חגית אברון מוצאת רומנטיקה בגליל

קניות במתחם הקהילתי בבואכה יודפת | צילום: אסף רונן
קניות במתחם הקהילתי בבואכה יודפת | צילום: אסף רונן

המטרה: לחגוג יום נישואים בשקט. האמצעי: צימר מכרבל עם פינוקים גליליים מסביב. חגית אברון מוותרת על מתנות וזיקוקים לטובת רגעים פשוטים ורגועים עם בן הזוג

88 שיתופים | 132 צפיות

 

יום נישואינו החמישי (בסיבוב השני) הגיע. לפתע נחתה עלי התובנה שלא בסערות עסקינן. ויתרתי לו על תכשיט ועל המילים ונטלתי את ניהול האירוע לידיי האמונות.

אהבה למרחקים ארוכים פירושה לדעת שחולקים סיפור חיים, שותפות גורל וחברות עזה שעומדים בטלטלות היקום. ביקשתי לשהות עם חברי הטוב בעולם במקום שיגלם את הפשטות שבקשר – את האפשרות להיות ביחד בשתיקה ובהוויה של שלווה מוחלטת.

את הזיקוקים אני משאירה לסיבוב שלישי.

ידידה סיפרה לי על בקתות האירוח השלוות מגנוליה שביישוב הצפוני שומרה. "מה שיפה שם זה שבבוקר מברכים אותך הפשושים שמגיעים לחלון במחרוזת שירים, וארוחת הבוקר משגעת עוד יותר אל מול הנוף", היא סיפרה ומיד שבתה את לבי. הדרך עד לקודקוד של שומרה עברה בנעימים, עם אתנחתה באחד ממצפי הגליל. לעולם אתפעל מהיישובים הללו, הבלועים בין רכסי ההרים, שם בונים את ביתם ואת קהילתם אנשים טובים. בתוך ציורי הנוף נסענו בדרך המתפתלת לכיוון היישוב יודפת, הצופה על שמיכת טלאים משובצת חום-ירוק של בקעת בית נטופה. תושבת מקומית בעלת מראה א-לה וודסטוק הצביעה בחיוך לכיוון מרכז היישוב, לעברו של מה שהסתבר כאחד המיזמים הגליליים המרנינים.

נחלת מגנוליה. לוקיישן אגדי לשלווה | צילום: ליאת גל גוטיארז
נחלת מגנוליה. לוקיישן אגדי לשלווה | צילום: ליאת גל גוטיארז

בואכה יודפת הוא מתחם הבילוי והקניות של יודפת, והוא ההיפך הגמור מכל מה שקניון אורבני בוהק מציע. זהו מבנה יפהפה, שנוף פעור מכל כיווניו, ובו שוכנים זה לצד זה בעיצוב מאופק מבחר חנויות, גלריות, בתי מלאכה, מעדנייה ובית קפה. בני מזל הם תושבי יודפת, שהשכילו להקים מיזם קהילתי המציע חוויית קניות עדינה ונעימה מסוג זה. המתחם כולו בבעלות תושבי היישוב, ובבעלי החנויות, גם הם מתושבי המקום, ניכרת חדוות המקום והיצירה.

שתינו קפה, לגמנו מרק דלעת ובהינו בנשים לבושות ב"פריק שיק" ובילדיהם שנראו אנתרופוסופיים בהווייתם. ערכנו מעט שופינג גלילי שכלל שמן זית, סל קלוע ופקעות פרחים שינצו באביב, שעליהם גאוות היישוב. משם המשכנו ישירות לשומרה. אוולין סוויסה, אישה שעל פניה ניכרים נדיבות ושפע, הובילה אותנו אל תוככי נחלת פרא, שופעת צמחיית בר, עצי פרי וחורש טבעי סבוך מנוקד בפינות חמד.

נהנים מחדוות המקום. בית הקפה בבואכה יודפת | צילום: אסף רונן
נהנים מחדוות המקום. בית הקפה בבואכה יודפת | צילום: אסף רונן

שתי יחידות זוגיות מעץ יש בנחלת מגנוליה, והן מבודדות זו מזו. נבלענו בבקתה האפריקאית, שבמרכזה מיטה רכה ואמבט עגול וגדול שממנו אפשר להפריח בועות אל הלבנון, ועוד שלל מנעמים ומכמנים שארבו לנו בכל מגירה ומדף. בני הזוג סוויסה יצקו שפע של יצירתיות לחוויית האירוח. לאן שלא מסובבים את המבט נתקלים במגע היד החרישית שטיפחה כל פינה, בבקתה ומחוצה לה, כמו גם ביכולת לקרוא את מחשבותיו של האורח המבקש לעצמו פיסת שלווה.

קניות במתחם הקהילתי בבואכה יודפת | צילום: אסף רונן
קניות במתחם הקהילתי בבואכה יודפת | צילום: אסף רונן

תחושת השמחה המתלווה לסופי שבוע מסוג זה גוררת גם רעב מתפנק. לא בהכרח כזה המניב סיפוק קיומי, אלא משהו יותר הרפתקני ומסעיר חושים. חרף העצלות שתקפה אותנו מתוקף אוצרותיו המכרבלים של המקום (יין, פיצוחים, שוקולדים, סרטים, ספרים ושמיכה נעימה במיוחד) ניערנו את עצמנו מפתיתי הפינוק וגררנו עצמנו במורד ההר לארוחת ערב מהנה במיוחד. באלומה ביסטרו גלילי חיכו לנו שולחנות מחופים מפות לבנות, מוזיקה חרישית וארוחה מצוינת בליווי יינות האזור. המסעדה נחשבת בצדק ליהלום שבכתר הגלילי. אוכל טרי ומוקפד ממיטב הבשר, הדגה, הירקות, העשבים והתבלינים המקומיים, מתמזגים ככלים שלובים לטעמים שהם חגיגה. מנה פשוטה לכאורה של פטה כבדי עוף הפכה לרבת טעמים עמוקים בזכות ריבת הדלעת הסודית שמכינה אמו של עלאא סוויטאת, בעל הביסטרו. התלהבנו גם מפרחי הטורטליני שמולאו בשוק בקר ונחו על קרם שורשים, וכמובן שהעדפנו לפתוח כפתור במכנסיים רק כדי לטעום מהכנאפה נוטפת העסיס של אלומה.

בבוקר המתנו עד בוש לשירת הפשושים, ומשלא הופיעו קמנו אל ערפילי הבוקר החורפי. "קר לי", צייצתי ומיד נשלפה שמיכה מכרבלת. ישבנו על כיסאות הנוח שעל שפת הבקתה וחיכינו לארוחת הבראנץ' שהגיעה עטופה בבד משובץ. מתוך הבד נשלפו מאפים חמימים עמוסי גבינות וירקות שאופה תומר, הבן הקונדיטור המוכשר, סלט הפתעות עם אגוזים ופירות ועוד המון פנכות קטנות גדושות כל טוב ושפע נהדר שמילא את הפה ואת הלב.

אלומה ביסטרו גלילי | צילום: אנטולי מיכאלו
אלומה ביסטרו גלילי | צילום: אנטולי מיכאלו

היו לנו עוד כמה שעות טרם האיסוף מהגן, והחלטנו לגנוב עוד פיסת נוף, עוגה ולגימה אחרונה של "קפה חופש", שלו, כידוע, טעם מיוחד במינו. שוב טיפסנו במעלה ההר, הפעם למצפור הר אדיר, מצפור שנבנה לזכרם של חללי מלחמת לבנון השנייה. במעקה הסובב את המרפסת הסברים על השתלשלות המלחמה ומפת התמצאות של יישובי הלבנון, שבמרחק נגיעה.

משם, גלשנו לכיוון מצפה מתת. התנחלנו על המרפסת של קפה גלריה רושקה. שוב חבקו אותנו הנופים שנשקפו מהמרום. בעלי המקום הם מירהל'ה ויובל תלם. ידיה הטובות של מירהל'ה אחראיות על ארוחת הבוקר, מיני המתוקים, הפשטידות והסלטים, ואילו אלה של יובל, ידי חרש ברזל, על הרהיטים ועל יצירות האמנות. הגשם כבר החל לטפטף והיווה רקע מתאים למשקה הפודינג שוקולטה הלוהט שלגמנו. גם עוגת גבינה עם פירורי בצק זהובים הייתה שם, מתכון ותיק של סבתא רושקה, ובפרידה הרמנו כוס ליקר פסיפלורה תוצרת בית, להמשך שנות נישואים למכביר ולחיים הטובים בצוותא.

םרחי טורטליני על קרם שורשים. אלומה ביסטרו גלילי | צילום: אנטולי מיכאלו
םרחי טורטליני על קרם שורשים. אלומה ביסטרו גלילי | צילום: אנטולי מיכאלו

חגית אברון
בואכה יודפת מתחם קניות גלילי בכניסה ליודפת, 04-8226221
נחלת מגנוליה בקתות אירוח בשומרה (לזוגות בלבד), 052-8289818
אלומה ביסטרו גלילי האלון 17 מעלות תרשיחא, 04-9574477
מצפור הר אדיר הגעה דרך כביש מס' 899
קפה גלריה רושקה מצפה מתת (פתוח בשישי ובשבת בלבד), 054-4371414/5