גם לונדונים אוכלים עם הידיים

עם הרבה הומור וחוסר פורמליות, מתגאה מסעדת בלגו שבלונדון במטבח בלגי איכותי ובמגוון של יותר ממאה סוגי בירות בלגיות. ללקק את האצבעות

88 שיתופים | 132 צפיות

"אנחנו מגיעים ללונדון!", קיבלתי את ההודעה על ביקורם של חברתי ובעלה הטרי מהארץ. מיד המטרתי הוראות על בעלי: צריך להרשים, אבל בלי שנראה מתאמצים מדי, ואל תשכח שאנחנו משלמים. "בלגו", ענה לי מעבר למחשב, "בלגו".

כמה טיולים רוויי בירה בבלגיה של בחור אנגלי-בלגי וחברו הקנדי-צרפתי הם שהביאו להקמתה של רשת מסעדות בלגו (Belgo) בלונדון. עם הרבה הומור וחוסר פורמליות, המסעדה מתגאה במטבח בלגי איכותי ובמגוון של יותר ממאה סוגי בירות בלגיות. אך מנת הדגל של המקום היא המול-פריט (moules-frites): מנת צדפות עם צ'יפס צרפתי, שמקורה בחלקים דוברי הצרפתית של בלגיה ובצפון צרפת, והיום היא חלק מהמטבח של כל מסעדה בלגית.

מומלץ להציץ לשכנים

צעדנו דרך הקובנט גרדן (Covent Garden), השארנו את הלהטוטנים מאחור, ונכנסנו אל בין הקירות מעוטרי הגרפיטי של בלגו סנטראל, הסניף שממוקם במרכז לונדון. המעלית המסחרית ירדה קומה, והדלת נפתחה אל המסעדה שעוצבה כמרתף בירה במנזר בלגי אפלולי.

"הרעיון הוא כזה", תדרכנו את הזוג בעוד מלצר-נזיר מושיב אותנו אל שולחן עץ פשוט ליד רביעייה אחרת. "תשכחו מהמשפט המפורסם של אמא 'זה לא מנומס להסתכל בצלחת של אחרים'. אפשר להציץ בתפריט, אבל הכי מומלץ להסתכל עמוק לתוך הקערה של אלה שיושבים לצדנו ולהזמין 'כזה'. אה, ופה כן אוכלים עם הידיים!". בשלב הזה פרשה חברתי מהתדרוך לטובת חיפוש אחר מנה שאוכלים בסכין ומזלג. בן זוגה דווקא בחר לזרום ולהזמין איתנו שלושה "כזה".

כשהגיעה המנה של חברתי – אווז ברוטב בירה כהה חמוצה-מרה עם אספרגוס צלוי ותפוחי אדמה מוזהבים – חששנו לרגע שמא גם אנחנו היינו צריכים להתעמק בתפריט. הפרצוף המתענג של הגברת לא הקל עלינו, אבל שלושת סירי המתכת שהונחו על השולחן כעבור שניות הסירו כל ספק – ה"כזה" שוב הצליח: קונכיות שחורות מעוטרות בפטרוזיליה קצוצה שבתוך כל אחת רכיכה מאודה עסיסית ונימוחה ושלולית של רוטב, לצד קערת צ'יפס בשרני ופריך וכוס בירה.

יחס אישי לכל צדפה

"2,500 קילוגרם של צדפות ו-2,000 קילוגרם של צ'יפס נאכלים רק בסניף שלנו מדי שבוע", שיתף אותנו השף של בלגו, מואיר פיקן. כדי לספק כמות כזאת של צדפות 365 ימים בשנה הוא הקים חברה עצמאית המייבאת צדפות טריות על בסיס יומי מחוות ברחבי אירופה וקנדה. "כל צדפה מקבלת כאן יחס אישי", הוסיף.

"אפשר עוד לחם?", ניגבה חברתי את שאריות רוטב היין הלבן מתחתית הסיר של הטרי. "את יכולה גם משלי", הגשתי לה קונכייה מלאה ברוטב עגבניות. "בפעם הבאה 'מנגבים' אצלנו", הודיעה בפה מלא רוטב קוקוס. "סגרנו".

בלגו סנטראל (Belgo Centraal)
איפה: 50 Earlham Street, London, ליד הקובנט גרדן
פתוח: שני-חמישי 23:00-12:00, שישי-שבת 23:30-12:00, ראשון 22:30-12:00
מחיר: 30-20 פאונד לסועד
טלפון: 44-207-813-2233. כדאי להזמין מקום מראש וגם לשאול על מבצעים