עולם ישן מתערבב בחדש

קאש־קאש שמים דגש על איכות החומרים. צילום: באדיבות Cache Cache
קאש־קאש שמים דגש על איכות החומרים. צילום: באדיבות Cache Cache

מסעדת קאש-קאש הוותיקה שבאספן, קולורדו, נחשבת לאחת המסעדות הטובות בעיירה. מדריך זגאט הגדיר אותה כחלומם של חובבי אוכל ויין, אבל עזבו הגדרות, חכו עד שתטעמו מהמנות

88 שיתופים | 132 צפיות

ממחנה לכורים קשי יום הפכה אספן (Aspen) שבקולורדו לעיירת תענוגות לחובבי סקי והחיים הטובים. בחורף גודשים את העיירה הקטנה יותר מעשרת אלפים מבקרים הבאים ליהנות מאתרי הסקי הסובבים אותה. יש אפילו מי שיישבע שמדובר בסקי הכי טוב בכל ארצות הברית. אנחנו, לעומת זאת, הגענו לאספן דווקא בקיץ, ומתברר כי היא עיירת תענוגות גם בהיעדר פתיתי שלג.

מנת צלעות טלה. צילום: באדיבות Cache Cache
מנת צלעות טלה. צילום: באדיבות Cache Cache

פירה שמרגיש כמו ענן בפה

תופתעו לדעת שבאספן הקטנה מסתופפות כמה עשרות מסעדות בכל מיני סגנונות ורמות מחיר. אמנם אספן קנתה לעצמה שם של מקום שאליו מגיעים כוכבים הוליוודיים ועשירים אחרים, אבל אפשר לאכול בה טוב גם בתקציב מדוד.

בכמה רחובות המחוברים ביניהם ברחובות הולנדיים תמצאו עשרות מסעדות, בתי מלון, ברים וחנויות יוקרה. ברחוב סאות' מיל (South Mill) מס' 205 נמצאת מסעדת קאש-קאש (Cache Cache, cachecache.com) – ביסטרו צרפתי-אמריקאי משובח שמציע מנות אקלקטיות, עולם ישן שמתערבב בעולם חדש, עם דגש רב על איכות החומרים. על הכול מנצח השף כריס לנטר, שעובד במקום משנת 2000. הוא הגיע למטבח של קאש-קאש אחרי שבילה שנים במסעדות צרפתיות בפריז ובדרום צרפת ולמד את רזי המטבח המעודן בעולם.

לפני כ-16 שנה היו במקום שמונה שולחנות בלבד, היום יש יותר מ-20 שולחנות ולאונג' בר שהאווירה בו מכופתרת פחות מחלל המסעדה הראשי. בקיץ יושבים גם במרפסת הנעימה. מיותר לציין שחובה להזמין מקום מראש.

מרפסת המסעדה. צילום: באדיבות Cache Cache
מרפסת המסעדה. צילום: באדיבות Cache Cache

מדריך זגאט (Zagat Survey) הגדיר את המסעדה כחלומם של חובבי אוכל ויין, אבל עזבו הגדרות, חכו עד שתטעמו מהמנות. בתפריט, המשתנה מדי עונה ומצב רוח, אפשר למצוא קלאסיקות כמו מרק בצל עם גבינת גרוייר מיושנת וקרוטונים, מולים בציר לובסטר וירקות, סלט קיסר, כבד אווז, סלמון מעושן ואסקרגו וגם אוסובוקו ברוטב מרסלה ופילה מיניון על פירה חלומי שמרגיש כמו ענן בפה.

אפשר לאכול פה פסטה ברוטב בולונז, אבל לא כזה שאתם מכירים, אלא בולונז שהוכן מבשר טלה שגדל באחו של קולורדו. גם רבים מהירקות – קייל, חסה, דלעת, קישוא, כרובית, כרוב ניצנים ועוד – נקטפו בשדות אורגניים בחוות מקומיות. טעם בלתי נשכח היה למנת הקוק או ון (Coq au vin) – עוף ביין, מנה מסורתית מהמטבח הצרפתי שהייתה לא פחות מחלומית (מוגשת רק בלאונג' בר).

בקאש-קאש אפשר לאכול ב-20 דולר לסועד ואפשר גם ב-2,000 דולר לזוג. בעוד באזור המסעדה תשאירו כ-150 דולר לזוג, בחלק של הבר והלאונג' בר תוכלו לסעוד בפחות ממחצית הסכום (עד 15 דולר למנה). המנות אמנם קטנות יותר, אבל לא פחות משובחות.

יוליה פריליק-ניב – עיתונאית julia.prilik@gmail.com

 

טיפ לדרך

חובבי היין יוכלו להגשים חלום ולמצוא במסעדה יינות מעולים, חלקם נדירים, מתוך מבחר של כ-6,000 בקבוקי יין. מתלבטים? תפריט יינות כתוב ללקוחות אין, אך סומלייה יינות צרפתי ימליץ לכם על יין הולם לארוחה.