חגית אברון מבלה במקומות השווים של אבן יהודה

לחם לפי החשק. אפייה מבית טוב | צילום: שי פרנקו
לחם לפי החשק. אפייה מבית טוב | צילום: שי פרנקו

המטרה: להתפנק בלי נסיעות ארוכות. האמצעי: בילוי במקומות משובחים באבן יהודה. חגית אברון מגלה מה נמצא מתחת לאף שלה בזמן שהיא מחפשת במרחקים

88 שיתופים | 132 צפיות

 

התחשק לי יום קרוב. כזה שאין בו נסיעות, אך הוא טומן בחובו את מניפת התפנוקים שכה אהבה נפשי. חברתי ליבי, אימא לא שגרתית מהגן של הקטנה, הציעה שנבלה ביישוב. "אל תתפנקי לי", חצבה בלשונה. "כל מה שאת מחפשת נמצא כאן, באבן יהודה, ממש מתחת לאף. הרי אם היית נוסעת יותר משעה ומגלה את אותם מקומות ממש, היית חוזרת סמוקה מהתרגשות". אמרה וצדקה.

המפתחות כבר בפנים

להתייחס אל המובן מאליו כאל חדש ומפתיע זו משימה מאתגרת. קצת כמו לגלות מחדש  אהבה ישנה. התחלנו את הבוקר בגוטל'ה, בית הקפה השכונתי שלנו. המקום התחיל כקונדיטוריה קטנה בשיפולי היישוב, ועם דרישת התושבים הוא התעצב לכדי בית קפה נפלא שאינו מבייש את הערים הגדולות. יש בו ארוחות בוקר, מגוון מנות חלביות וכמובן קונדיטוריה משובחת שממנה מזדנבים מדי יום ריחות של קינמון, נחילי שוקולד ומאפי חמאה צהובה.

בית קפה נפלא. גוטל'ה | צילום: שי פרנקו
בית קפה נפלא. גוטל'ה | צילום: שי פרנקו

 

מן המפורסמות הוא שבנות עושות קצת קניות, לפעמים. חשבתי שהכרתי את כל חנויות היישוב, אבל ליבי גילתה לי את זו של יעל זהבי, שפותחת את ביתה לבנות שאוהבות שמלבישים אותן. זהבי התגלתה כבעלת עין חדה ולשון לא פחות. בסטודיו שבמרתף ביתה היא הושיבה אותי לקפה וסקרה אותי במבט חודר. עוד לא הספקתי לסיים לשתות והיא החלה לשלוף בגדים ואביזרים מכל מיני קולבים ומגירות נסתרות ולהרעיף אותם עלי בדיוק מרבי. תוך חצי שעה היינו לבושות לעילא וחמושות באביזרים נלווים במחיר שווה והולם. הקולקציה של יעל לעולם מתחלפת בהתאם לרוכשת, למצב הרוח ולעונה. "יותר טוב ויותר זול מפסיכולוג", הפטירה ליבי ויצאנו מהסטודיו אל העיירה שלנו.

קולקציה לכל רוכשת, עדי זהבי | צילום: שי פרנקו
קולקציה לכל רוכשת, עדי זהבי | צילום: שי פרנקו

 

נזקקנו למתנה למישהי ששתינו אוהבות במיוחד. במקום לגשת לקניון הסמוך הלכנו לביתה של עידית שר. בעיירות קטנות צצים תכופות מיזמים ביתיים נפלאים, כאלה המציגים את עבודותיהם של אמנים, בשלנים, אופים ואמנים. כמו רבות וטובות מבנות ישראל החוות רצון עז לשינוי, גם שר חשה בעיצומו של טיול במדבר את הצורך לעשות משהו עבור נשמתה. היא התחברה למפתח הלב שלה, ובחרה לעצב סדרה ייחודית של  מפתחות מצופים בכסף. הם משמשים כמחזיקי מפתחות, כצמידים או כשרשרות. בתוך כל מפתח טמונה ברכה אישית שאותה מנסח רוכש המתנה, או מבחר מרגש משלל ציטוטים, מסרים או אמרות כנף מעצימות ברוח התקופה.

הטבעוני החדש. מלבין | צילום: שי פרנקו
הטבעוני החדש. מלבין | צילום: שי פרנקו

מריחים את השינוי

סוף השבוע כבר נישא בפתח, ורצינו להצטייד במיני מגדנות לשבת. ליבי היכתה שנית עם מקום מלא בשלל ריחות וטעמים, הפתעה נוספת עבור מי שמתגוררת מזה עשור חמש דקות משם. דורית רדא היא גננת שחלמה על עוגות בלילות. לבסוף הכניעה אותה התשוקה, ומאז היא קודחת במטבחה הקטן שלל לחמים, קישים, פשטידות, סלטים ועוגות ממכרות. היא מכינה את הכל מדי יום לאנשי היישוב האוספים ממנה את מרכולתם. היא כבר מכירה את חשקיהם של לקוחותיה. לזה היא רוקחת לחם פינוקים עם כוסמין, חמוציות ופקאנים, לאחר חלה אוורירית לשבת, לשלישית היא סוגרת את פינת הקינוחים עם עוגות מרהיבות ולאחרים קצת סלטים וממרחים להשלמת הסעודה. צבטנו את כיפתו של לחם עגבניות מפולפל, ונאנחנו על כל הטוב ברדיוס הביתי שלנו.

הטבעוני החדש. מלבין | צליום: שי פרנקו
הטבעוני החדש. מלבין | צליום: שי פרנקו

 

ליבי רצתה להספיק עוד ארוחת צהריים, והחלטנו שזו הזדמנות לבדוק את בית הקפה הטבעוני החדש שזה עתה נפתח ביישוב. מלכין הוא המקום של שני מלכין, והוא מתהדר בעיצוב נוסטלגי יפהפה. עם התפריט בא התיאבון, ועל אף שסברתי שאכלתי די לחצי יום אחד, הזמנתי פוקצ'ה לוהטת עם קציצות קינואה. לגמתי מיץ סלק סגול עז והרגשתי איך הבריאות מחלחלת לי לנשמה. לצדי התפעמה ליבי מלבנה קשיו לצד קבבוני קטניות. "עיירה של עקרות בית לא נואשות כלל", סיכמנו בחדווה מהולה בגאווה.

חולמת על עוגות בלילות. אפייה מבית טוב | צילום: שי פרנקו
חולמת על עוגות בלילות. אפייה מבית טוב | צילום: שי פרנקו

לאתר של חגית אברון

גוטל'ה המייסדים 54 אבן יהודה, 077-4320697
יעל זהבי בגדים, אביזרים וסטיילינג אישי, בתיאום מראש 054-6647417
Key to keep – עידית שר בתיאום מראש, 050-8443144
אפייה מבית טוב – דורית רדא בהזמנה מראש, 052-8979526
מלכין המייסדים 66 אבן יהודה, 09-8804422

צילום: שי פרנקו