטב ייתכן שנגלה שבמקביל הגיע לחיינו משהו אחר (אדם, חפץ או רעיון) שעוזר לנו ליצור את השלווה אותה ביקשנו. משאלתנו התגשמה, רק בדרך שונה ממה שבחרנו.

4. להיות מסוגלים להכיל את מה שאנחנו רוצים

אחד הדרכים המהירות לזרז משהו להגיע עליך הוא על-ידי שְׁהִיָּה בתחושה שיש לך אותו כבר. כשאנו רוצים להשיג משהו אנחנו בעצם רוצים (כמו אנטנה) לשדר את אותו תדר של הדבר אותו אנו רוצים. כאשר נהיה בתחושה מדויקת יותר, 'השידור' המנטלי שלנו יהיה יותר נקי ועוצמתי יותר מאשר שידור לא מדויק מלא ברעשים.
הרבה אנשים רוצים יותר כסף, אך אם היו נותנים להם מזוודה עם אותו סכום עצום שהם רוצים תוך יום הם היו נבהלים כי מנטלית הם עדיין מתקשים להכיל את אותו סכום שהם רוצים. לכן כדאי להתכונן מנטלית ורגשית על-ידי דמיון לסכומים גדולים יותר ויותר, עד שמרגישים נוח עם הסכום שנרצה.

5. לרצות אך לא להיקשר לתוצאה

לעיתים אנו מאוד רוצים ומרגישים שאנחנו זכאים לו ולא מפסיקים לחשוב עליו, כמעט בצורה תלותית. כאן חשוב לציין כלל רוחני נוסף והוא מציאת האיזון בין הרצון למשהו לחוסר היקשרות אליו. רצון מייצר מגנוט, היקשרות מייצרת מנגנון הפוך – של דחייה של מה שאנו רוצים.
כיצד זה מבוצע בפועל? המימוש הוא על-ידי ידי אותה אמונה שמשהו אפשרי ומגיע לנו, אך במקביל קבלה של כך שייתכן והדבר לא יגיעו אלינו בצורה שנרצה (או בכלל) וזה בסדר. כמו הזכרנו למעלה, היקום פועל לטובתנו וישלח או ימנע מאיתנו דברים או חוויות, בהתאם למה שנכון עבורינו כרגע.

6. להבין את פער הזמן

אנחנו חיים בעולם ארצי שכפוף לחוקי הזמן והמרחב, לכן יש לקחת בחשבון שגם כשאנחנו יודעים בדיוק מה אנחנו רוצים וממוקדים, כמעט תמיד יהיה פער זמן מסוים לפני המימוש. ככלל, כאשר נבקש משהו מורכב יותר וגדול יותר – לרוב פער הזמן יהיה גדול יותר. זאת בדומה לעובדה שלסיים קורס אחד בהצלחה קל ומהר יותר מאשר לסיים תואר שלם. אל תתנו לפער הזה להחסיר מהאמונה שאתם זכאים לאותו דבר והוא אכן אפשרי עבורכם!
אופיר מנחם – ליווי ואימון אישי, בגישה רוחנית מעשית.