אוכלים שוק

מגוון מדויק של דוכני מזון מסעירי חושים | צילום: לירון מילשטיין
מגוון מדויק של דוכני מזון מסעירי חושים | צילום: לירון מילשטיין

מבנה השוק המקורה המרכזי והמיתולוגי של פירנצה שודרג השנה, ובחלל הקומה השנייה שלו נפתחו שלל דוכני מזון המציעים אוכל מקומי וטרי, אווירה נעימה, עיצוב מגניב ו-500 מקומות ישיבה

88 שיתופים | 132 צפיות

מרקאטו צ׳נטרלה, השוק המקורה המרכזי בפירנצה, היה תמיד הלב הגסטרונומי של העיר, וכמה מהמסעדות הסמוכות אליו מומלצות במיוחד. באפריל האחרון, במסגרת חגיגות 140 שנה למבנה המתכת והזכוכית היפהפה, זכה השוק לשדרוג ופירנצה הצטרפה לערי אירופה שבהן פועל שוק מקורה עם שלל דוכני מזון, המציעים אוכל מקומי טרי.

שפע מסעיר חושים

הקומה השנייה, שעמדה זנוחה מאז 2008, הפכה לחלל עכשווי ונעים בעיצוב האדריכל מרקו קזאמונטי, שהשכיל לא לפגוע בבניין המקורי, שהקים ב-1847 האדריכל ג׳וזפה מנגוני. אנחנו לא יכולנו שלא לבקר שם שוב ושוב, ובכל פעם הבטנו ורחרחנו, טעמנו יינות, שתינו קפה וניסינו לברר אם יש דרך להישאר לגור שם. תוך כדי גם טעמנו: ברוסקטה עם מוצרלה בוראטה רעננה, ריזוטו כמהין ריחני, מנה מדויקת של פסטת קזרצ׳ה (Casarecce) ברוטב ראגו ולקינוח – כדורי בשר ביתיים מצוינים.

העיצוב והאווירה מעודכנים ומגניבים וכמותם גם אנשי השירות הצעירים והנלהבים. אם תגיעו למקום בשעות לא מקובלות (האיטלקים נוהגים לאכול במועדים מסודרים) תוכלו ליהנות לא רק מהחלל המרווח, אלא גם לפטפט עם המלצרים, הברמנים והטבחים בזמן ההמתנה למנה.

שלל דוכני מזון טרי באווירה ייחודית. השוק המיתולוגיה של פירנצה | צילום: לירון מילשטיין
שלל דוכני מזון טרי באווירה ייחודית. השוק המיתולוגיה של פירנצה | צילום: לירון מילשטיין

לצד שתי חנויות מעוררות תאווה של רשת אטאלי (Eataly) שמלאות בכל טוב ארץ המגף, ובית ספר לבישול שעליו אפשר להשקיף מבחוץ, תמצאו בשוק מגוון מדויק של דוכני מזון מסעירי חושים: מסעדה המגישה ארוחה של ארבע מנות, פיצרייה, מאפייה, דוכן דגים ופירות ים, דוכן בשר ונקניקים, דוכן שוקולד ומאפים מתוקים, דוכן פסטה טרייה, דוכן פטריות כמהין, דוכן כריכים (כולל הלמפרדוטו – Lampredotto, אותו כריך קיבת פרה מסורתי שהמקומיים מתגאים בו), בר-קפיטריה וחנות יין. את כל השפע הזה אפשר לקחת הביתה או לאכול שם; ברחבי הקומה פזורים 500 מקומות ישיבה ובסמוך לפיצרייה יש מדרגות אל אזור הישיבה שבקומת הביניים.

במקום יש גם חיבור Wi-Fi חינמי, שירות משלוחים שמספק את המוצרים לכל העולם, שירותים מצוחצחים, כספומט וחנות ספרים המתפקדת כמודיעין.

טיפ לדרך

במרחק כרבע שעה הליכה מהשוק נמצאת פיאצה דלה ליברטה (Piazza della Libertà), כיכר יפהפייה מוקפת ארמונות, שבקצה אחד שלה ניצב שער הניצחון של פירנצה ובקצה שני – פורטה סן גאלו (Porta San Gallo), אחד השערים העתיקים של העיר. בחודשי החורף פועלת במקום זירת החלקה על הקרח.

פתוח: מדי יום בשעות 24:00-10:00

אתר: www.mercatocentrale.it

bookFlight_0001_kaftor-04

רוני שני – עיתונאית, מתרגמת ועורכת עצמאית