במכונית אמריקאית ישנה

גשר ברוקלין. , כל מנהטן מדליקה אורות לכבודך. צילום: שאטרסטוק
גשר ברוקלין. , כל מנהטן מדליקה אורות לכבודך. צילום: שאטרסטוק

איזה מקום הכי מרתק את השחקן מנשה נוי, מה גרם לו לחזור הביתה באמצע נסיעה ברחבי ארצות הברית ולאן הוא חולם לנסוע

88 שיתופים | 132 צפיות

איך אתה בוחר את יעדי הנסיעות שלך?

"אני אוהב לטייל בערים גדולות, ללכת שעות ברגל ברחובות לא מוכרים, ללכת לאיבוד ולמצוא את עצמי בחזרה".

איזה מקום הותיר בך את הרושם העמוק ביותר?

"בפינה הדרום-מערבית של שכונת ברוקלין הייטס מתחיל הגשר שמחבר את ברוקלין עם מנהטן. כשאתה עומד שם בשעת לילה, כל מנהטן מדליקה אורות לכבודך, מכוניות ומשאיות נוסעות על הגשר שמולך, סירות ואניות עוברות בנהר שמתחתיך, מסוקים ומטוסים עוברים בשמים מעליך. בקיצור האנושות עובדת בשבילך שעות נוספות. בהתחלה זה מהפנט, אחר כך זה מתחיל לאיים. אתה שואל את עצמך מה יקרה אם מישהו יוריד את השלטר והכול ייעצר".

איזו חוויה מיוחדת זכורה לך?

"בפברואר 1982 השתחררתי מהצבא ובמאי נסעתי עם חבר לטיול. אחרי שבוע במנהטן קנינו ב-600 דולר שברולט כחולה מודל 69' ויצאנו דרומה במטרה לכבוש את אמריקה. הרדיו השמיע לנו את המוזיקה שאהבנו וכל כמה שעות התחלפנו בנהיגה. כך עברנו את פנסילבניה, וירג'יניה, שתי הקרוליינות, ג'ורג'יה ופלורידה. משם פנינו מערבה לאלבאמה, מיסיסיפי ולואיזיאנה. בטקסס התחילו לדבר ברדיו על רוחות המלחמה המנשבות במזרח התיכון. רפול הציע מיד שנחזור הביתה, ואמרתי לחבר שכמו ששנינו יודעים זה מבצע של כמה ימים, הרי בשנה האחרונה שלנו בצבא התאמנו על זה ולכן עד שנגיע הכול כבר יהיה מאחורינו. בניו מקסיקו כבר גייסו מילואים, ובאריזונה כוחות צה״ל נכנסו ללבנון. בקליפורניה שמענו שגוני הרניק (מפקד סיירת גולני) נהרג על הבופור. היה לנו ברור שאנחנו חוזרים לארץ".

מה אתה הכי אוהב בנסיעות?

"אני אוהב כבישים שלא נגמרים, נסיעות ארוכות, לשבת מאחורי ההגה, עם מוזיקה, כשהשמשה הקדמית היא הפריים שדרכו אני רואה את המדבר, ההרים, השמים, השמש והים".

לאן אתה חולם לנסוע?

"בחלומי אני שוכר מכונית בתל אביב ונוסע צפונה עד ראש הנקרה. בגבול אני מראה את הדרכון הישראלי שלי וממשיך דרך צור וצידון עד לביירות. בשדה התעופה של ביירות אני עולה על טיסה לניו יורק שהזמנתי עוד בארץ, ובמנהטן אני שוכר לי שברולט כחולה מודל 69', מדליק את הרדיו ונוסע על הכבישים של אמריקה עד אינסוף".

מנשה נוי, שחקן. בימים אלה משתתף בהפקה החדשה של הזירה הבינתחומית "רפול והים", בתפקיד רפול