הכל לא כלול

חברות הלואו קוסט מציעות כיסא לשבת, אוויר לנשימה והבטחה שתגיעו אל היעד. כל השאר עולה כסף. איך אפשר לנצל את האוטובוס האווירי הזה ולשמור על מחיר נסיעה נמוך?

88 שיתופים | 132 צפיות

עד לא מזמן כדי לטוס בזול לחו"ל היינו צריכים לעלות בזמן על מגה מבצע של חברת תעופה סדירה או לחכות לרגע האחרון ואז להיות ספונטניים, להזמין מהיום למחר, לארוז את הפקלאות ולעוף רחוק. כשיש עבודה מסודרת או ילדים מסובך יותר לטוס ברגע האחרון, ובדיוק בגלל זה כדאי להכיר את מפעילי טיסות הלואו קוסט (low cost) המאפשרות לתכנן מראש נסיעה ולרכוש כרטיסי טיסה מוזלים שבועות וחודשים לפני הטיול.

מדובר בטיסות שנמצאות בין קטגוריית הטיסות הסדירות לצ'ארטר, והתשלום מתקבל תמורת הטיסה בלבד. כל שירות נוסף כמו שליחת מזוודות לבטן המטוס, בחירת המושב מראש, אוכל, שתייה או שמיכה – עולה כסף. איזיג'ט הייתה החברה הראשונה שהפעילה טיסות לואו קוסט ללונדון ב־2009, והיום אפשר למצוא בישראל כ־15 חברות המפעילות טיסות ליעדים שונים (איזיג'ט, פגסוס, Up של אל על וכד').

עלות הטיסה היא 69־250 דולר לכיוון אחד, וככל שמקדימים להזמין כרטיס טיסה כך המחיר נמוך יותר. מומלץ להזמין כמה חודשים מראש, אבל תמיד יש סיכוי להשיג מחירים טובים גם כמה שבועות לפני היציאה.

ברצלונה
ברצלונה

אבל רגע. לפני שאתם רצים להזמין כרטיס ומקליקים על כפתור אישור התשלום, כדאי לדעת שכללי המשחק של הטיסות האלה שונים מאלה של טיסות סדירות או צ'ארטר, וחשוב להכיר אותם ולהיערך בהתאם. חשוב לדעת שהטיסה בחברת לואו קוסט אינה מבטיחה שתקבלו את כרטיס הטיסה הזול ביותר בנמצא. תמיד כדאי לברר את המחיר בצ'ארטרים וגם בטיסות סדירות ולקחת בחשבון את התשלומים הנוספים שאתם עלולים לשלם על הדרך:

 

תיק יד או מזוודה?

בחברות הלואו קוסט מקפידים יותר על גודל ומשקל המטען. לפני שאתם אורזים ויוצאים לדרך בדקו באתר החברה שבה הזמנתם כרטיס מה הן המגבלות החלות על הכבודה. לרוב מותר לעלות למטוס עם תיק יד אחד בלבד, וכדי לטוס עם מזוודות תיאלצו לשלם 12־55 יורו למזוודה. תשלום על המזוודה בזמן מעמד רכישת הכרטיס באינטרנט יהיה נמוך יותר מהתשלום בנמל התעופה רגע לפני שממריאים.

איפה יושבים?

הזמנת מושבים מסומנים מראש כרוכה בתשלום נוסף שנע בין 1.5 ל־20 יורו, תלוי בסוג המושב וביעד הטיסה.

אם אתם רוצים להימנע מכך ועדיין לנסות לשבת ליד השותף שלכם לטיסה, מומלץ לעשות את הצ'ק אין באינטרנט מיד כשהאפשרות נפתחת לקהל (בדרך כלל 24 שעות לפני מועד הטיסה). אם ביצעתם הזמנה משותפת תגדילו את סיכוייכם לשבת יחד בלי לשלם על כך תשלום נוסף.

ברלין
ברלין

 

איפה נוחתים?

טיסות לאו קוסט נוחתות לרוב בנמלי תעופה קטנים יותר ולא מרכזיים. בדקו מראש איפה אתם נוחתים ואיך מגיעים משם לעיר.

 

מה אוכלים?

כדאי לזכור שהשתייה והאוכל במהלך טיסות הלואו קוסט עולים במחיר אקסטרה. לדוגמה, המחיר לכריך הוא 5 יורו ובקבוק מי קטן – 2 יורו. מומלץ כמובן להצטייד מראש.

ככלל, ככל שמקדימים להזמין כרטיסי טיסה בחברות הלואו קוסט המחירים יהיו נמוכים יותר. המחירים עולים ככל שהתאריך מתקרב ליום ההזמנה, אבל תמיד שווה לבדוק כי בהחלט יש הפתעות.